Gå til innhold

Bestevenninnen hans hater meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med min kjære i snart ett år, og uansett hva jeg gjør klarer jeg ikke å gå overens med bestevenninnen hans! Husker tydelig da vi drev og data i starten at han lo litt av at hun virket så sjalu, at hun reagerte på at han snakket så mye om meg og sånn. Men da vi først ble sammen var hun kjempeglad for ham, så jeg tenkte ikke mer over det. Så snudde det... Første gangen jeg møtte henne var hun ikke mindre enn ufordragelig. Spydige og hånlige kommentarer til alt jeg sa, satt og klenga på kjæresten min og da jeg etterhvert begynte å ta oppvasken fordi jeg ikke gadd å leke hyggelig lenger begynte hun å snakke om meg som om jeg ikke var i rommet! Kjæresten min synes det var temmelig ubehagelig, så han unnskyldte seg med at vi skulle besøke foreldrene hans og tilbød seg å kjøre henne hjem med samme. Hun bor for tiden ganske langt unna, så de sees ikke så ofte. Men har lagt merke til at det har kommet en del kommentarer fra henne på msn ala "er dere sammen fortsatt?" og "går det bra mellom dere sånn egentlig?"

I tillegg passer hun på å få tatt veldig mange bilder av at hun klemmer ham hver gang de møtes, og legger dem ut på facebook slik at jeg skal se dem. Bildene er nesten pinlige, han ser skikkelig beklemt ut.

Virker som han synes det er litt ubehagelig selv, de har ikke all verden til kontakt for tiden, men nå har hun bestemt seg for å flytte hit hvor vi bor fordi hun savner ham såpass mye, så jeg er litt bekymret for hvordan dette skal utvikle seg. Jeg føler at jeg har prøvd alt, sendt henne meldinger, vært hyggelig hver gang vi har møttes men hun er fortsatt like uspiselig tilbake.

Hva skal jeg gjøre? Jeg vil jo ikke si noe negativt om henne til kjæresten min, men tror han har skjønt at vi ikke går så veldig godt overens....er litt redd for at han skal tro jeg er kjempesjalu og at det er noe mellom dem - noe jeg absolutt ikke tror - jeg bare liker ikke å komme mellom gode venner :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Issy_*
Skrevet

Høres jo virkelig ut som denne jenta vil være mer enn venn med han.

Det er i en slik situasjon, vanskelig å være deg også fordi siden det er en venninne av han så vil han nok også fortsette å være det, og hvis det blir for mye mas rundt det så står han jo i midten.

har du snakket med han , hva han egentlig synes om det ? Du sier han har følt seg ille til mote, hadde min kompis snakket vondt om kjæresten min så hadde jeg iallefall sagt at jeg ikke hadde akseptert at det ble sagt, og at DU liker jo han og han liker deg.

Spørsmål som "går det egentlig bra med dere eller?" , Hun fisker tydligvis etter om hun har en sjangse og virker jo litt sykelig opptatt av forholdet deres.

Jeg hadde snakket med han og virkelig sett hvor du har han, hva han synes om hvordan det er. Jeg hadde også snakket med henne , spurt han om det er greit, bare for å se om dere kan bli på talefot ?

Det er jo litt forskjellig fra person til person, men jeg hadde nok prøvd å føre en vanlig samtale med henne, og hvis hun svarer frekt og spydig så hadde jeg spurt rett ut hva problemet hennes var. Kanskje hun slutter når hun ser hvor tåpelig hun er.

Gjest Jente38
Skrevet

Dette er et farlig, farlig område. Spesielt om hans bestevenninne har kjent ham lenge før du kom på banen...

Et par år siden var i akkuat samme situasjon som deg og enden på tragiske visen var at hans bestevenninne ødela forholdet vårt. Hun var så sykelig sjalu på meg at hun sparte ingen krefter på å fortelle hans venner (fellesvenner/kollega) de forferdeligste løgner om meg. Hun sendte også min kjæreste eposter der hun la ut om hvilken forferdelig person jeg var og hva jeg angivelig hadde betrodd henne.

Enden på visen: Da jeg fikk greie på det, ble det et forferdelig oppvask mellom meg, min kjæreste og henne. Kjæresten min valgte å tro på henne (han kunne ikke "skjønne hvilken motiver hun hadde for å lyve...bla...bla..bla).

Jeg gav ham et ultimatum. Og han valgte å høre på bestevenninna si. Jeg avsluttet forholdet.

3 år senere, trygler ham på sine knær at jeg skal ta ham tilbake, da han innså at hun hadde løyet så stygt om meg. Han/bestevenninna er ikke lenger på talefot med hverandre pga dette.

Poenget mitt er: du må komme dette i forkant. Snakk med din kjære. Så håper jeg han har baller nok å sette denne Bitch'en av ei "beste"venninne på plass.

Skrevet

Du sier at du ikke liker å være gode venner, men de kan da umulig være gode venner om hun oppfører seg slik. Gode venner oppfører seg menlig ikke slik. Gode venner gjør så gode de kan for å også bli gode venner med kjæresten til kompisen, fordi de ønsker kompisen alt vell og ønsker å være del av det som kan gjøre ham glad.

