Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tidlegare har eg kjøpt litt av kvart for å prøve; blått, grønt, rosa, ferskenliknande, brunt og liknande jordfargar ... Med utgangspunkt i at eg har blå auge.

Men eg har fått ulikt svar frå nesten alle som eg har spurt; eg har grøne auge, blå, blå med litt grønt i, blå-grå-grøne, turkise ... I dag spurte eg ei som jobbar på ein brillebutikk, ho meinte at dei var grå med grønt heilt inst.

Eg har googla litt, men fann eigentleg ikkje ut så mykje, sidan kombinasjonen grå og grøn ikkje blir nemnt.

Any ideas?

Edit: Eg er forresten også lys i huda, eg har lest at dette også har noko å seie.

Endret av Ejala
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Egentlig så bør man ikke henge seg så mye opp i hvilke farger som passer til de og de fargene på øynene. Er bare å prøve seg fram og leke seg litt :) Du ser nok fort ut hva du synes du kler best.

Men sånn "fasit" -(ikke at det finnes noe fasit akkurat da men..)- messig så er grått og grønt veldig fint til grå/grønne øyne.

Endret av cherryblossom!
Skrevet

Det er vel ikke så veldig viktig med hva som passer til blå og brun osv. Du kan jo bruke det du synes du er fin med selv, å de farvene du liker best selv.

Skrevet

Hm..er litt vanskelig å forestille seg hvilken farge du har på øynene. Jeg vil tro ut ifra din beskrivelse av du har en kjølig grønnfarge? For å fremheve en slik farge det fint med mosegrønt, gråbrunt, rødbrunt og blått. For å få et virkelig intenst blikk kan du velge i forskjellige rosa toner, gjerne mørkerosa eller lilla for den del.. Alle grønne øyne "kler" metalliske skimrende farger som hvitt, grått, gull sølv og champagne, men dette kommer mer an på hva hudfargen din kler :) Lykke til!!

Skrevet (endret)
Hm..er litt vanskelig å forestille seg hvilken farge du har på øynene. Jeg vil tro ut ifra din beskrivelse av du har en kjølig grønnfarge? For å fremheve en slik farge det fint med mosegrønt, gråbrunt, rødbrunt og blått. For å få et virkelig intenst blikk kan du velge i forskjellige rosa toner, gjerne mørkerosa eller lilla for den del.. Alle grønne øyne "kler" metalliske skimrende farger som hvitt, grått, gull sølv og champagne, men dette kommer mer an på hva hudfargen din kler :) Lykke til!!

jeg har grønne øyne med litt grått i, har jeg hørt fra forskjellige make-up artister.

På the make up store så er de veldig flinke til å finne hvilke øyenskygger som framhever dine øyne best; i tilegg til å legge øyenskygge på riktig.

mine øyne stråler veldig med bronze farger, brunt og lilla. de blir skikkelig grønne og klare

ellers er jo turkis og grønn eyeliner kult i tilegg når du skal ut:)

Endret av mari4ever
Gjest makeup-artisten
Skrevet

Jeg har selv grågrønne øyne og du burde prøve en sølvgrå øyenskygge, det vil fremheve grønnskjæret som du har i øynene, ellers så er det også fint med rosa, lilla og rødbrun øyenskygge (hver for seg, ikke sammen =P)

Skrevet (endret)
Det er vel ikke så veldig viktig med hva som passer til blå og brun osv. Du kan jo bruke det du synes du er fin med selv, å de farvene du liker best selv.

Med andre ord, dersom eg syns at sjokkrosa augeskugge med blodraud eyeliner er heilt nydeleg, bør eg heller gå for det?

- No sette eg det drastisk på spissen, men, ja ...

Korleis auget ser ut? http://i40.tinypic.com/20fz4tv.jpg Kan dette gi ein peikepinn?

Img-tagger fjernet. Se regelene.

Strix -mod-

Endret av Ejala
Skrevet

Jeg vil anbefale deg og ta turen innom The Body Shop, der blir du sminket og får gode tips om farging og sminkelegging, tror jeg betalte 50 kr for "timen".

Lærte veldig mye og fikk mange gode råd, sminken som ble brukt på meg som jeg også kjøpte i ettertid(de lager en liste som du kan komme tilbake til når du vil) er jeg veldig fornøyd med og er veldig fornøyd med både hvordan den holder seg og kvaliteten over tid.

Anbefaler deg og stikke innom dit å få tips:)

Lykke til:)

Skrevet (endret)

Sats først og fremst på varme farger, som f.eks brun, ulike toner av sjokolade, gull, mørk lilla, plomme og aprikos. Unngå kalde farger, som f.eks blå, sølv, og lilla og rosa som har blå undertoner.

Jeg legger ved et eksempel, ikke bare til grønne øyne, men til andre øyefarger også: http://beautygeeks.files.wordpress.com/2008/11/carmindy2.jpg

Img-tagger fjernet. Se reglene.

Strix -mod-

Endret av Strix

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...