juliane Skrevet 14. februar 2009 #1 Del Skrevet 14. februar 2009 Jeg har nettopp blitt singel, og på mandag skal jeg flytte inn i en ett roms studentbolig. Boligen er prikk lik som den jeg har bodd i med samboeren, bortsett fra at vi hadde soverom i tillegg. I tillegg skal jeg ha de samme møblene, bortsett fra at sofaen blir byttet ut med seng når jeg plutselig ikke har soverommet lenger. Samboer har kjøpt fryktelig mye av alt jeg har, så det sitter minner i alle ting. Så; har noen noen ideer om enkle ting jeg kan gjøre for å endre stemningen litt og vise at denne leiligheten er min og bare min? Har selv tenkt å bytte det hvite sengeteppet (han har likt og vi har hatt de i mange år) med et i en annen farge, kjøpe noen nye fine puter til å ha i senga siden den igjen må fylle rollen som sofa på dagtid, kjøpe nye lys, noen planter og kanskje et nytt bilde til å ha på veggen. Er det noen erfarne som har noen gode råd utenom det? Er student, så det må være relativt billig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ylva Virvla_* Skrevet 14. februar 2009 #2 Del Skrevet 14. februar 2009 Nye gardiner? Du kan bruke andre farger enn det du og sambieren din hadde. Gjerne en gjennomgangsfarge på mye forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 14. februar 2009 Gardinene er et kapittel for seg selv. Det følger gardiner med, forskjellige farger for hvert hus og jeg får ikke vite hvor jeg skal bo før jeg skal flytte. Fargene strekker seg fra grusomme røde og okergule til greie beige og grønnfarger, så jeg håper hardt på de beige! Er nemlig ikke vanlig gardinstang, så tror nesten jeg må sy nye hvis jeg skal bytte. Så det er ikke så aktuelt. Må jo tilpasse alt i leiligheten i forhold til gardinfarga, så jeg håper jeg får en annen farge enn den jeg har nå i alle fall. Da blir jo ting annerledes med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #4 Del Skrevet 14. februar 2009 Gardinene er et kapittel for seg selv. Det følger gardiner med, forskjellige farger for hvert hus og jeg får ikke vite hvor jeg skal bo før jeg skal flytte. Fargene strekker seg fra grusomme røde og okergule til greie beige og grønnfarger, så jeg håper hardt på de beige! Er nemlig ikke vanlig gardinstang, så tror nesten jeg må sy nye hvis jeg skal bytte. Så det er ikke så aktuelt. Må jo tilpasse alt i leiligheten i forhold til gardinfarga, så jeg håper jeg får en annen farge enn den jeg har nå i alle fall. Da blir jo ting annerledes med en gang. Høres ut som bjølsen. da jeg bodde der hadde jeg iallefall de brun-orangegardinene. Ikke akkuratt kjempefint. Spesiellt siden den ene veggen var orange i tillegg,. men uansett, som du sier selv, nytt sengeteppe og noen puter hjelper masse, spesiellt siden det bare er en et-roms(?) du skal flytte inn i. ellers kan du jo finne duker og lys som passer til de gardinene du finner. Kanskje du kan kjøpe deg et enkelt bilde på ikea eller en plakat et annet sted. Hvis det er en sånn leilighet jeg tror det er, er det jo ikke så enkelt å ommøblere. kanskje du kan kjøpe en hyggelig lampe du kan stående på skrivebordet. Håper du får noen nøytrale gardiner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #5 Del Skrevet 14. februar 2009 Høres ut som bjølsen. da jeg bodde der hadde jeg iallefall de brun-orangegardinene. Ikke akkuratt kjempefint. Spesiellt siden den ene veggen var orange i tillegg,. men uansett, som du sier selv, nytt sengeteppe og noen puter hjelper masse, spesiellt siden det bare er en et-roms(?) du skal flytte inn i. ellers kan du jo finne duker og lys som passer til de gardinene du finner. Kanskje du kan kjøpe deg et enkelt bilde på ikea eller en plakat et annet sted. Hvis det er en sånn leilighet jeg tror det er, er det jo ikke så enkelt å ommøblere. kanskje du kan kjøpe en hyggelig lampe du kan stående på skrivebordet. Håper du får noen nøytrale gardiner gardinene du får...skulle det være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angeleyes Skrevet 14. februar 2009 #6 Del Skrevet 14. februar 2009 Heng opp eller sett frem noen bilder av venner og familie i noen finne rammer. Rammer kan du jo lage selv også. Og kjøp noen lys/telys. Skap din egen stemning og tenk på hvordan DU vil ha det. Det å kjøpe et nytt sengetøy som ikke dere har ligget i sammen er en god ide. Og kanskje noen nye puter? Det skal ikke så mye til i en liten leilighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RockerGirl Skrevet 15. februar 2009 #7 Del Skrevet 15. februar 2009 Nytt sengetøy, duk, lys, lamper og bilder er småting som kan gjøre et rom helt annerledes. Du kan jo også stikke på Nille eller andre "billigbutikker" (siden du er student) og se om du finner noen pyntegjenstander hvis du liker å ha det. Kjøp litt blomster å ha rundt omkring også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crow Jane Skrevet 16. februar 2009 #8 Del Skrevet 16. februar 2009 Er det ikke lov å male veggene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 16. februar 2009 #9 Del Skrevet 16. februar 2009 Annet dusjforheng på badet. Duk er jo et kjempetriks som noen allerde har sagt (syns selv at hele den bittelille leiligheten min endrer seg når jeg skifter duker). Og noen fine potteskjulere og planter trenger ikke å koste noe særlig hvis du drar på de billigste stedene. Golvteppe setter også stort preg på et rom, men det er kanskje litt dyrt. Mulig det dinnes noe billig på IKEA eller noe. Håper du får det kjempefint i nye leligheten din og trives godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #10 Del Skrevet 16. februar 2009 Gjør alt det du ikke kunne da du var sammen med ham. Lag hybelen din så jentete som overhodet mulig. Hvis han f.eks. ikke likte røkelse og rosa sengeteppe mens du kanskje kunne tenkt deg det, er det nettopp røkelse og rosa sengeteppe du skal skaffe deg. Du kommer til å sette mer pris på singlelivet når du kan innrede akkurat som du vil... ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå