helenen Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Hei. Vi var litt sene med å bestille kirka, og da vi ringte hadde de bare sene tidspunkter for vielse igjen. Vi skal ha vielse kl 16.45 og går til fotograf før det. Tenker at alle kjører rett opp til lokalet etterpå og har satt klokkeslett for middag til 18:30. Jeg tenker da at siden vi allerede er på plass og klokka egentlig er litt mye hadde det vært greit å droppe velkomstdrink. Er dere enige?
samie Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Tja, velkomsdrinken serveres vel ofte slik at gjestene skal ha noe å innta mens man venter på at brudeparet skal komme fra fotografen. Nå skal jo dere til fotografen før kirka og dere går vel nesten rett til bords etter vielsen. Men det er jo veldig hyggelig å kunne skåle for brudeparet når de ankommer festen. Men tenker at det riktige er det dere føler blir rett for dere
helenen Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2009 Ja, det er det da. Men da blir jo liksom vi også stående der og henge med den velkomstdrinken. Vi ankommer jo samtidig liksom. Tenker at det blir for mye penger og stress for liten vits.
@laide^ Skrevet 14. februar 2009 #4 Skrevet 14. februar 2009 Hei. Vi var litt sene med å bestille kirka, og da vi ringte hadde de bare sene tidspunkter for vielse igjen. Vi skal ha vielse kl 16.45 og går til fotograf før det. Tenker at alle kjører rett opp til lokalet etterpå og har satt klokkeslett for middag til 18:30. Jeg tenker da at siden vi allerede er på plass og klokka egentlig er litt mye hadde det vært greit å droppe velkomstdrink. Er dere enige? Vi skal i kirken samtidig som dere og skal også til fotografen først. Og har tenk å droppe velkomsdrinken siden den blir så veldig tett opptil maten, siden vi alle skal bort til lokalet rett etter vielsen. Men har ikke bestemt oss helt enda...
helenen Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2009 Vi skal i kirken samtidig som dere og skal også til fotografen først. Og har tenk å droppe velkomsdrinken siden den blir så veldig tett opptil maten, siden vi alle skal bort til lokalet rett etter vielsen. Men har ikke bestemt oss helt enda... Tror vi gjør det sånn ihvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 Hm, vielse kl. 16:45 hadde passet fint for meg, B-menneske som jeg er... :-D Jeg synes en velkomstdrink er hyggelig, det må ikke være alkohol i glasset... Ha f.eks. vann og Mozell?
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 Jeg synes at velkomstdrinken er nødvendig, og at den ikke bør kuttes. Godt å ha noe i glasset og mingle litt (om det så bare er et kvarter - en halv time) før man setter seg til bords. Vi hadde vielse 16:30, droppet fotografering, og ankom festen samtidig med gjestene. Godt å stresse ned med en drink, før middagseansen begynner. Det tar uansett litt tid for alle å installere seg når de kommer til lokalet. Kanskje må noen på do og står i dokø, andre tar på seg pensko og styrer litt med antrekket, babyer i vogn må plasseres ettellerannet sted, folk har lyst til å gå bort og hilse på de fjerne slektningene som de ikke har sett på lenge, etc etc. Så var det noen av gjestene våre som kjørte feil, eller måtte innom en butikk/bensinstasjon først, og trengte litt tid før de kom fram. Kanskje det er lettere i mindre bryllup, men når så mange folk (vi hadde ca 100 stk) skal hit og dit, tar det alltid litt mer tid enn man tror - og ventetiden blir kortere med litt i glasset. Det kan gjøres veldig billig hvis dere får ha med alkohol selv. Billig mousserende, f.eks. Ikke mange som er nøye på hva det er, så lenge de får et glass med noe som ser lekkert ut!
helenen Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 16. februar 2009 Jeg synes at velkomstdrinken er nødvendig, og at den ikke bør kuttes. Godt å ha noe i glasset og mingle litt (om det så bare er et kvarter - en halv time) før man setter seg til bords. Vi hadde vielse 16:30, droppet fotografering, og ankom festen samtidig med gjestene. Godt å stresse ned med en drink, før middagseansen begynner. Det tar uansett litt tid for alle å installere seg når de kommer til lokalet. Kanskje må noen på do og står i dokø, andre tar på seg pensko og styrer litt med antrekket, babyer i vogn må plasseres ettellerannet sted, folk har lyst til å gå bort og hilse på de fjerne slektningene som de ikke har sett på lenge, etc etc. Så var det noen av gjestene våre som kjørte feil, eller måtte innom en butikk/bensinstasjon først, og trengte litt tid før de kom fram. Kanskje det er lettere i mindre bryllup, men når så mange folk (vi hadde ca 100 stk) skal hit og dit, tar det alltid litt mer tid enn man tror - og ventetiden blir kortere med litt i glasset. Det kan gjøres veldig billig hvis dere får ha med alkohol selv. Billig mousserende, f.eks. Ikke mange som er nøye på hva det er, så lenge de får et glass med noe som ser lekkert ut! Joda, jeg ser den. Men vi er bare 30 mennesker og ingen babyer eller små barn. Mine søsken på 12, 16 og 16, ellers er alle voksne. Dessuten varer sikker tvielsen ca en time og da er klokka kvart på 6, og det tar en halvtime å kjøre til lokalet, da er klokken nærmere halv 7, som er da middagen skal begynne (det står i invitasjonen). Men jeg får tenkte litt mer på det.
Glitnir Skrevet 16. februar 2009 #9 Skrevet 16. februar 2009 Jeg synes at velkomstdrinken er nødvendig, og at den ikke bør kuttes. Godt å ha noe i glasset og mingle litt (om det så bare er et kvarter - en halv time) før man setter seg til bords. Vi hadde vielse 16:30, droppet fotografering, og ankom festen samtidig med gjestene. Godt å stresse ned med en drink, før middagseansen begynner. Det tar uansett litt tid for alle å installere seg når de kommer til lokalet. Kanskje må noen på do og står i dokø, andre tar på seg pensko og styrer litt med antrekket, babyer i vogn må plasseres ettellerannet sted, folk har lyst til å gå bort og hilse på de fjerne slektningene som de ikke har sett på lenge, etc etc. Så var det noen av gjestene våre som kjørte feil, eller måtte innom en butikk/bensinstasjon først, og trengte litt tid før de kom fram. Kanskje det er lettere i mindre bryllup, men når så mange folk (vi hadde ca 100 stk) skal hit og dit, tar det alltid litt mer tid enn man tror - og ventetiden blir kortere med litt i glasset. Det kan gjøres veldig billig hvis dere får ha med alkohol selv. Billig mousserende, f.eks. Ikke mange som er nøye på hva det er, så lenge de får et glass med noe som ser lekkert ut! Enig med denne. Og det trenger som sagt ikke være dyrt, eller alkohol overhodet.
Gjest Miam Skrevet 16. februar 2009 #10 Skrevet 16. februar 2009 Synes ikke dere trenger velkomstdrink når dere har så tett program uansett Dere må gjøre det dere føler for. Men siden dere ikke her masse mennesker og der ikke er småbarn synes jeg det er unødvending, man skal jo alikevel straks sette seg ved bordet å få deilig mat og drikke der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå