Tussilago Skrevet 16. april 2002 #1 Skrevet 16. april 2002 Vi skal sette sammen bordene til en hestesko. Det blir ca 15 bord. På annethvert bord hadde vi tenkt til å ha noen fine "glasskuppler" med lys, men hva skal vi ha på de andre? Det blir jo innmari dyrt hvis man skal ha så mange oppsatser?! Går det an å ha små potteroser feks eller noen andre pene planter? Foran oss skal vi ha en oppsats uansett hva det blir på de andre bordene. Hva skal dere ha? Hva skal dere pynte med i kirken? Takker for svar 1212[ Dette Innlegg er endret av: Tussilago den 2002-04-16 22:39 ]
Mrs. B Skrevet 16. april 2002 #2 Skrevet 16. april 2002 Vi lurer også på dette.. må ha blomsteroppsats med calla da... noen som har noen tips?!12
Mary Skrevet 16. april 2002 #3 Skrevet 16. april 2002 I bryllupet til broren min lagde vi små oppsatser selv, hentet blomster som vi hadde bestillt på forhånd. Roser, blader, brudeslør og en annen hvit en (husker ikke helt). Kjøpte små potter og sånn grønnt til å ha i bunnen for å feste blomstene. Satt og puslet med dette kvelden i forveien, og satte de kaldt til dagen etter. Kjøpte og bestillte blomstene på plantasjen. Dette ble ikke dyrt og veldig lekkert, dessuten var det kjempegøy...12
Gjest KristinK Skrevet 17. april 2002 #4 Skrevet 17. april 2002 Det er vanskelig dette med blomster på bordene. Har selv tenkt fælt på dette, men har sett noen fine små dekorasjoner som ikke er så dominerende. Mulig vi går for dissa, for da kan vi jo ha flere dekorasjoner uten at de synes så altfor godt. Forøvrig blir kan det vel fort bli litt mye på bordet, for det skal vel i tillegg stå vannmugger, salt og pepper og kanskje også tytterbærskåler. I kirken har vi forresten planer om å ha markblomster. Enkelt, greit og ikke minst fint! I kirken har vi forresten planer om å kun bruke markblomster. Enkelt og greit, og fint! _________________ KristinK - Vi gifter oss 10.august 20021212[ Dette Innlegg er endret av: KristinK den 2002-04-17 08:41 ]
Mina Skrevet 17. april 2002 #5 Skrevet 17. april 2002 Vi skal ikke ha blomsteroppsatser på bordet. Vi skal ha T-bord, og skal ha tre lys i forskjellige høyder sammen (to på hovedbordet og tre på utstikkeren) Disse er litt størrelse på og skal stå på speil - og gjør da litt ut av seg. Jeg har i tillegg tenkt til å strø roseblader mellom dem. Tenker dette blir enkelt og stilfullt, men jeg har ikke fått lysene ennå - så jeg har ikke prøvd.
diddi Skrevet 17. april 2002 #6 Skrevet 17. april 2002 Vi bruker reagensrør, som er satt ned i en gipsform (liten grå firkant). Oppi her skal vi ha oransje Gerbra eller roser, med et par grønne strå. Det blir enkelt og fint.
Anni Skrevet 17. april 2002 #7 Skrevet 17. april 2002 Vi skal ikke ha blomsteroppsatser på bordene. Jeg har kjøpt 6 glass-skåler/fat (Hadeland Glassverk, diamant-serien) som vi kommer til å fylle med vann, og ha flytelys, noen få blomster og noen flytestener av glass i. Mellom disse skal det ligge løse eføy-grener. Prøvde det hjemme i helgen som var. Det ble kjempefint. Kirken vet jeg ikke hvordan vi skal pynte enda.12
Skorpion72 Skrevet 17. april 2002 #8 Skrevet 17. april 2002 Ja vi skal ha oppsatser. Oppsatser er inludert i prisen der vi leier. Vi kan velge farger selv.
juli-nuffe Skrevet 17. april 2002 #9 Skrevet 17. april 2002 Vi skal sette brudebuketten på "vårt"bord, og ellers bruker vi tre kubbelys i forskjellige str. på speilfliser og bruker eføy som løper på bordet. I denne løperen av eføy plassererer vi noen røde og hvite roser her og der. (Har eføy, røde og hvite roser i brudebuketten). Har prøvd på et bord hjemme og ble kjempefornøyd!! Lykke til! Nuffe
April02 Skrevet 17. april 2002 #10 Skrevet 17. april 2002 Hei. Vi skal ha en oppsats på hver langside (E), brudebuketten på den siden vi sitter. Oppsatsene blir ca.1,5 meter lange og så skal vi ha boller med stein i bunnen og blanke flytelys på hver side av blomstene
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2002 #11 Skrevet 17. april 2002 Legger dere bare brudebuketten foran dere på bordet under middagen ? for den skal vel kanskje ikke stå i vann ? (og skal dere event hvordan ta vare på buketten deres?) hvis jeg skal ha små boller med flytelys, kan eg da i samme ha noen gerberraer flytende ? og hvor kort før må selve gerberraen puttes oppi for at den ikke skal se ut som en drukna katte ? -Eline
Mrs. B Skrevet 17. april 2002 #12 Skrevet 17. april 2002 Vi lurer på om eneste dekorasjon skal være at vi legger calla buketten min foran oss på bordet?! Vi skal ha festen på hotel og de dekker bordet med hvitt servise, glass, bestikk, hvite lys og servietter. I tillegg skal vi jo ha bordkort, så det blir kanskje litt mye med blomster i tillegg?!12
diddi Skrevet 17. april 2002 #13 Skrevet 17. april 2002 Jeg lurte på om vi som bordkort skal ha en oransj rose liggende på tallerkenen, med et silkebånd heftet rundt stilken og som det skrives navn på. Disse vil jo da bli lagt på bordet når folk skal spise! Også reagensrørene samlet fire og fire.
Blomst Skrevet 17. april 2002 #14 Skrevet 17. april 2002 Vi skal ha en liten bukett brudeslør ved hver kuvert og en liten lapp oppi som viser navnet på gjesten. Har bestilt en "bunt" brudeslør og dette skal vist nok holde. Denne koster ca 250,- -300,- Vi skal ha 60 gjester til middag så vi skal ha dugnad dagen før. De holder seg fint til dagen etter. Hva med syriner eller annet plukket fra egen hage, eller venners hage ?
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2002 #16 Skrevet 17. april 2002 Vil anta at den butikken på Magasinet har det: Hobbylarsen
Blomst Skrevet 17. april 2002 #17 Skrevet 17. april 2002 Du får kjøpt dette i blomsterbutikker. Vet iallefall at Sjølyst blomster i Karenlyst alle i Oslo har dem. Dog er de nok dyrere enn om du får kjøpt slike som benyttes i labratorier osv.
coda Skrevet 17. april 2002 #18 Skrevet 17. april 2002 Spurte om reagensrør i blomsterforretning i går (Interflora). De hadde i mange størrelser, men dekoratøren sa også at de solgte på apoteket. Greit å vite.
diddi Skrevet 17. april 2002 #19 Skrevet 17. april 2002 Ja jeg har hørt at de selges på apoteket (vi får låne av noen venner). Også er foten laget av gips. Lånte disse også til dåpen til sønnen vår. Hadde da kjøpt to bunter med roser, oransj og champanjefargede. Stakk en rose av hver farge nedi, og et par strå. Passet flott sammen med tallerknene vi hadde da (Paradis fra Porsgrund, har oransje og blå farger i seg.) Passet fint til blå lys dengang!!
Sunny Skrevet 17. april 2002 #20 Skrevet 17. april 2002 Dere som skal bruke eføy på bordene, hvilken eføy bruker dere da? Kunstige, snauer noen potteplanter eller bestiller "metervare"? Noen som har noen prisantydninger å komme med? Vi skal ha glass skåler med flytelys og hadde tenkt å ha eføy mellom på bordene. Lurer llitt på om evt. hvilke blomster vi skal ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå