Brud-09 Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 "Something old, something new, something borrowed, something blue and a sixpence in your shoe" - hva gjør dere i forhold til denne tradisjonen? Reglen er på engelsk, men dette er jo også en norsk tradisjon. Eller den har i allefall eksistert her i landet lenge også? Har lyst til å følge denne, men vet ikke hva som kunne vært gammelt? Eller blått? Eller lånt? Hvordan gjør dere det? Noe nytt er jo ikke det spor vanskelig... :-)
Coriander Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 "Something old, something new, something borrowed, something blue and a sixpence in your shoe" - hva gjør dere i forhold til denne tradisjonen? Reglen er på engelsk, men dette er jo også en norsk tradisjon. Eller den har i allefall eksistert her i landet lenge også? Har lyst til å følge denne, men vet ikke hva som kunne vært gammelt? Eller blått? Eller lånt? Hvordan gjør dere det? Noe nytt er jo ikke det spor vanskelig... :-) Tror jeg bare klarer å oppfylle 'something new' gitt Svigermor har visst en sixpence liggende som hun hadde i sitt bryllup, så hvis hun finner den, får den være det gamle også. Blått? Kanskje en truse med noe blått på? Strømpebånd med blått i?
Gjest Elize Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 "Something old, Det blir kjolen min something new, Undertøy something borrowed, Vet ikke something blue and a sixpence in your shoe" Strømpebånd og sixpence vet jeg ikke - hva gjør dere i forhold til denne tradisjonen? Reglen er på engelsk, men dette er jo også en norsk tradisjon. Eller den har i allefall eksistert her i landet lenge også? Har lyst til å følge denne, men vet ikke hva som kunne vært gammelt? Eller blått? Eller lånt? Hvordan gjør dere det? Noe nytt er jo ikke det spor vanskelig... :-)
samie Skrevet 14. februar 2009 #4 Skrevet 14. februar 2009 Something old Øredobber og perlekjede something new kjolen min something borrowed vet ikke something blue and a sixpence in your shoe Strømpebånd
miss_pretty Skrevet 14. februar 2009 #5 Skrevet 14. februar 2009 something old: ørdobber som mamma har hatt something new: kjolen min something borrowed: smykker fra mamma someting blue: forlover sin oppgave=) liker tradisjonen!!
Gjest aa Skrevet 14. februar 2009 #6 Skrevet 14. februar 2009 Something old: Bestemors brudekjole fra 1939 Something new: Pumps Something borrowed: Smykker fra grandtante Something blue: Undertøy Sixpence in your shoe: En femøring tante hadde i sin sko da hun gifta seg
Neytiri Skrevet 14. februar 2009 #7 Skrevet 14. februar 2009 something old, something borrowed, something blue = Safir halskjede fra bestemor something new = Kjolen min
MissStiles Skrevet 14. februar 2009 #8 Skrevet 14. februar 2009 Er det forloveren som skal ordne dette eller bruden selv?
Muffin! Skrevet 15. februar 2009 #9 Skrevet 15. februar 2009 Strømpebåndet mitt (som jeg låner av mamma) er både "something old", "something borrowed" og "something blue", resten er "something new".
VinterBrud09 Skrevet 15. februar 2009 #10 Skrevet 15. februar 2009 Something old: Svigerbestemors halskjede Something new: kjolen Something borrowed: litt usikker enda..... Something blue: forloveren sin oppgave. Strømpebåndet... sexpence..... litt usikker....
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. februar 2009 #11 Skrevet 16. februar 2009 Var da rimelig sikker på at det skal være "a penny in your shoe"? Kan bli litt trangt med sixpence serru.. Til saken: Har ikke peiling. Lurte litt om jeg skal sy inn en gammel blå knapp i underskjørtet så slår jeg fler fluer i en smekk!
Dalmore Skrevet 16. februar 2009 #12 Skrevet 16. februar 2009 Jeg skal ha gamle sko, ny kjole&undertøy, lånt strømpebånd (som går i arv i venninnegjengen) og det samme strømpebåndet er også blått. Jeg synes det er morsomt at de tingene jeg skal ha passer inn i tradisjonen, men vet ikke om jeg hadde gjort noen store grep dersom det IKKE gjorde det...
øyenstikker Skrevet 16. februar 2009 #13 Skrevet 16. februar 2009 Something old: brudeskoene mormor hadde da hun gifte seg. (gullpumps) Someting new: brudekjolen min Something borrowed:Perlesmykke lånt av mamma Something blue: Hadde strømpebånd med blå blomst på. (fikk av forloveren min) Alt dette hadde jeg ålanlagt før jeg tenkte på dette ordtaket. Flaks at jeg faktisk hadde noe fra alt;-)
VinterBrud09 Skrevet 17. februar 2009 #14 Skrevet 17. februar 2009 Da har jeg bestillt meg sixpencemynt fra ebay! :D :D Da har jeg hele regla...
Gjest Lille Bie Skrevet 17. februar 2009 #15 Skrevet 17. februar 2009 Hahah! Jeg leste ".... and a sixpack in your shoe" og lurte på hvor i all verden man skulle får plass til den?!
Coriander Skrevet 17. februar 2009 #16 Skrevet 17. februar 2009 Hahah! Jeg leste ".... and a sixpack in your shoe" og lurte på hvor i all verden man skulle får plass til den?! Det ville jo resultert i meget grasiøs gange opp kirkegulvet
Noli Skrevet 17. februar 2009 #17 Skrevet 17. februar 2009 Something old er smykket jeg skal ha, som mamma brukte da hun giftet seg med pappa. Something blue er sløyfene og "pyntesømmen" på korsettet. Something borrowed er sløret søsteren min brukte da hun giftet seg og pengen i skoen gidder jeg ikke..
Gjest Lille Bie Skrevet 17. februar 2009 #18 Skrevet 17. februar 2009 Det ville jo resultert i meget grasiøs gange opp kirkegulvet Hahah! Ser for meg bruda som halter opp kirkegulvet, og har vondt i foten pga av LITT plassmangel i skoa..
VinterBrud09 Skrevet 18. februar 2009 #19 Skrevet 18. februar 2009 (endret) Etter å ha gått berserk på ebay endte jeg opp med litt vel mange sixpence... Innlegget redigert. Reglene. Arwen (mod) Endret 19. februar 2009 av Arwen
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #20 Skrevet 18. februar 2009 Tilfeldighetene gjør at : - something new: kjolen - something blue og borrowed: låner et blått strømpebånd av en venninne - something old: bestemors gamle perlekjede:) Gidder ikke å anskaffe meg sixpence
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå