Gå til innhold

p-piller eller psprøyte?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har brukt p-piller før, men i det siste har jeg brukt p-sprøyte. Grunnen til at jeg byttet var at jeg hadde totalnoja for å bli gravid, og om jeg var syk og kastet opp, så turte jeg ikke å stole på at p-pillene virket resten av den måneden, nei.. Psprøyten har fungert helt fint for meg, jeg mistet mensen, og alt var fryd og gammen. I det siste har jeg imidlertid fått småblødninger i rykk og napp, nå sist hadde jeg en "minimensen" som varte like lenge som vanlig mensen, men det var mindre mengde. I tillegg gikk jeg opp noen kilo da jeg byttet fra piller til sprøyten, som jeg godt kunne tenkt meg å bli kvitt. For det tredje begynner jeg å bli eldre, og det å få barn virker ikke lenger såååå fjernt. Jeg har hørt at det kan ta svært lang tid å bli gravid etter å ha brukt sprøyten, og jeg har ikke lyst til å vente i et par år om jeg først bestemmer meg..

Så, spørsmålet er da; kommer jeg til å gå ned kiloene om jeg bytter over, og hvor lang tid må jeg regne med før mensen er i normal balanse igjen? I tillegg, det er lenge siden jeg brukte p-piller, er det noen som har erfaringer med flere merker? Jeg har tidligere kun brukt trionetta, som jeg følte at jeg ble litt deppa av..

takk for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...