Gå til innhold

Når fikk dere barn?

brum

Anbefalte innlegg

Jeg var 23 år og student. Hadde ett år igjen av studiene. Var samboer, han hadde nettopp begynt og jobbe, vi leide en fuktig kjellerleilighet, og hadde ikke allverdens god råd. Jeg fullførte studiene på normert tid, som beste student på kullet..

Nr. 2 ble født da jeg var 26, gift, eget hus og hadde jobbet i 2 år.

Hvis jeg kunne valgt om igjen ville jeg nok ventet med barn til jeg hadde begynt å jobbe. Å være hjemme i betalt fødselspermisjon er bare luksus! Er samtidig glad for at jeg ble mor ung og ikke ventet med første til jeg var langt over 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nettopp fylt 21 år da jeg fikk min førstefødte. Ikke planlagt og endte opp som alenemor. Flyttet til Oslo da hun var 1 1/2 år og studerte der i 4 år før jeg flyttet hjem igjen.

Traff min kommende ektemann da min datter var 5 år, og vi fikk etterhvert vår veldig planlagte datter sammen. Hun er nå 1 år...

Han har lyst på en til, ikke jeg... Tror jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lige fyldt 20 da jeg fik første, havede eget hus arbejde i resturan mand var under uddanning i dag har jeg fået nr 4 i en alder af 37 har eget firma 4 uddannelser af divers art ny mand og bor til leje spare op til hus *S* mit motto er man klare alt unger ingen hindring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 24, gift i tre år, egen leilighet, jobbet i nesten ett år, mann i full jobb og deltidsstudier, dårlig økonomi, men det gikk kjempebra. Studerte på kvelden mens jeg var hjemme med ungen. Fikk nestemann 3 år etter, har jobbet til og fra i etter det. Noen år full tid, noen år deltid. Nå er jeg 40, har alle muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann kom da jeg var 25 og student. Ikke planlagt, men tok et år fri, og det gikk strålende! :D Nr. 2 kom da jeg var 28, da var vi begge i full jobb, og det var veeldig planlagt! Min erfaring/mitt inntrykk er at det er vanskelig å finne det perfekte tidspunktet for å få barn, det er ofte så mange grunner til at det ikke "passer"... studier, karriere, leiligjeten man bor i osv.....

Lykke til!

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ikke fått noen enda, men vi prøver (om to uker :) )

Jeg er 25, min mann er 28 år og vi er begge i jobb. Leier leilighet og skal by på drømmetomta i morgen, så blir det kanskje hus på oss snart også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 år, giftet oss før jeg visste at jeg var gravid. Planlagt og ønsket barn. Hadde vært sammen i 1 1/2 år når jeg ble gravid, men hadde kjent hverandre i årevis. Ferdig med studier og stabile, gode jobber begge to. Hus og hage har vi også.

Nå er jenta snart 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidenes mest uplanlagte graviditet!

Men da jenta vår kom hadde vi rekkehus og stasjonsvogn og alt var klart!

Skulle akkurat til å gå opp i eksamen i en del fag som privatist da jeg fant ut at jeg var gravid,men livet ble snudd sånn på hodet at jeg gjør det senere hvis jeg vil lenger.

Nå er jenta mi 1,5 år (idag) jeg er 25 og gjør stor suksess i ny jobb!

Vi har snart vært forlovet i ett år også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde

23 og 27 var jeg da jeg fikk guttene mine. Var alene da jeg fikk nr. 1 og gift da jeg fikk nr. 2. Nå er jeg 40 og separert :ler: - men har det egentlig veldig godt .... Har jobb, enebolig, bil og alt det materielle jeg trenger ... det eneste jeg savner er en mann, en vaskehjelp og en gartner :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er 23 år og venter mitt første barn om 7 uker. Jeg er utdannet hjelpepleier og er bestemmt på å ta sykepleien, noe som absolutt bør være mulig...selv om det blir travelt! Har fast jobb som jeg skal ha permisjon fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 25, gift, vi var begge i fast jobb og etablert med enebolig. Veldig trygt og godt å ha en jobb å gå tilbake til i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 22 1/2 da første kom, neste kom da jeg var 25 og tredjemann ta jeg var 27.....

Første var ikke planlagt, hadde leilighet, samboer som jobbet, selv var jeg arbeidsledig, nettopp flyttet til et nytt sted. Gikk bare bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første barn: 19 år, nyblevne samboere, jeg på skole, han i vikariat. Ingenting lå til rette, men det gikk da bra til slutt! :lol:

Andre barn: 23 år, fast jobb begge to, eide egen leilighet.

Er ikke helt med på karriere først - greia, men det får være opptil hver enkelt. Bare husk at det å få barn ikke er en selvfølge, og at det kanskje ikke passer kroppen din når det endelig passer deg....... U never know....

Men lykke til 'a!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mitt første barn som nittenåring, alldeles meg ikke planlagt,

og vi har klart oss helt alene.

Det har gått utmerket, og jeg har nå to barn og en blivende ektemann.

Tok forøvrig utdannelse som alenemor, en beintøff kamp.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

For noen (to?) år siden passerte gjennomsnittlig alder

for førstegangsfødende i Oslo 30år. For øvrige byer

i landet er den lavere. Alderen for førstegangsfødende

er klart avhengig av utdannelse. Steder hvor man gir

høyere utdanning for kvinner er klart gjennomsnittsalderen

høyere enn andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

27 år, kjent min nåværende mann i 11 mnd.... nå er vi gift og har to små. ingen var planlagt ( :hoho: selvsagt ikke nr 1 men heller ikke nr 2..). alt har gått kjempebra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Første barnet: Rett før jeg var 18. Miemannen var 21. Nå, nesten 14 år etter, er vi gift, har et barn til og har det helt flott sammen. Barnet var ikke planlagt, jeg ble gravid som 17 -åring, tok eksamen en mnd før termin. Var i veldig god form under hele svangerskapet.

Så det kan gå bra :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...