Gjest MåneSkygge Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Jeg har fått tilbud om å bli med noen venner på hyttetur en helg. Jenta vil da være rett over 9 måneder. Jeg er alene med henne og har ikke vært borte fra henne så lenge før. Hun har bare vært hos mormor fra ettermiddag til formiddagen etter. Jeg har veldig lyst til og dra og tror det hadde vært deilig med en hel helg for meg selv men er litt usikker på hvordan det vil bli for henne. Hadde dere kunne dratt bort en helg sånn når barna er på den alderen? Hun skal i så fall være hos mormor som hun kjenner godt.
Gjest Purple Haze Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Ja, jeg hadde reist. Man trenger litt tid for seg selv i blant. Og alle barn har godt av kontakt med andre voksne enn bare foreldrene sine. Så lenge du vet at hun har det bra der hun skal være, så reis med god samvittighet og kos deg
LilleMy Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 Kom deg på tur! Det har både du og datteren din godt av!
Gjest førskolelærer Skrevet 14. februar 2009 #4 Skrevet 14. februar 2009 Jeg har fått tilbud om å bli med noen venner på hyttetur en helg. Jenta vil da være rett over 9 måneder. Jeg er alene med henne og har ikke vært borte fra henne så lenge før. Hun har bare vært hos mormor fra ettermiddag til formiddagen etter. Jeg har veldig lyst til og dra og tror det hadde vært deilig med en hel helg for meg selv men er litt usikker på hvordan det vil bli for henne. Hadde dere kunne dratt bort en helg sånn når barna er på den alderen? Hun skal i så fall være hos mormor som hun kjenner godt. en hel helg er for lenge. først må du prøve noen timer, deretter en natt. Ikke to netter med en gang. hun vet jo ikke hvor lenge du har tenkt å være borte, og vil derfor i de to døgnene være overbevist om at du har dratt for godt. vil du hun skal ha det så vondt? Du må ta dette steg for steg, slik at jenta lærer at du alltid kommer tilbake.
Gjest Krynkel Skrevet 14. februar 2009 #5 Skrevet 14. februar 2009 Snakket nylig med helsesøster om dette, og det ble frarådet før ungen har rundet året. Hva helsepersonell anbefaler varierer jo voldsomt fra helsestasjon til helsestasjon...
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 14. februar 2009 #6 Skrevet 14. februar 2009 Nei, jeg ville ikke ha reist. Det er bare tullprat at ungen har godt av det. Ingen unger "har godt av" å være borte fra foreldrene sine når de er så små- gammel overtro og generelt tullprat som kommer fra tiden da man ville ha uavhengige barn som snakket kun når de ble snakket til... Bli hjemme eller ta henne med.
Gjest MåneSkygge Skrevet 14. februar 2009 #7 Skrevet 14. februar 2009 (endret) en hel helg er for lenge. først må du prøve noen timer, deretter en natt. Ikke to netter med en gang. hun vet jo ikke hvor lenge du har tenkt å være borte, og vil derfor i de to døgnene være overbevist om at du har dratt for godt. vil du hun skal ha det så vondt? Du må ta dette steg for steg, slik at jenta lærer at du alltid kommer tilbake. Hun har sovet natta over hos mamma flere ganger så det er ikke sånn at det er første gangen jeg er borte fra henne og en helg med en gang. Hun er også vant til at jeg er å trener en time tre ganger i uka. Da er hun enten hjemme hos mamma, hjemme hos oss med onkel eller morfar eller på barnepass på treningssenteret. Om jeg aldri hadde vært borte fra henne før hadde selvfølgelig ikke dratt bort en helg første gangen. Endret 14. februar 2009 av MåneSkygge
Gjest MåneSkygge Skrevet 14. februar 2009 #8 Skrevet 14. februar 2009 Nei, jeg ville ikke ha reist. Det er bare tullprat at ungen har godt av det. Ingen unger "har godt av" å være borte fra foreldrene sine når de er så små- gammel overtro og generelt tullprat som kommer fra tiden da man ville ha uavhengige barn som snakket kun når de ble snakket til... Bli hjemme eller ta henne med. Å ta henne med er ikke alternativ på denne turen da ingen av de andre har meg seg barna sine og har sett for seg en helg uten dem. Da blir det så jeg blir hjemme om jeg bestemmer for å ikke dra.
Gjest Stjernedryss Skrevet 14. februar 2009 #9 Skrevet 14. februar 2009 (endret) Jeg passet i hvertfall nevøen min en helg når han var på den alderen. Vanligvis ville det godt helt fint, men han var småsyk så det ble en del sutring. Jeg tror det kommer ann på hva slags type unge man har jeg. Dersom du har et barn som skriker hver gang du går og gråter mye sammen med andre voksne ville jeg ikke gjort det, men har du et barn som er blid og fornøyd og bare vinker deg av gårde når du drar, da er det ikke noe problem. Endret 14. februar 2009 av Stjernedryss
Gjest Miley Skrevet 14. februar 2009 #10 Skrevet 14. februar 2009 Siden hun er vant å være hos mormor så hadde jeg reist
Gjest MåneSkygge Skrevet 14. februar 2009 #11 Skrevet 14. februar 2009 Snakket nylig med helsesøster om dette, og det ble frarådet før ungen har rundet året. Hva helsepersonell anbefaler varierer jo voldsomt fra helsestasjon til helsestasjon... Jeg spurte helsesøster jeg også og hun mente jeg måtte kjenne på det selv for hun. Hun mente det sikkert ville gå fint men jeg vil høre andres erfaringer Hva om pappan hennes hadde vært inne i bildet? Det er jo flere som er annenhver helg hos pappa fra de er ganske så små?! Må tenke litt på det tror jeg
Gjest MåneSkygge Skrevet 14. februar 2009 #12 Skrevet 14. februar 2009 Jeg passet i hvertfall nevøen min en helg når han var på den alderen. Vanligvis ville det godt helt fint, men han var småsyk så det ble en del sutring. Jeg tror det kommer ann på hva slags type unge man har jeg. Dersom du har et barn som skriker hver gang du går og gråter mye sammen med andre voksne ville jeg ikke gjort det, men har du et barn som er blid og fornøyd og bare vinker deg av gårde når du drar, da er det ikke noe problem. Det har aldri vært noe problem med barnevakt før. Hun er blid når jeg drar og kjempe glad når jeg kommer tilbake. Men hun har jo ikke vært borte to netter før så jeg blir litt usikker
Gjest Stjernedryss Skrevet 14. februar 2009 #14 Skrevet 14. februar 2009 Det har aldri vært noe problem med barnevakt før. Hun er blid når jeg drar og kjempe glad når jeg kommer tilbake. Men hun har jo ikke vært borte to netter før så jeg blir litt usikker Jeg ville ha reist hvis jeg var deg. Det å være alene med et barn er jo veldig mye jobb, så en frihelg etter 9 mnd skal du ikke ha dårlig samvittighet for. Barnet får ikke varige mén av den grunn, spesiellt ikke når hun er blid og fornøyd.
Gjest MåneSkygge Skrevet 14. februar 2009 #15 Skrevet 14. februar 2009 Jeg ville ha reist hvis jeg var deg. Det å være alene med et barn er jo veldig mye jobb, så en frihelg etter 9 mnd skal du ikke ha dårlig samvittighet for. Barnet får ikke varige mén av den grunn, spesiellt ikke når hun er blid og fornøyd. Det hadde nok vært godt med en frihelg så lenge jeg vet hun har det bra. Om det ikke går så bra kan jeg jo eventuelt ta toget hjem Lørdagen, det er bare ett par timer med bil hjemmefra. Tror jeg prøver det i alle fall
Gjest Illiya Skrevet 14. februar 2009 #16 Skrevet 14. februar 2009 Det hadde nok vært godt med en frihelg så lenge jeg vet hun har det bra. Om det ikke går så bra kan jeg jo eventuelt ta toget hjem Lørdagen, det er bare ett par timer med bil hjemmefra. Tror jeg prøver det i alle fall Du vet jo at hun har det bra når hun er hos mamman din. Og hun vært der over natta før, og det har gått fint. Da kan du godt unne deg denne helga
g9al Skrevet 14. februar 2009 #17 Skrevet 14. februar 2009 Så lenge du vet at du å barnet har det godt, hva er problemet? du kjenner barnet ditt best og derreter er mest egnet til å ta den avgjørelsen!!! Det eneste viktige er at du overlater barnet til noen barne kjenner godt fra før, og som kansje har hatt barn fra før (kanskje har det enda).. Ut i fra min erfaring så er det godt å komme seg ut en helg! Og dere får tid til å savne hverandre, noe som skaper nytt bånd mellom mor og barn:) Lykke til:)) ønsker dere allt vel:)
Gjest MåneSkygge Skrevet 14. februar 2009 #18 Skrevet 14. februar 2009 Så lenge du vet at du å barnet har det godt, hva er problemet? du kjenner barnet ditt best og derreter er mest egnet til å ta den avgjørelsen!!! Det eneste viktige er at du overlater barnet til noen barne kjenner godt fra før, og som kansje har hatt barn fra før (kanskje har det enda).. Ut i fra min erfaring så er det godt å komme seg ut en helg! Og dere får tid til å savne hverandre, noe som skaper nytt bånd mellom mor og barn:) Lykke til:)) ønsker dere allt vel:) Det blir mamma som skal ha henne, bare hun som har fått ha henne over natten enda Jeg vet jo hun har det bra der. Takk for det og takk for svar fra dere andre også
thumbalina Skrevet 14. februar 2009 #19 Skrevet 14. februar 2009 Reis - jeg har passet nevøen min på 6 mnd en helg uten problemer. og han har også sovet over hos min mor (hans bestemor) en annen helg. Har ikke vært noe problemer med det. Så får du bygget opp litt overskudd til å være en bedre mamma til når du kommer tilbake igjen. For å være en flink foreldre må en også ta vare på moren til barnet - ikke bare barnet...
Jade Skrevet 14. februar 2009 #20 Skrevet 14. februar 2009 Klart det går bra! Hun er jo trygg på moren din. Dere vil nok få det fint alle sammen. Både du, jenta di, og den heldige mormoren som får passe gullungen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå