Jentepusen Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Jeg har en fått meg en ny hobby, det å lage smykker av perler, ting og tang. Har begynt å få litt erfaring i de forskjellige teknikker og kunne tenke meg å prøve å selge noen av mine verk. Materielle koster ikke mye, og smykkene skal ikke være dyre. Timeprisen blir jo ikke så høy akkurat, men det betyr ikke så mye for meg da det er hobby. Like ved der jeg bor skal det starte opp en lokal blomster/interiør butikk. Jeg har sett flere slike butikker som selgers smykker som står på disken. Er dette en ide som er mulig å få til? Hvor mye skal butikken ha for å selge slikt, tenker da at dem tjener pr ting som selges? Vet at man kan tjene opp til så og så mye på hobby, mens at noen ganger regnes det ut som om det går i null pga arbeidstimer. Hva/hvem/hvor kontakter jeg for å finne ut slikt? Må jeg opprette et enkeltmannsforetak? Her er noen bilder på vedlegg:
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Tror nok du vil ha større hell på en håndarbeidsmesse eller håndtverksmesse enn i en butikk. Tror det skal en del til for at en blomsterbutikk el skal ta inn slike privatlagde smykker. Da må de i alle fall nå en viss standard. På håndverksmesser selger folk alt mulig av hjemmelagede ting. Og så lenge du bare selger noen få kjede for små summer i året trenger du ikke opprette noe foretak for dette. (dette kan du lese mer om på skatteetatens sider).
Jentepusen Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2009 Vet om et lite galleri som ligger langs E-18 ikke langt unna, der sere jeg at det varierer på ting som er inne.... Skal høre med dem og Ja, får sjekke ut litt rundtforbi å høre
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #4 Skrevet 14. februar 2009 Jeg tror dette kommer litt an på hvor du bor, i den lokale klesbutikken her har de ett stativ på disken med smykker som ei herifra har laget. Hun har det som hobby, men det er mange som liker smykkene hennes likevel. Hun har også hatt "utstilling" på kjøpesenteret før jul og konfirmasjonssesongen. I tillegg ligger det "visittkort" på butikken og hun lager smykker på bestilling, til et spesielt antrekk f.eks. Jeg vet også at moren til naboen selger smykkene sine i et galleri, men jeg vil egentlig tro at det er lettere å "ta med seg" seg et smykke til noen hundrelapper når man kjøper klær enn det er i et galleri. (I tillegg er det vel kanskje flere i klesbutikken enn i galleriet...) Jeg bor forresten på et sted med ca 20 000 innbyggere, hvis noen skulle lure. Likte smykkene dine veldig godt, har laget litt selv, men bare til meg selv og venner/familie. Hva har du brukt for å få til disse ringene mellom perlene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå