Gå til innhold

Hjelp! Klarer ikke betale på nett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg skal shoppe litt på nettet med mitt visa student kort.

Når jeg skal betale får jeg beskjed om å skrive inn kortnummer(card number) og "name on credit card". Hvilket nummer mener de, og hva skal jeg skrive på name on credit card, når jeg ikke betaler med kreditt kort?

Takk for hjelp

Hilsen noob :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er visa electron du har så kan du dessverre ikke handle på nett.

Skrevet

Kortnummer er nummeret som er stanset inn i kortet på fremsiden, 12 siffer. Navn er ditt navn slik det står på kortet. I tillegg må man fylle inn utløpsdato på kortet (stanset inn på fremsiden under navnet) og cvc-kode (3 siffer på baksiden av kortet).

Dersom det ikke er stanset inn noe kortnummer på kortet ditt kan du ikke bruke det til å handle på nett.

Skrevet

De kaller det kredittkort, selv om din visa er et debetkort.

Skriv inn det lange utstansede nummeret på kortet ditt, det er på seksten siffer, gjerne gruppert fire og fire.

Name er deg det: Skriv navnet som det fremstår på kortet. Heter du for eksempel Gurine Gauda Gundersen, men det står Gurine G Gundersen, skriver du det nøyaktig slik det står på kortet ditt.

Et eller annet sted i prossessen før du begår disse handlingene, skal du sannsynligvis ha valgt VISA, blant flere mulige korttyper.

Så langt så vel. For de kommer nok til å spørre etter gyldighetsdato og et tall til, hehe.

Lykke til. Og sjekk nå at siden er Verified by Visa, slik at du ikke gir slike opplysninger til slemminger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...