Gå til innhold

Borddekorasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi lurer veldig på hvordan vi skal dekorere bordene, dvs. vi vil at det skal koste lite, men ikke se billig ut.

Mamma har også veldig kraftig blomsterallergi, så vi kan ikke ha de tradisjonelle blomsteroppsatsene (som egentlig ofte er litt kjedlige og dyre).

Fant dette på nettet:

http://bridalcheek.wordpress.com/category/flowers/page/2/

(bilde nr 3)

Vi har ingen erfaring med flytelys, så vi lurer litt på dette:

Blir det veldig varmt rundt slike flytelys, så varmt at glasset kanskje kunne sprekke?

Går det greit med normale glass eller må vi ha varme-resistente glass?

Endret av Coriander
Skrevet

Vet ikke om det blir for varmt, men fikk bare lyst til å si at det var helt utrolig fint med de glassene med flytelys og blomster!

Det går jo an å prøve det ut hjemme? Kanskje prøve med glass i forskjellig tykkelse.

Skrevet

Må si at de dekorasjonene var veldig fine. Hadde jeg ikke allerede kjøpt skåler til å ha blomster i så hadde jeg nok stjålet denne ideen :ler:

Vet ellers at de selger slike skåler til flytelys og blomster rimelig på Nille.

Skrevet
Må si at de dekorasjonene var veldig fine. Hadde jeg ikke allerede kjøpt skåler til å ha blomster i så hadde jeg nok stjålet denne ideen :ler:

Vet ellers at de selger slike skåler til flytelys og blomster rimelig på Nille.

Jeg syntes også de var fine, det er jo blomster, men ikke i en allergifremkallende form og jeg innbiller meg at det ikke blir så dyrt siden det ikke er så mange blomster som skal til.

En av planene for dagen, er å kjøpe flytelys og glass og eskperimentere litt.

Gjest Gjest_Frøken_*
Skrevet

Det blir ikke spesielt varmt rundt sånne flytelys så det burde ikke være noe problem. Jeg har brukt flytelys i div boller/fat fra nille og jeg tviler egentlig på at de er særlig solide i utgangspunktet for de koster jo nesten ingenting og de sprekker i hvert fall ikke. Uansett varmer lysene stort sett bare oppover som vanlig telys/stearinlys så hvis du satser på den type glass som bilde viser - som forresten er utrolig fint:) - burde det gå helt fint! Bare pass på å kjøpe flere lys så du kan bytte ut etterhvert hvis de skal brenne hele kvelden.

Skrevet
Det blir ikke spesielt varmt rundt sånne flytelys så det burde ikke være noe problem. Jeg har brukt flytelys i div boller/fat fra nille og jeg tviler egentlig på at de er særlig solide i utgangspunktet for de koster jo nesten ingenting og de sprekker i hvert fall ikke. Uansett varmer lysene stort sett bare oppover som vanlig telys/stearinlys så hvis du satser på den type glass som bilde viser - som forresten er utrolig fint:) - burde det gå helt fint! Bare pass på å kjøpe flere lys så du kan bytte ut etterhvert hvis de skal brenne hele kvelden.

Takk, takk :jepp:

Da blir det nok denne ideen ja. Jeg bare så for meg eksploderende glass med vann og blomster og glasskår utover maten, litt sånn wedding fra hell liksom, men det høres jo helt ok ut. Skal ut og kjøpe flytelys etterpå!

Skrevet
Takk, takk :jepp:

Da blir det nok denne ideen ja. Jeg bare så for meg eksploderende glass med vann og blomster og glasskår utover maten, litt sånn wedding fra hell liksom, men det høres jo helt ok ut. Skal ut og kjøpe flytelys etterpå!

Vannet avleder varme fra glasset, og glasset ville nok tålt strålevarmen fra lysene uansett. Det eneste du bør passe deg for er å bruke for tykt gods i glassene hvis det stikker et stykke opp over lyset og vannflaten. Mindre vann=tynnere glass.

Høye stedteglass er lette å velte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...