Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Tør du gi brudgom ansvar for å bestemme hvordan brudebuketten skal være. Gammel tradisjon sier vel det skal være sånn. Men..det tør ikke jeg..
Gjest Elize Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Ja det tør jeg. Stoler på han og vet at det kommer til å gå helt fint.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 Tør du gi brudgom ansvar for å bestemme hvordan brudebuketten skal være. Gammel tradisjon sier vel det skal være sånn. Men..det tør ikke jeg.. Min er meeeget fornøyd med at jeg ikke har kontroll over brudebuketten..Har en mistanke om at det føles veldig inkluderende, og det vil jeg jo gjerne på vår dag Han har forsnakket seg litt da (søte mannen :rødme: ), så har en sterk mistanke om kjøperoser blandet med blomster han plukker selv...Og om de ikke passer med farger eller forventninger gjør ingen ting, det viktigste er at han har valgt akkurat de blomstene til meg! (men om brudgommen ikke har lyst, stiller vel saken seg litt annerledes...?)
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #4 Skrevet 14. februar 2009 Første buketten jeg fikk av min blivende mann var røde nelliker, blå fresia og brudeslør!! OG dette var ikke til 17.mai. Nei, den sjansen tar jeg ikke
samie Skrevet 14. februar 2009 #5 Skrevet 14. februar 2009 Jeg har sett meg ut en brudebukett jeg vil ha. Fant den på nettet og syns den er utrolig fin. Har bestemt meg for at jeg vil ha denne. Så da er nok den i boks. Jeg tror kanskje jeg hadde vært litt skeptisk til å overlate ansvar for brudebuketten til brudgom. Dette pga at jeg har et bilde av hvordan jeg vil ha den. Er kanskje litt sær og skeptisk.....
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #6 Skrevet 14. februar 2009 Jeg har sett meg ut en brudebukett jeg vil ha. Fant den på nettet og syns den er utrolig fin. Har bestemt meg for at jeg vil ha denne. Så da er nok den i boks. Jeg tror kanskje jeg hadde vært litt skeptisk til å overlate ansvar for brudebuketten til brudgom. Dette pga at jeg har et bilde av hvordan jeg vil ha den. Er kanskje litt sær og skeptisk..... Forstår deg godt jeg.
Phaedra Skrevet 14. februar 2009 #7 Skrevet 14. februar 2009 Brugdom var 100 ganger mer bekymret for å skaffe buketten enn jeg var for hva han kunne finne på å kjøpe, så jeg sa at jeg godt kunne kjøpe den selv. Han ble kjempelettet
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #8 Skrevet 14. februar 2009 Tør du gi brudgom ansvar for å bestemme hvordan brudebuketten skal være. Gammel tradisjon sier vel det skal være sånn. Men..det tør ikke jeg.. når man allerede ikke før bryllupet kan la guben bestemme, da tør jeg ikke tenke på resten av livet.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #9 Skrevet 14. februar 2009 når man allerede ikke før bryllupet kan la guben bestemme, da tør jeg ikke tenke på resten av livet. Skal nok gå bra det, vært samboere i 19 år vi nå..
Solstrålejenta Skrevet 14. februar 2009 #10 Skrevet 14. februar 2009 Det stoler jeg 100 % på at skal gå bra Han har både ansvar for brudebukett og alle andre blomsterdekorasjoner i bryllupet -tror han synes det er gøy med noe kun han bestemmer og har kontroll på...
Gjest Pysepus Skrevet 14. februar 2009 #11 Skrevet 14. februar 2009 Tør du gi brudgom ansvar for å bestemme hvordan brudebuketten skal være. Gammel tradisjon sier vel det skal være sånn. Men..det tør ikke jeg.. Det turte ikke jeg
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #12 Skrevet 15. februar 2009 Tør du gi brudgom ansvar for å bestemme hvordan brudebuketten skal være. Gammel tradisjon sier vel det skal være sånn. Men..det tør ikke jeg.. Men herlighet da, det er jo bare blomster...hvorfor tør du ikke det?
Jade Skrevet 15. februar 2009 #13 Skrevet 15. februar 2009 Tør du gi brudgom ansvar for å bestemme hvordan brudebuketten skal være. Gammel tradisjon sier vel det skal være sånn. Men..det tør ikke jeg.. Ja, det tør jeg. Men han ble så forskrekket når jeg sa det, at jeg sa vi kunne gjøre det sammen
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #14 Skrevet 15. februar 2009 Som blomsterdekoratør vil jeg bare si: IKKE la en mann velge bukett. I alle fall ikke om man er opptatt av estetikk og at buketten skal matche både kjole og brud. Er man ikke opptatt av buketten så kjør på. Når vi planlegger et brudearbeid er det til stor hjelp om vi får treffe bruden selv, se bilde av kjolen eller stoffprøve etc. Vi trenger å vite om hun er høy eller lav, tykk eller tynn. Og ikke minst hvordan hun er som menneske. En klassisk, rund bukett med røde roser er kanskje ikke helt greia for en litt mer rocka type etc. En mann er oftest litt "ambivalent" til disse tingene, og senest i går hadde jeg en brud inne for å hente buketten sin, som virkelig ikke passet henne eller kjolen hun bar. Hun så det nok ikke selv der og da, men av erfaring vet jeg at det kommer til å gremme henne senere når hun ser brudebildene med et mer kritisk blikk. En annen ting: styr unna hvite roser. Det skal så veldig lite til før hvite roser får stygge, brune kanter. Det holder bare å komme nær dem, så blir de fort stygge, og det er ikke noe særlig å se på brudebildene det heller.
Gjest Elize Skrevet 15. februar 2009 #15 Skrevet 15. februar 2009 Som blomsterdekoratør vil jeg bare si: IKKE la en mann velge bukett. I alle fall ikke om man er opptatt av estetikk og at buketten skal matche både kjole og brud. Er man ikke opptatt av buketten så kjør på. Når vi planlegger et brudearbeid er det til stor hjelp om vi får treffe bruden selv, se bilde av kjolen eller stoffprøve etc. Vi trenger å vite om hun er høy eller lav, tykk eller tynn. Og ikke minst hvordan hun er som menneske. En klassisk, rund bukett med røde roser er kanskje ikke helt greia for en litt mer rocka type etc. En mann er oftest litt "ambivalent" til disse tingene, og senest i går hadde jeg en brud inne for å hente buketten sin, som virkelig ikke passet henne eller kjolen hun bar. Hun så det nok ikke selv der og da, men av erfaring vet jeg at det kommer til å gremme henne senere når hun ser brudebildene med et mer kritisk blikk. En annen ting: styr unna hvite roser. Det skal så veldig lite til før hvite roser får stygge, brune kanter. Det holder bare å komme nær dem, så blir de fort stygge, og det er ikke noe særlig å se på brudebildene det heller. Jeg vet at jeg kommer til å blil fornøyd. Han skal ordne alt av blomster til bryllupet. Jeg stoler på at han kommer til å gjøre sitt aller beste og det er mer enn godt nok for meg. Han velger noe som han synes er pent. Vi snakker sammen om hvilke farger og slikt vi ønsker for bryllupet, jeg viser han bilder av hva jeg ønsker meg også ordne han en flott bukett utfra det. Siden han ordner alt av blomster til bryllupet så blir blomstrene å matche.
Solstrålejenta Skrevet 16. februar 2009 #16 Skrevet 16. februar 2009 (endret) Jeg tror ikke at det er noen regel at brudgommen vil velge feil bukett -dette kommer for det første helt an på hvor interessert han er i estetikk og slike ting, men også at han kjenner bruden godt. Jeg stoler fult og helt på at min kjære kjenner meg godt nok til å velge en bukett som passer meg. Han er dessuten i utgangspunktet mye flinkere med blomster enn det jeg er, som dreper enhver plante jeg kommer i kontakt med. Og så er det ikke verre enn at han kan beskrive høyden min for blomsterdekoratøren hvis det er viktig. Så jeg er fortsatt like avslappet på dette punktet Men det er klart -vet man at brudgommen ikke har peiling på eller interesse av å velge blomster, så er det jo like greit å gjøre det selv... Forøvrig har jeg sett mange nydelige brudebuketter med hvite blomster... Endret 16. februar 2009 av Solstrålejenta
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #17 Skrevet 16. februar 2009 Som blomsterdekoratør vil jeg bare si: IKKE la en mann velge bukett. I alle fall ikke om man er opptatt av estetikk og at buketten skal matche både kjole og brud. senest i går hadde jeg en brud inne for å hente buketten sin, som virkelig ikke passet henne eller kjolen hun bar. Hun så det nok ikke selv der og da, men av erfaring vet jeg at det kommer til å gremme henne senere når hun ser brudebildene med et mer kritisk blikk. Dette synes jeg er et merkelig utsagn. Jeg vil tro at når bruden ser brudebildene sine i ettertid, husker hun for en fantastisk dag det var. Om hun i det hele tatt tenker på blomstene 10 år etter, så er det vel mer i banene "å så søt han var som ordnet blomster til meg" Om 10 år er uansett de fleste brudebuketter utdatert.. Hadde jeg vært mann hadde jeg blitt litt fornærmet over generaliseringene her inne. Akkurat som kvinner er noen menn opptatt av estetikk og matching, andre ikke.
Gjest Pysepus Skrevet 16. februar 2009 #18 Skrevet 16. februar 2009 Jeg valgte brudebukett ut fra at jeg syntes den var fin. Den passa jo fint da, men den var sikkert litt stor til meg, men jeg kan ikke si at jeg legger merke til det når jeg ser bilder fra bryllupet vårt. Og jeg hadde hvite roser Det var i august når det var kjempevarmt også - og det gikk helt fint
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #19 Skrevet 16. februar 2009 Når jeg giftet meg for 10 år siden løste vi dette ganske greit. Jeg møtte blomsterdekoratøren i god tid, så hun fikk sett på meg (kroppsfasong, hudfarge og hår) og bilder av kjolen. Vi snakket om passende farger og fasong på buketten, og hun avklarte med meg om det var noe jeg absolutt ville ha med eller nedla veto mot. Blomstervalg og detaljer diskuterte hun deretter med mannen min, slik at jeg likevel ikke hadde peiling på hvordan det endelige resultatet ble før jeg fikk overlevert buketten. Slik unngikk vi de største tabbene, mannen min fikk jobben med buketten, og jeg var trygg på at jeg fikk en bukett som passet meg.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #20 Skrevet 16. februar 2009 Hvis jeg skulle vise bilder og fortelle hvordan jeg ville ha blomstene osv., hadde sikkert jeg og turt. Men spm. var jo om man ville overlate ansvaret til mannen. Gjør jo ikke akkurat det når man legger så mange føringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå