Gå til innhold

Grunne bokhyller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på leting etter bokhyller som er ca 20 cm dype. Men det ser ikke ut som det er det enkleste å finne.

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i dette? Jeg vil helst ha bjørk eller hvite... Men ubehandlet treverk går også an, for da kan jeg bare male.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry to say, men det beste alternativet er trolig den gode gamle BBB-reolen :ler: . Det var i allfall det jeg kom fram til da jeg i sin tid var på jakt etter grunne hyller. Alle andre har en lei tendens til å være ca. 30 cm dype (eller mer). Regner med "stilpolitiet" arresterer meg nå, men så lenge formålet er å lagre bøker så er det ingen over, ingen ved siden etter min mening.

Dessuten finnes den i bjørk nå, så hvis du ikke er glad i furu så slipper du det. ;)

Skrevet
Sorry to say, men det beste alternativet er trolig den gode gamle BBB-reolen :ler: . Det var i allfall det jeg kom fram til da jeg i sin tid var på jakt etter grunne hyller. Alle andre har en lei tendens til å være ca. 30 cm dype (eller mer). Regner med "stilpolitiet" arresterer meg nå, men så lenge formålet er å lagre bøker så er det ingen over, ingen ved siden etter min mening.

Dessuten finnes den i bjørk nå, så hvis du ikke er glad i furu så slipper du det. ;)

Litt det jeg var redd for... :ler: Hva koster denne? Og hvor selges den i Trondheimsområdet? Hadde vært greit å se den i virkeligheten også, ikke bare på nett.

Skrevet

Bokhandler pleier jo å ha den - om ikke alle delene så i allfall noen. Eksisterer Bruns bokhandel enda? Vet de hadde den før i allfall. Mulig Øksendal også har. Det vet jeg ikke.

Priser tror jeg står et sted i linken jeg la ved. Hvis ikke så bare google på "BBB reol", et eller annet sted finner du nok ca. pris.

Skrevet
Bokhandler pleier jo å ha den - om ikke alle delene så i allfall noen. Eksisterer Bruns bokhandel enda? Vet de hadde den før i allfall. Mulig Øksendal også har. Det vet jeg ikke.

Priser tror jeg står et sted i linken jeg la ved. Hvis ikke så bare google på "BBB reol", et eller annet sted finner du nok ca. pris.

Joda begge de fins, men det står på nettsiden at jeg må innom for å få prisliste hos hver enkelt forhandler. Så da får jeg ta en tur innom neste gang jeg er i midtbyen.

Skrevet

Spør meg ikke hvor målebåndet er så jeg får ikke sjekka, men når jeg ser for meg 20-30 cm så er det vel ca det vi har i stua nå? Da kjøpte vi en "smal" (altså rundt 1 meter, 1,2m kanskje?) hylle.

Vi ville ha en bredere og ikke så dyp hylle enn den vi hadde, og plutselig så han en hylle på tilbud på Binders, som passa akkurat der vi skulle ha den.

Man vet aldri hvor man finner det man trenger når men ser etter noe spesielt! Hadde ikke han jobbet tvers over binders og sett denne i vinduet så ville vi aldri visst om den..

Den er vel sånn lakka tre, den er blank men ufarget. Om de hadde andre farger der vet jeg ikke, han ringte meg bare plutselig og ba meg måle!

Skrevet
Vi har 20 cm dype hyller fra Montana: http://www.montana.dk/da/Inspiration/

Er en stund siden vi kjøpte de, men prisen den gang var rundt to tusenlapper for 70 x 70 x 20 cm (med kryss i midten, dvs. 4 rom). Her kan man lese litt om Montana: http://dinside.no/305637/montana

Disse falt jeg fullstendig for. Men tror jeg må gå noen runder med meg selv før jeg eventuelt lar meg selv kjøpe dem. Tror det kan bli en ganske dyr løsning, for jeg har lyst på en ganske stor modul... Begynne med lotto kanskje?

Skrevet
Spør meg ikke hvor målebåndet er så jeg får ikke sjekka, men når jeg ser for meg 20-30 cm så er det vel ca det vi har i stua nå? Da kjøpte vi en "smal" (altså rundt 1 meter, 1,2m kanskje?) hylle.

Vi ville ha en bredere og ikke så dyp hylle enn den vi hadde, og plutselig så han en hylle på tilbud på Binders, som passa akkurat der vi skulle ha den.

Man vet aldri hvor man finner det man trenger når men ser etter noe spesielt! Hadde ikke han jobbet tvers over binders og sett denne i vinduet så ville vi aldri visst om den..

Den er vel sånn lakka tre, den er blank men ufarget. Om de hadde andre farger der vet jeg ikke, han ringte meg bare plutselig og ba meg måle!

Får nok bare holde øynene åpne framover ja.

Skrevet

Montana er grisefint! Men laaangt ifra billig. Har solgt Montana i et par år, og har innsett at skal jeg ha det selv så må jeg spare. Lenge.

Men åh... så fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...