Hvorfor fortsetter egentlig kjæresten din å være venn med henne når hun tydlig rakker ned på deg?

Jeg er veldig for det å være venner med motsatt kjønn og alt det der, men uavehngig av kjønn så bør man ikke fortsette å være venner med noen som rakker ned på kjæresten sin. Det bør man rett og slett holde seg for godt for, man fortjener da bedre venner enn dette.

Skrevet

Ja, jeg har også tenkt litt på om hun kunne ha noe annet enn vennskapelige hensikter, men det rare er at hun har kjæreste selv også... Virker nesten litt som at hun ikke synes jeg er bra nok for ham eller noe. Men han er jo sammen med meg, så han synes åpenbart at jeg er bra nok... Ingen problemer med de andre vennene hans heller.

Han har mye mindre kontakt med henne nå enn han pleide, og jeg tror det er mye fordi han synes hun oppfører seg litt tåpelig. Men nå flytter hun hit snart og da vil hun nok sikkert prøve å ta opp tråden igjen. Tenkte jeg kunne se hvordan hun oppfører seg mot meg neste gang jeg møter henne, se om det har blitt noe bedre. Om ikke kommer jeg absolutt til å ta en prat med min kjære, er bare redd for å virke sjalu og kontrollerende... Jeg vet at jeg har absolutt ingen grunn til bekymring, er veldig trygg på ham og hva han føler for meg :) Jeg bare har ikke lyst til å skape splid, så jeg synes det er trist at hun ikke liker meg. Men vet at dersom han må velge, koster det ham ikke en kalori å kutte henne ut, så det er til syvende og sist hun som taper på det.

Skrevet

ho er jo veldig umoden hvis ho gjør de tingene som du sier ho gjør mot deg og mot han.

Da skal du ikke bli sjokka hvis ho har en kjæreste bare for å gjøre typen din sjalu/være mindre ensom..

Virker som om du har funnet en løsning på dette og håper at det ordner seg for dere:)..alle sammen..

Skrevet

Jeg tror hun er forelska i han. Og da er det ikke så greit for hu heller. Som utenforstående er det lett å se at det hun gjør for å beholde han - bare skyver han vekk. Men det er naturligvis ikke så lett å se det når man står der i den situasjonen.

Det er heller ikke din feil noe av dette. Hovedsakelig er dette et problem mellom kjæresten din og venninna hans. De må finne ut av det selv.

Jeg hadde oppfordret han til å kontakte henne og snakke ut om situasjonen - finne ut hvor landet ligger osv. Men jeg hadde også holdt meg unna og latt vær å blande meg :) Blir fort trekantdrama ut av sånt vettu :)

Skrevet

Menn og kvinner kan aldri bare være gode venner. Det vil alltid være en seksuell/følelsemessig undertone som ødelegger...

Skrevet

Først ville jeg fortalt kjæresten min hvordan jeg oppfattet denne venninnen hans, så ville jeg sagt til ham at jeg ville konfrontere henne med det hele. Deretter ville jeg kontaktet henne og spurt om vi kunne ha en samtale og lagt frem for henne hvordan jeg oppfatter hennes oppførsel og spurt om mine antagelser var riktige, eller om det bare var meg som hadde antennene litt for langt ute.

Til slutt ville jeg gått inn for å være veldig imøtekomende og venskapelig mot henne og sett om jeg kunne snu situasjonen.

Hvem vet, kanskje dere faktisk kan bli venner? Noen ganger lønner det seg nemlig å være ærlig og åpen.

Venner kan være eiesyke og sjalu uten at det trenger å bety at de vil ha noe mer enn vennskap.

Skrevet
Venner kan være eiesyke og sjalu uten at det trenger å bety at de vil ha noe mer enn vennskap.

Det er sannt. Min bestevennine var noe sjalu da jeg fikk meg samboer. Hun savnet å ha meg "for seg selv", og følte seg satt i andre rekke, noe hun ikke var vandt til da vi brukte å henge sammen som erteris.

Men det skal sies at dette bare gikk ut over meg og ikke samboeren min. Jeg hadde ikke godtatt at hun ikke kunne behandle ham skikkelig. Men som du også sier, dette kan være en prosess hvor man må lære å være venner på en litt annen måte (hun har kanskje vært vant til at han stiller opp for henne med en gang hun trenger det, og at det er henne han tar opp alle problemer med etc) og hun trenger kanskje tid for å se at hun ikke kan ha ham på den måten lenger, og da tar det tid for henne å se hvordan dere alle kan være venner på en ny men like givende måte.

Kanskje er det slik... men jeg holder også fast med at jeg selv ikke hadde godtatt at noen behandlet kjæresten min dårlig.

Skrevet

TS: Som om du har tatt det rett ut av mitt liv, bare at venninnen bor rett nedi gaten fra før av.... Det er helt grusomt!

De har vært venner siden barneskolen, men det har aldri vært noe mellom de.. Og hun oppfører seg på akkurat samme måte som venninnen til kjæresten din... Hun er forelsket samboeren min, men har fått seg type etter at vi ble sammen, men det har ikke blitt noe bedre etter det...

Med en gang vi ble sammen sendte hun samboer SVÆRT private bilder og videoklipp av seg selv via mms..

Etter en fest hjemme hos oss var hun selvfølgelig den siste til å gå, og helt ut av det blå begynte hun å fortelle samboeren min hvor en forferdelig person bestevenninnen min var.. Og jeg satt rett ved siden av! Da fikk hun høre det!! Hadde en prat med samboer etter at hun gikk, og etter det (sikkert 1,5år siden) har han hatt minimalt med kontakt med hun, kun svart kort på meldinger osv når hun spør om noe.. Men ikke noe filmkveld osv som hun krevde før.. Han har virkelig skjønt at vi ikke går sammen i det hele tatt og har dermed valgt å være med meg i stedet for hun...

Han har visst hatt samme problem med eksene sne også, også i det ene forholdet han var i kuttet han hun ut fordi de ikke gikk sammen, men da hadde hun blitt så sur at det ville han ikke gjøre når vi ble sammen (sa han tidlig i forholdet), men har heldigvis i etterkant sett at det ikke går an at hun oppfører seg sånn...

Men mitt tips er å snakke med kjæresten din og fortelle hvordan du føler at hun ødelegger for dere.. Det hjalp i hvert fall for min del :)

Lykke til! Og :klemmer: til deg! Vet hvor forferdelig det er å ha en sånn person i omkretsen...

Skrevet
Menn og kvinner kan aldri bare være gode venner. Det vil alltid være en seksuell/følelsemessig undertone som ødelegger...

det går no helt fint ann å være "bare" venner=) jeg har hatt en bestekompis siden jeg var 2 år gammel jeg=) har gått på skole sammen og vært naboer helt frem til barneskolen=)

nå som han har flyttet til trondheim ser jeg han bare i ferier, men vi er fremdeles kjempe gode venner! hadde han blitt sammen med en jente jeg ikke likte ville jeg no latet som ingenting og prøvd å like henne! å ødelegge for han tjener jo ingen av oss på! hadde hun vært helt grusom hadde jeg vel kanskje spurt noen spørsmål i begynnelsen for å være sikker på hvordan han følte det. hadde han vært forelsket så hadde jeg selvfølgelig støttet ham=) og heller hjulpet ham ved å prate hvis det ble slutt og han ble såret=) er jo det venner er til for!

denne jenta som TS snakker om høres egentlig veldig umoden ut og eiesyk:P kan skjønne at hun syns det er kjedelig å måtte dele ham, men hun burde jo skjønne at han kan ikke være hennes for alltid:P så er det jo alltids en mulighet for at hun er forelsket i typen din da, og at hun først innså det da dere to ble sammen... unsett syns jeg du budre snakke med typen om hvordan du føler det sånn det dere kan orde opp=) enten så må hu venninna skjerpe seg, eller så kan de ikke være venner mer. enkelt og greit=)

Skrevet
Det er sannt. Min bestevennine var noe sjalu da jeg fikk meg samboer. Hun savnet å ha meg "for seg selv", og følte seg satt i andre rekke, noe hun ikke var vandt til da vi brukte å henge sammen som erteris.

Men det skal sies at dette bare gikk ut over meg og ikke samboeren min. Jeg hadde ikke godtatt at hun ikke kunne behandle ham skikkelig. Men som du også sier, dette kan være en prosess hvor man må lære å være venner på en litt annen måte (hun har kanskje vært vant til at han stiller opp for henne med en gang hun trenger det, og at det er henne han tar opp alle problemer med etc) og hun trenger kanskje tid for å se at hun ikke kan ha ham på den måten lenger, og da tar det tid for henne å se hvordan dere alle kan være venner på en ny men like givende måte.

Kanskje er det slik... men jeg holder også fast med at jeg selv ikke hadde godtatt at noen behandlet kjæresten min dårlig.

Jeg er i noenlunde motsatt situasjon, og er enig i at det ikke trenger å ligge noen romantiske følelser bak sjalusien! Å anklage henne for å ville stjele kjæresten din kan bare gjøre det verre, og setter deg i situasjonen som den "sjalu/eiesyke kjæresten" dersom hun ikke selv vil innrømme følelsene sine.

Kjæresten til bestevenninnen min er virkelig frekk og spydig mot meg, og snakker stygt om meg til både venninnen min og andre bak ryggen min selv om jeg aldri har vært noen annet enn hyggelig mot ham. Jeg føler virkelig at han har kommet mellom oss, pga. at hun ikke vil/kan ta side med noen av oss selv om det helt klart er han som oppfører seg frekt og umodent. Det er ikke alltid så mye man kan gjøre i slike situasjoner, annet enn å håpe at en av partene tar til vett og blir voksen/revurderer sin omgangskrets :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...