Gjest Anonymous Skrevet 2. juli 2003 #1 Skrevet 2. juli 2003 Hjelp - hvordan bli kvitt soleksem? jeg har fått soleksem. I panna, på brystet og på armene. Hvordan blir jeg kvitt det? Hår hørt om Aloe vera gele, Hydrokortisonsalve (fra apotek) men også å "sole det ihjel", alså å fortsette å sole det. Noen som har erfaring på området?
Suzy Skrevet 2. juli 2003 #2 Skrevet 2. juli 2003 Ikke sol det "ihjel"! Da blir det helt jævlig - garantert :o Hold området ute av sola og smør tjukt med Essex parfymefri fet krem - evt Locobase. Pass på at kremen er ekstremt fet og ikke inneholder parfyme. Dette vil styrke huden og lindre kløinga 8) Vær forsiktig med å bruke hydrokortison da det er sterkt og gjør huden tynn på sikt - altså ødelegger motstandskraften i huden og gjør den enda svakere... :-? Aloe Vera er ok, men helst ikke før du har styrket området litt - og aldri på åpne sår/blemmer. Bruk parfymefri solkrem med superhøy faktor når du skal ut i sola igjen Suz
veslepus Skrevet 3. juli 2003 #3 Skrevet 3. juli 2003 Eight Hour Cream fra Elisabeth Arden har hjulpet meg mange ganger når jeg har fått soleksem --- og det skjer desverre bare oftere og oftere...
Kira27 Skrevet 4. juli 2003 #4 Skrevet 4. juli 2003 Fikk soleksem for første gang i fjor sommer når jeg var i syden...ble da bedt om å holde området tildekket og unna solen...fikk en krem på apoteket for å smøre inn området med....husker ikke nå hva den inneholdt. Har i ettertid fått høre at man kan unngå å få soleksem ved å gradvis venne huden til solen ved f.eks. å starte solsesongen i solarium, samt at det skal finnes en forbehandling man kan få hos legen før solsesongen starter.
Gjest Anonymous Skrevet 6. juli 2003 #5 Skrevet 6. juli 2003 Jeg får ofte soleksem dersom jeg begynner å sole meg i vanlig sol, men tar jeg noen timer solarium først går det greit. Det trenger ikke å være så mye. Det viktigste er å få grunnlaget. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå