Gå til innhold

Synes du kjæresten min er noe å satse på?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Cecilie_*
Skrevet

+ Sidene:

Beste kjemi jeg har hatt med noen

Beste sex jeg har hatt med noen

Liknende interesser

Liknende utdannelse (men ganske ulike jobber, men vi "forstår" den andre)

Ordnet økonomi og bosituasjon

Flink i huset, rydder, vasker og handler

God til å lage mat

Liker å invitere på mat, hjemme og ute

Begge to liker å tilbringe tid sammen, uansett hva vi gjør, kjeder oss aldri

En god lytter (men er ikke så flink til å gi råd)

- Sidene:

Har alltid hatt interesse og nysgjerrighet for andre vakre kvinner, kjente og ukjente, kan liksom ikke la vær å flørte.

Elendig på barneoppdragelse, sier aldri nei.

Konfliktsky, blir stille som en østers i flere dager dersom vi har hatt en diskusjon, spesielt ille er det om jeg har blitt nødt til å kritisere ham for noe,

har til og med gjort det slutt for det et par ganger (men kommet krypende tilbake).

Har mange korte forhold bak seg (etter ekteskapet) som oftest tok en brå slutt pga at jenta ble forbannet for et eller annet.

Elendig på å gi gaver, kjøper bare tull.

Dårlig på å gi komplimenter.

Dårlig på å gi hverdagskos, som ikke har med sex å gjøre.

Jeg føler aldri at han har behov for å beskytte meg / passe på meg (synes det er litt deilig når menn er litt sånn).

Problemet mitt er at pluss-sidene er så mange og gode og unike i forhold til andre menn jeg har kjent. Men minus-sidene har de fleste andre menn jeg har kjent ,sett på som en selvfølge i et forhold.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er det vanskelig for andre å svare på, tror jeg. Du må først å fremst finne ut hva som er viktigst for deg, og hva du kan leve med og ikke. Og - hva det er muligheter for å få endret på ved å snakke med ham.

Ingen er perfekte desverre, et vellykket forhold handler vel stort sett om å finne en person som beriket livet ditt uten å gjøre deg fullstendig gal samtidig.

Gjest Gjest_Cecilie_*
Skrevet
Dette er det vanskelig for andre å svare på, tror jeg. Du må først å fremst finne ut hva som er viktigst for deg, og hva du kan leve med og ikke. Og - hva det er muligheter for å få endret på ved å snakke med ham.

Ingen er perfekte desverre, et vellykket forhold handler vel stort sett om å finne en person som beriket livet ditt uten å gjøre deg fullstendig gal samtidig.

Skjønner, og helt enig med deg!

Men denne her mannen, han beriker meg masse, men han gjør meg også

fullstendig gal samtidig, dessverre. Det er det som er problemet , så jeg vet ikke mine arme råd lenger....

Vel, takk for at du tok deg tid til å svare :)

Skrevet

Åssen personlighet har han da?

Skrevet

Tror du må kjenne på dette selv, men jeg hadde ikke holdt ut de minus sidene du nevner. Men der er vi jo heldigvis alle forskjellig :)

Så lenge du er glad i ham, og du føler at han beriker livet ditt, så er han vel verdt å holde på? Alle menn gir oss grå hår til tider, min også :murvegg: :rødme:

Men så lenge pluss lista er lengre enn minus lista, og du har det godt sammen med ham så ser jeg ingen grunn til å dumpe ham. Om dagen kommer der du føler at han ikke beriker livet ditt lengre på den måten han burde, så er det på tide å gå.

Skrevet

Hadde holdt ut med plussidene da litapia? beste sexen og beste kjemi ever lissom.

Skrevet
Hadde holdt ut med plussidene da litapia? beste sexen og beste kjemi ever lissom.

hehe, nå er jeg i den heldige situasjonen at jeg har den beste sexen og beste kjemien jeg noen gang har hatt med samboeren min :rødme:

Han har ikke de minussidene som nevnes her, men hadde han hatt det og ikke ville vært villig til å jobbe for at forholdet skulle fungere så vet jeg ikke om sex og kjemi hadde vært nok.

Gjest Gjest_Cecilie_*
Skrevet
Åssen personlighet har han da?

Takk for svar!

Han er bare koselig og kjempesosial og "The Best" når han er på godt humør.

Kjempesær med behov for å være alene når han er på dårlig humør.

Veldig fort opp og ned i humør, fra en dag til en annen.

I blant sånn helt av seg selv, i blant pga at jeg ville snakke seriøst om noe (jeg gjør det ikke ofte!).

Han blir aldri sinna, bare stille og sur og gir meg silent treatment.

Umulig å ha en ordentlig diskusjon eller krangel, han viker da unna og isolerer seg for en periode.

Ikke særlig tøff utad, spørs hvem han omgås. Kan være litt sky og stille sammen med personer som er litt frempå.

Han er sosial og liker å ha gode venner og familie rundt seg.

Har en solid og sikker jobb, men har endel kommunikasjons-problemer med kollegaer.

Jeg føler at jeg har lært meg "koden" til å unngå de verste krisene sammen, ved å unngå å ta meg for nær av ting / oppførsel som jeg tolker som "sånn er han bare og dette er ikke pga meg". Men i blant begynner jeg å lure på hvor mye jeg kan tåle.

Gjest Bare innom
Skrevet
Konfliktsky, blir stille som en østers i flere dager dersom vi har hatt en diskusjon, spesielt ille er det om jeg har blitt nødt til å kritisere ham for noe,

har til og med gjort det slutt for det et par ganger (men kommet krypende tilbake).

Jeg reagerte kraftig på denne!

Kan du komme med et eksempel på i hvilke tilfeller det har vært nødvendig å kritisere ham?

Grunnen til at jeg spør, er at jeg også kan bli svært defensiv hvis jeg blir kritisert, enten fordi jeg opplever kritikken urettmessig, eller fordi jeg mener ting kunne blitt sagt på en annen måte.

Det er derfor vanskelig å si om akkurat dette bør henges på deg, eller på ham...

Men rent generelt kan jeg si at:

Hvis du har valget mellom å leve med ham med alle positive og negative sider, eller å leve uten ham og dermed også miste de positive kvalitetene, hva ville du valgt?

Både mannen min og jeg har våre negative sider, men vi har valgt å ta med dem på kjøpet, fordi det positive oppveier for de negative sidene.

Og jeg må si at enten blir minussidene irritasjonsmomenter, eller så vil du savne dem når du ikke lenger har dem rundt deg. :)

Gjest Gjest_Cecilie_*
Skrevet
Jeg reagerte kraftig på denne!

Kan du komme med et eksempel på i hvilke tilfeller det har vært nødvendig å kritisere ham?

Grunnen til at jeg spør, er at jeg også kan bli svært defensiv hvis jeg blir kritisert, enten fordi jeg opplever kritikken urettmessig, eller fordi jeg mener ting kunne blitt sagt på en annen måte.

Det er derfor vanskelig å si om akkurat dette bør henges på deg, eller på ham...

En gang var det et av barna hand som hadde fått det for seg å banke opp et av mine barn, uten at han grep inn og sa noe. Det var jeg som måtte gripe inn. DA ble jeg forbannet. Og etterpå da vi snakket sammen alene om dette uten barna, kunne jeg ikke la vær å være sinna og stille visse krav. Jeg sa aldri du er sånn eller sånn. Jeg sa mer at dette går ikke an, dette må du gjøre noe med, dette kan ikke fortsette. Den typen kritikk altså. Det eneste jeg fikk var silent treatment.

Gjest Gjest_Cecilie_*
Skrevet
Tror du må kjenne på dette selv, men jeg hadde ikke holdt ut de minus sidene du nevner. Men der er vi jo heldigvis alle forskjellig :)

Så lenge du er glad i ham, og du føler at han beriker livet ditt, så er han vel verdt å holde på? Alle menn gir oss grå hår til tider, min også :murvegg: :rødme:

Men så lenge pluss lista er lengre enn minus lista, og du har det godt sammen med ham så ser jeg ingen grunn til å dumpe ham. Om dagen kommer der du føler at han ikke beriker livet ditt lengre på den måten han burde, så er det på tide å gå.

Helt enig med deg og forstår deg. Takk for svar!

Det vanskelige med ham er at han er så mye opp og ned,

fra dag til dag. Enten er alt helt maks, eller så er alt helt svart (han sier ikke det men han SER sånn ut). :tristbla:

Gjest Bare innom
Skrevet
En gang var det et av barna hand som hadde fått det for seg å banke opp et av mine barn, uten at han grep inn og sa noe. Det var jeg som måtte gripe inn. DA ble jeg forbannet. Og etterpå da vi snakket sammen alene om dette uten barna, kunne jeg ikke la vær å være sinna og stille visse krav. Jeg sa aldri du er sånn eller sånn. Jeg sa mer at dette går ikke an, dette må du gjøre noe med, dette kan ikke fortsette. Den typen kritikk altså. Det eneste jeg fikk var silent treatment.

Da skjønner jeg... :)

Nei, den typen labilitet hadde jeg ikke klart å leve med uten at det hadde blitt enten et usikkerhetsmoment, eller et irritasjonsmoment...

Men som jeg sa i det andre innlegget, det er bare du som kan avgjøre om de positive sidene kan oppveie for de negative, og om du klarer å leve med dette eller ikke.

Skrevet

Nei, bare det at du kan stille det spørsmålet viser bare at du åpenbart ikke er den rette for ham...

Skrevet

Har du tatt de negative sidene opp med han? Mange av de tingene burde han klare å forandre på om det gjelder å holde på en han er glad i.

Skrevet

Mange fine plussider, og hvorfor skal gresset være grønnere hos noen andre?

Oppsøk gjerne samlivsterapeaut som kan kartlegge og tydeliggjøre deres ønsker og hjelpe til der kommunikasjonen mellom dere har gått i stå.

Skrevet

Var det virkelig så mye å henge seg opp i her da ? . Konfliktsky og med humørsvingninger. Tja, hvem er ikke det ?

Kom an damer, det må da være måte på så perfekte en skal være før det er godt nok. Her er det tydeligvis en trivlig fyr som både kan rydde og koke samt gi god sex og ikke minst mulig å snakke med ? . Høres ut som flisespikkeri dette...

Skrevet
Var det virkelig så mye å henge seg opp i her da ? . Konfliktsky og med humørsvingninger. Tja, hvem er ikke det ?

Kom an damer, det må da være måte på så perfekte en skal være før det er godt nok. Her er det tydeligvis en trivlig fyr som både kan rydde og koke samt gi god sex og ikke minst mulig å snakke med ? . Høres ut som flisespikkeri dette...

Høres ut som underdrivelser dette her. Finnes ikke noe trivelig med mennesker som har humørsvingninger og som ikke tåler å snakke om vanskelige ting. Det blir et ubehagelig samliv ut av slikt i lengden. Må jo gå på nåler resten av livet med en slik mann. Better off without him.

Skrevet

En mann det ikke går an å kommunisere med når det gjelder ubehagelige, men viktige ting, tror jeg ikke jeg ville satset på. Du bør i det minste ta opp med ham at visse aspekter ved oppførselen hans plager deg, på en litt grei og ikke anklagende måte, selvfølgelig. Hvis han blir sur for dette, og nekter å i det hele tatt prøve å skjerpe seg, tror jeg ikke han er joe å satse på i lengden. Det er viktig å kunne være åpen og ærlig med den andre parten, spesielt om vanskelige temaer, uten å være redd for at han/hun skal bli fornærmet og dumpe deg! :sukk:

En del av det du lister som negativt er jo rene bagateller da, men det at han ikke klarer å kommunisere på en ordentlig måte er viktig. Det utelukker jo også muligheten for å snakke om disse bagatellene som plager deg. Det kan jo selvsagt være at han oppfatter "kritikken" din på en annen måte enn du ønsker, eller at han rett og slett sliter litt med selvtilliten, det blir jo enn annen sak enn hvis han bare er stolt og "vanskelig".

Gjest Gjest_Cecilie_*
Skrevet
En mann det ikke går an å kommunisere med når det gjelder ubehagelige, men viktige ting, tror jeg ikke jeg ville satset på. Du bør i det minste ta opp med ham at visse aspekter ved oppførselen hans plager deg, på en litt grei og ikke anklagende måte, selvfølgelig. Hvis han blir sur for dette, og nekter å i det hele tatt prøve å skjerpe seg, tror jeg ikke han er joe å satse på i lengden. Det er viktig å kunne være åpen og ærlig med den andre parten, spesielt om vanskelige temaer, uten å være redd for at han/hun skal bli fornærmet og dumpe deg! :sukk:

En del av det du lister som negativt er jo rene bagateller da, men det at han ikke klarer å kommunisere på en ordentlig måte er viktig. Det utelukker jo også muligheten for å snakke om disse bagatellene som plager deg. Det kan jo selvsagt være at han oppfatter "kritikken" din på en annen måte enn du ønsker, eller at han rett og slett sliter litt med selvtilliten, det blir jo enn annen sak enn hvis han bare er stolt og "vanskelig".

Du har veldig rett i det du sier. Og hovedproblemet er nok selvtilliten hans og konfliktflukten hans. Må finne en lur måte å snu ting på, uten å såre ham.

Gjest hobby astrologen
Skrevet

TS er kjæresten din født i krepsen, han høres sånn ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...