Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et forbrukslån i sparebanken som jeg har litt over fem tusen igjen å betale på. Det blir trekt avdrag til tilbakebetaling hver måned. I januar måtte jeg spørre om utsettelse fordi jeg så fort at lønnen ikke strakk til den måneden. Det var helt greit og jeg fikk ja på minuttet. Hadde håpet at jeg skulle klare avdraget nå i februar, siden mars blir verre økonomisk og da tror jeg at jeg helt sikkert må spørre igjen om jeg kan få utsette det i mars. Men jeg ser nå etter at lønnen kom inn og jeg har betalt alle regninger, og gjort et omtrentlig overslag over hva jeg kommer til å bruke fram til neste lønning (kun ting jeg MÅ ha, ikke noen nevneverdig luksus), så blir det så innmari trangt at jeg får ikke kjøpt inn mer ved, og uten ved blir det veldig kaldt å være hjemme her. Fristelsen til å spørre om utsettelse i februar også er stor, samtidig er jeg redd jeg skal ødelegge den gode forbindelsen jeg faktisk har til denne banken ved å spørre om utsettelse tre måneder på rad. I april og utover blir det bye romsligere med tanke på penger, da går jeg opp en god del i lønn. Tror dere det ødelegger noe (tenker på spørsmål om lån av denne banken senere)?

Uff, det er kjett å ha det så trangt. Januar, februar og mars har en tendens til å være harde hvert år, men kan ikke huske å ha hatt det så stramt som i år noen gang.

• 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå som tiden har gått, så vil jeg gratulere deg med å så og si være ferdig med både vinter og resterende gjeld :) Er det ikke godt å være ferdig med et lån da?

Eller endte du som inkasso slave? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...