Gå til innhold

Ukraina

sixx

Anbefalte innlegg

Hvem skal ha brevbomba da?

Må fremdeles være fotografen som skrev det var i Serbia vil jeg tro. :klø:

Gjør ikke noe om bildet ikek er illustrerende....holder at stedet er sært (og gjerne uten en hel haug med gamle steiner).

Grensevaktene kan visst være litt vriene, mulig du kan få bruk for brevbombe? Steiner vet jeg ingenting om, men det er visst en enorm fotballstadion. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grensevaktene kan visst være litt vriene, mulig du kan få bruk for brevbombe?

Ærru gæern....vriene grensevakter er mitt spesialfelt. Jeg blir bare så vanskelig at de gir helt opp. Vi var veldig søte den libanesiske tolloverbetjenten og jeg, der vi gikk rundt og leide hverandre mens han rev av seg nesten alt håret i frustrasjon over at det ikke fantes noen som kunne få meg til å forstå noe som helst.

Steiner vet jeg ingenting om, men det er visst en enorm fotballstadion. :fnise:

Det går til nød hvis gresset er nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærru gæern....vriene grensevakter er mitt spesialfelt. Jeg blir bare så vanskelig at de gir helt opp. Vi var veldig søte den libanesiske tolloverbetjenten og jeg, der vi gikk rundt og leide hverandre mens han rev av seg nesten alt håret i frustrasjon over at det ikke fantes noen som kunne få meg til å forstå noe som helst.

:fnise:

Det er i alle fall 1,5 timers busstur fra Odessa til Transniestr, i følge internett. Føler ansvar for å ikke avspore tråden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke fortsatt farlig å være i Tsjernobyl?

Jeg ville aldri i verden dratt verken dit, eller landene Ukraina grenser til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke fortsatt farlig å være i Tsjernobyl?

Er mye som kan være farlig.

Kan være farlig å kjøre motorsykkel uten hjelm, dritafull på Kanariøyene også.

Og ikke minst...siden de fleste ulykkene skjer i hjemmet...så er det mye farligere å befinne seg hjemme enn i Tsjernobyl...hvis man ikke bor der da...da er det farlig.

At et kort opphold i Tsjernobyl er farlig tror jeg ikke noe på...og jeg har iallefall ikke noen planer om å sjekke det opp. Får heller passe på å spise litt ekstra c-vitaminer på forhånd. :)

Jeg ville aldri i verden dratt verken dit, eller landene Ukraina grenser til...

Hvor vil du reise da? Legoland?

Ikke lev så kjedelig da....noe skal vi jo dø av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 måneder senere...
:fnise:

Det er i alle fall 1,5 timers busstur fra Odessa til Transniestr, i følge internett. Føler ansvar for å ikke avspore tråden her.

Må sjekke litt mer opp om transportforbindelsene der nede. Må jo innom den tullerepublikken også, siden den nesten ligger midt i veien.

Flybillettene er iallefall i boks. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Turer til Tjernobyl er svært kostbare da det kreves en del av selskapene som arrangerer mtp sikkerheten. I tillegg går deler av pengene til den kontinuerlige opprydningen etter ulykken.

Ukraina er et stort og flott land, hvor Kiev, Lviv og området rundt svartehavet er spesielt pent. Kiev er nok i særklasse, på dagtid ser du personer som man forbinner med sovjettiden, mens på kveldstidpå byens ekslusive utesteder er alt, alt forandre. Man befinner seg plutselig på noen av verdens mest ekslusive steder, steder hvor man nektes inngang hvis utseende ikke er bra nok, steder man ikke finner, med mindre man er litt kjent, steder som den vanlige ukrainer som har bodd i Kiev hele sitt liv ikke kjenner til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turer til Tjernobyl er svært kostbare da det kreves en del av selskapene som arrangerer mtp sikkerheten. I tillegg går deler av pengene til den kontinuerlige opprydningen etter ulykken.

Ok, det er jo fint det brukes ressurser for å rydde opp der.

Vi dropper Tsjernobyl- For det første blir det en ganske stor omvei så lenge vi ikke skal til Hviterussland likevel - og for det andre så synes jeg rett og slett ikke det er verdt pengene.

Har ikke oppdatert meg noe særlig mer - er noen måneder til vi reiser.

Skjønner at Kiev er en fin by, så da legger vi kanskje inn et par dager der på slutten. Det jeg vil finne er små landsbyer hvor utviklingen nærmest har stått stille siden sovjettidens dager.

Også skal vi jo til den tullerepublikken da, selv om UD akkurat nå ikke synes det er så god ide - regner med det roer seg ganske snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...