Pearl Skrevet 2. juli 2003 #1 Skrevet 2. juli 2003 Jeg har ikkebrukt folat i noen av mine svangerskap, denne gangen var det rett og slett en forglemmelse og nå er jeg snart 12 uker på vei, så vitsen er liten å begynne nå. Hva med dere??? Bruker alle folat??
hegehi Skrevet 2. juli 2003 #2 Skrevet 2. juli 2003 tok de første 3 mnd. og litt til (til glasset var tomt)
Gjest Anonymous Skrevet 2. juli 2003 #3 Skrevet 2. juli 2003 Jeg brukte ikke folat på mine to forgående svangerskap, men hadde planer om begynne på de nå. Men skjebnen ville det til at jeg ble gravid ca 3-4 mnd før planlagt graviditet så jeg begynte ikke med folat heller denne gangen.
Skorpion Skrevet 2. juli 2003 #4 Skrevet 2. juli 2003 Har fått med meg at man blir anbefalt å ta folat før graviditet. Derfor har jeg akkurat startet å ta det nå, fordi vi skal begynne prøvingen snart. Det er jo bare en anbefalning, fordi leger har sett en sammenheng mellom manglende folat og ryggmargsbrokk.
Padmee Skrevet 2. juli 2003 #5 Skrevet 2. juli 2003 Jeg tok ikke folat i mitt første svangerskap, visste ikke engang at man skulle gjøre det. Men nå tar jeg det siden vi planlegger å bli gravid. Har gjort det til en rutine at nå pillebrettet går i bosset kommer folaten i hus.
Power Skrevet 2. juli 2003 #6 Skrevet 2. juli 2003 Har nettopp begynt med folat, og kaster pillene om en måneds tid.
bizzy Skrevet 2. juli 2003 #7 Skrevet 2. juli 2003 Jeg tar folat for å være på den sikre siden, men må innrømme at det er dager da pilleglasset forblir urørt i skapet.. Var veldig flink de første 2mnd, men har sklidd litt ut i det siste, men kan jo tolke det som et tegn på at jeg kanskje begynner å bli litt mer avslappet i forhold til prøvingen :D
Kaktus Skrevet 2. juli 2003 #8 Skrevet 2. juli 2003 Legen min spurte om vi hadde noen planer om å bli gravide siden jeg hadde kuttet ut p-pillene, og da måtte jeg jo si at det ikke var umulig. Så nå spiser jeg folat - bedre føre var...
Gjest Turi Skrevet 2. juli 2003 #9 Skrevet 2. juli 2003 Spiste bare Møllers Tran med folat under prøveperioden. Nå spiser jeg "skikkelige" folatpiller, og har gjort det siden første legekontroll... Men legen har ikke sagt noe om når jeg kan slutte? Trodde dette var viktigst 1. trimester?
Trebarnsmor Skrevet 2. juli 2003 #10 Skrevet 2. juli 2003 Tok folat under alle svangerskapene. Første og andre tok jeg helt til fødselen og denne gang til 4-5 mnd.Anbefalt er å ta til 3 mnd men hvis du er mye trett og har lite energi så anbefales det å ta dem videre.
Furstina Skrevet 2. juli 2003 #11 Skrevet 2. juli 2003 Jag med. Tar något som heter "Kvinnotablett" som säljs på svenska apoteket och innehåller folsyra/folat. Jag har tagit det sen vi började prövningen i oktober-november. I förra veckan tog senaste burken slut och jag måste köpa nytt. Har planer på att ta dem jämt, fram till födsel och efter.
Iset Skrevet 3. juli 2003 #12 Skrevet 3. juli 2003 tar multivitaminer, tok 2 stk i første trimester (og 3-4 år før det) for å komme opp i 400 mcg folat, nå tar jeg bare en + en omega 3 tablett. klem Iset 19+6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå