Gå til innhold

Har du en uvanlig egenskap?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurte bare på om dere har noen uvanlige egenskaper dere vil dele?

Min uvanlige er at jeg har veldig god luktesans, kan for eksempel komme inn i et hus å kjenne at her har noen vasket med en sur oppvasktue, eller har den hengenede framme. Kan gå inn i en butikk og kjenne at EN person har en type parfyme som jeg ikke liker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, jeg syntes jeg hadde en sensitiv nese! Jeg har vel igrunn en merkelig nese heller jeg da. Jeg er matnerd, så mye jeg lukter minner meg jo så klart om mat. Jeg kjøpte et pålegg engang, det luktet godteri? Ihvertfall helt feil lukt..

Så luktet det plutselig Litago Jordbær på kurset jeg er på om dagen, og alle rundt meg drakk te?? Ba rett og slett om å få snuse på ene koppen :fnise:, og ved nærmere snus så var det bare minimal likhet, men med engang så var det Litago!! Jeg lurer litt på om det ikke er litt fargestoffer i den teen jeg, vet det er rødfarge i Litago og teen var jo rødlig, at det var det jeg kjente.

Ofte kan det falle mye rart utav meg, at "nå lukter det mose her?" osv. Jeg sammenligner med det jeg synes det lukter som! :fnise: !

Jeg kan også bevege på ørene. Ikke akkurat en nyttig egenskap, men den er litt morsom!

Skrevet

Min uvanlige er at jeg har veldig god luktesans, kan for eksempel komme inn i et hus å kjenne at her har noen vasket med en sur oppvasktue, eller har den hengenede framme. Kan gå inn i en butikk og kjenne at EN person har en type parfyme som jeg ikke liker.

Samme her!

også kan jeg.. uhh.. sjonglere :) (det kan jeg faktisk!)

Skrevet

Jeg vet ikke akkurat om det er en uvanlig egenskap, men jeg tar sanger veldig lett. Kan høre en sang en gang og synge med neste gang jeg hører den. Faktisk fått mange kommentarer på akkurat det. Og det er igrunn litt nyttig, kan som regel alltid svare på "hvilken sang er det igjen". Litt moro.

Skrevet

Jeg har et veldig godt lag med dyr, spesielt sauer. Ja det er rart,men sauer liker meg nesten bedre enn katter gjør og selv den sureste katten liker meg :) Husker sangtekster som en elefant og så kan jeg tegne...litt? :sjenert:

Gjest Patti Labella
Skrevet

Det kan jeg også, vet ikke om det er så unvanlig.

Skrevet

Jeg kan bevege på neseborene :fnise:

Før kunne jeg, før jeg forstuet tommelen, "knekke" tommelen fram og tilbake (så den nesten gikk ut av ledd)

Skrevet (endret)

Jeg har veldig god hørsel. Det er forferdelig irriterende og noen ganger helt grusomt.

Ingen andre hører hva de sier på tvn når det er jeg som har stilt inn lyden, hehe :) å spise middag sammen med folk som klinker bestikket i tallerkenen er helt forferdelig, det er så høy lyd at ørene mine lager en sånn suselyd etter hvert "klink".. Kino er noen ganger helt uutholdelig. Blir helt ør i hodet av støvsuging.

Jeg hører små lyder som ingen andre kan høre, pipelyder fra elektronikk og sånt noe.

Edit: Ja, og så kan jeg legge tomlene bakover, parallelt med undersiden av armene.

Endret av Gaby
Skrevet

Jeg kan bevege på bare lilletåen :ler: Altså flytte den langt vekk fra resten av tågjengen. Ikke funnet noen andre som kan det ennå. Ikke at jeg går rundt og skryter av det da men.. :ler:

Skrevet
Jeg kan bevege på bare lilletåen :ler: Altså flytte den langt vekk fra resten av tågjengen. Ikke funnet noen andre som kan det ennå. Ikke at jeg går rundt og skryter av det da men.. :ler:

O-o. Jeg også!! :-D *Vifter med lilletærne* :P

Skrevet
O-o. Jeg også!! :-D *Vifter med lilletærne* :P

Jeg også ;)

Skrevet

Kan også bevege på bare lilletåa ;D

Og "knekke" begge hoftene mine ut av ledd etter et stygt fall da jeg blei hivd av en hest og landet på 5 kavaletter ( for de som veit hva det er ).

Langefingeren min kan jeg også få ut av ledd, og lillefingeren min har et lite bein som stikker ut på en måte siden jeg fikk den ut av ledd og den blei knekki tilbake feil på en måte. Det er ikke en egenskap da.. xD

Klarer bare å stramme høyre rompeballe :P Ikke begge samtidig, ikke den venstre. Bare den høyre. Aner ikke hvorfor.

Kan også sitte jævlig rart med beina mine, kjenner ingen andre som klarer det. Kan sitte rett ned på gulvet med beina rett fram. Også bøyer jeg de ved knærna så de går RETT til siden, helt rett linje. Ser ganske sykt ut, men sitter veldig behagelig sånn :P

Kan gjøre veldig mye rart med kroppen min egentlig xD

Gjest Gjest_fia_*
Skrevet

Æhem,æhem......

* jeg " ser" situasjoner - detaljer om hva som kommer til å skje - de vises for meg som en lydløs "film" - hvor enkelte spesifikke detaljer kommer opp som "tekst".

* jeg har elefanthukommelse; husker alt mulig rart fra drøssevis av år tilbake, hvem som sa hva-hvor osv... ( mannen min haaaater den egenskapen!! ;) )

* jeg har en intuisjon som forteller meg hviken stemning det er i et rom; hvem som er " positiv" og hvem som er " negativ" - er veldig sensitiv og var for dette.

* Kan spille instumenter / synge melodier utifra gehør ( ingen noter )

* Jeg er en " fixer" : jeg vet litt om " alt", og løser de aller fleste situasjoner for meg selv, venner og kjente - rett og slett fordi jeg "vet" hva som må til??....

* Jeg får besøk av "ånder" som ikke er blandt oss lenger - ikke for at de ønsker å " skremme", men fordi de ønsker å " snakke" - kan av og til være litt vanskelig/plagsomt, om man ikke er alene.. ;)

* Kan bvege neseborene mine!!

En litt finurlig en til slutt; min datter på 6 år får til det som de fleste påstår er " umulig: hun kan slikke seg på tuppen av albuen - lenge!!!??!!! Hun synes det er kjempemorsomt å gjøre det når fremmede ser på, for de fleste ramer nesten av stolen!!

Min datter " snakker" også med ånder andre ikke kan se, men de er hyggelige og morsomme, sier hun, så hun er ikke redd - den ene ånden heter Sofie",er 9 år og har " vondt i magen",men når min datter får hun til å le glemmer hun det visst??!!

Jeg velger å være utlogget nå, så ingen synes jeg er " rar"-håper på forståelse for dette.

Klem

Skrevet

Det kan jeg også! Lilletåen på begge føttene!

Skrevet
Æhem,æhem......

* jeg " ser" situasjoner - detaljer om hva som kommer til å skje - de vises for meg som en lydløs "film" - hvor enkelte spesifikke detaljer kommer opp som "tekst".

* jeg har elefanthukommelse; husker alt mulig rart fra drøssevis av år tilbake, hvem som sa hva-hvor osv... ( mannen min haaaater den egenskapen!! ;) )

* jeg har en intuisjon som forteller meg hviken stemning det er i et rom; hvem som er " positiv" og hvem som er " negativ" - er veldig sensitiv og var for dette.

* Jeg er en " fixer" : jeg vet litt om " alt", og løser de aller fleste situasjoner for meg selv, venner og kjente - rett og slett fordi jeg "vet" hva som må til??....

* Jeg får besøk av "ånder" som ikke er blandt oss lenger - ikke for at de ønsker å " skremme", men fordi de ønsker å " snakke" - kan av og til være litt vanskelig/plagsomt, om man ikke er alene.. ;)

En litt finurlig en til slutt; min datter på 6 år får til det som de fleste påstår er " umulig: hun kan slikke seg på tuppen av albuen - lenge!!!??!!! Hun synes det er kjempemorsomt å gjøre det når fremmede ser på, for de fleste ramer nesten av stolen!!

Min datter " snakker" også med ånder andre ikke kan se, men de er hyggelige og morsomme, sier hun, så hun er ikke redd - den ene ånden heter Sofie",er 9 år og har " vondt i magen",men når min datter får hun til å le glemmer hun det visst??!!

Jeg velger å være utlogget nå, så ingen synes jeg er " rar"-håper på forståelse for dette.

Klem

Jeg kan også det med å kjenne hvilken stemming det er i rom, og hus. Også mennesker.

Enkelte rom/ kroker i noen hus får jeg en fæl følelse av *grøsse*

En sjelden gang kan jeg drømme ting som vil skje.

Ellers så er jeg veldig flink med å forstå katter. Kan ikkje snakke "med" dem, men har kattetekke som bare pokker ;)

Jeg har også sett en del katter som ikke lenger er her i denne verden, som vi har hatt i familien :)

Kan ikkje snakke med ånder, men har sett en engang og ble vettskremmt. Kan føle dem, men blir egentlig redd av det.

Skrevet
Jeg kan bevege på neseborene :fnise:

Før kunne jeg, før jeg forstuet tommelen, "knekke" tommelen fram og tilbake (så den nesten gikk ut av ledd)

Jeg kan begge også :-D

Skrevet
Æhem,æhem......

Klem

ser du er anonym her.. send meg gjerne en pm :) skulle gjerne spurt deg om noe

ellers er jeg skikkelig sangtekst nerd :P

Skrevet

Jeg kan få alle jeg blir kjent med til å mislike meg og ikke ville ha noe med meg å gjøre. Ink familie. Rart det der... :(

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg kan også lee på lilletærne, neseborene og ørene. Trodde det var helt vanlig jeg. Også kan jeg et øyenbryn (uten at det andre følger med) Samme kan jeg rynke et øyenbryn uten at det andre følge med.

Også kan jeg nistirre med et øye, og ha det andre lukket (vanlig lukket, ikke sånn knepet sammen) Det siste finner iallefall alle hysterisk morsomt, så virker ikke som om det er noe alle kan. Har masse muskler i fjeset tror jeg. :ler:

Jeg har veldig god hørsel - eller jeg vet ikke om det er det, men jeg hører enkelte lyder utrolig godt - lyder som ingen andre hører. Pipelyder ol.

Noen ganger irriterende for det dundrer i ørene mine av høye intese lyder, som andre ikke tenker over engang.

Og så har jeg en irriterede god hukommelse. Og klisterhjerne på koder og tallkombinasjoner. feks. passord, telefonnummer ol.

Morsom tråd det her. :) Alle har sine uvanlige og morsomme egenskaper og ting de kan gjøre.

Gjest Gjest_mee_*
Skrevet

Jeg hører utrolig godt, og er derfor sensitiv for høye lyder og plutselige lyder.

Jeg senser stemninger relativt fort.

Jeg "ser" hvordan problemer skal løses.

Jeg "føler" hvordan farger og stoffer passer sammen. En god egenskap i designarbeidet mitt.

Kan også bevege lilletåen samt neseborene. Knallgod egenskap altså!

Har et helt spesielt lag med barn, og kan roe den mest urolige baby/unge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...