Gå til innhold

gardiner

Gjest Gjest_kicut_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_kicut_*
Skrevet

Flyttet nylig til et rekkehus med store vinduer helt ned til gulvet. Rett foran huset er det en åpen lekeplass. Rekkehus på den andre siden av lekeplassen kan veldig lett se inn til stua vår. Har veldig lite lyst at stua blir som utstilling til naboer.

Jeg har ikke erfaring med gardiner i det heletatt, dessverre. Bodde i 4.etg med parsienner på alle vinduene.

Er det noen som kan dele erfaring om lamellgardiner i stua???

Om det er lett å montere...fordeler og ulemper???

Noen sier at det vil se ut som et kontor..da de fleste som bruker lamellgardiner er kontorer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Bambi_*
Skrevet
Flyttet nylig til et rekkehus med store vinduer helt ned til gulvet. Rett foran huset er det en åpen lekeplass. Rekkehus på den andre siden av lekeplassen kan veldig lett se inn til stua vår. Har veldig lite lyst at stua blir som utstilling til naboer.

Jeg har ikke erfaring med gardiner i det heletatt, dessverre. Bodde i 4.etg med parsienner på alle vinduene.

Er det noen som kan dele erfaring om lamellgardiner i stua???

Om det er lett å montere...fordeler og ulemper???

Noen sier at det vil se ut som et kontor..da de fleste som bruker lamellgardiner er kontorer.

Hei. Jeg har følgende erfaring med lamell gardiner:

Ulemper:

- plast/metall biten nederst som holder lamellene sammen, lager hakk og riper i vinduskarmen, når den svaier i brisen fra åpen vindu

- den evige DUNKINGEN i vinduskarmen (pga brisen) gikk oss på nervene!.

- Lameller trigger av bolig-alarmen ofte (pga mye bevegelser i lamellene i bris) om du glemmer å lukke vinduet før du drar.

-rommet ut som et kontor med lamellgardiner. Mao, ikke så koselig som når du har vanlige gardiner på vinduene.

Eneste positive: lett å montere selv!

Dette er nå min erfaring da!

Skrevet

Vi bor også lignende som du med gode muligheter for innsyn og store vinduer. Vi har lameller og plisse-gardiner, og er kjempefornøyd. Da kan vi skjerme helt for innsyn, samtidig som vi kan få inn masse dagslys. Kjenner meg ikke igjen overhode i problemene som er beskrevet over, men de henger foran vinduer som ikke kan åpnes. Vi har også kjøpt de av et firma som var her og målte opp, og som spesialsydde de tilpasset våre vindu.

Jeg synes også de er fine, gir en flott grafisk effekt, både inne og ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...