Gå til innhold

Katten min lager rare lyder når hun ser fluer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er som om hun smatter kjapt etter hverandre og lager merkelige lyder samtidig :ler: Det skjer når hun ser fluer eller andre små dyr som er innen rekkevidde og hun sniker seg innpå. I det siste har hun også begynt å lage slike lyder når vi leker med henne.

Noen andre som har katter som gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp! Pusina mi smatter høylytt samtidig med at hun "hakker tenner" OG lager noen rare "rumlelyder" når hun ser en flue eller en annen lekkerbisk. :ler:

Hun er i det store og hele en svært "pratsom" katt, og det er sjelden en kan høre henne mjaue på vanlig kattevis. Det er forskjellige lyder for alt: Åpne døra-lyd, skal ha mat-lyd, vil ha kos-lyd o.s.v o.sv. Morsomt er det! Spesielt når det kommer en helt ny en som vi aldri har hørt før! :jepp: Sikker på at jeg kunne lært denne katta å synge.. :romeo:

• Liker 1
Skrevet

Kjenner meg igjen! :)

...for min del skulle jeg heller lært katten å gå på toalettet som oss mennesker :ler:

Skrevet (endret)

Fenomenet kaller også "Jacobsons organ" og er en måte mange dyr bruker for å "være" eller "smake" på lufta. :)

Står litt om det her: http://no.wikipedia.org/wiki/Vomeronasale_organ

Noen har også lansert en teori om at katten er så jaktlysten at den simulerer et nakkebitt.

Endret av Tabris
Skrevet

Jentepusen her i huset har også noe sånt for seg, men ikke gutten...

Skrevet
Det finnes mange ulike videoer om dette på youtube. Min katt lager lyder noe a la http://www.youtube.com/watch?v=WYxDM1BQoOw, blandet med pipelyder :)

Haha, nå har jeg hatt det morsomt med å se videoer! Takk for tips! Fant ingen som høres helt ut som pusen min. Hun gjør som katten i videoen du linket til bare at hun mjauer litt samtidig. Rare dyr :ler:

Sånn er det her også. Hannkatten har gjort dette én gang i sitt liv etter hva jeg har hørt, mens vesla gjør det hele tiden.

Skrevet

Den ene min høres ut som en sau som breker :ler:

Gjest antigartner
Skrevet
Den ene min høres ut som en sau som breker :ler:

Jeg hadde også en katt som hørtes ut som en sau (eller en geit)! Pussige greier :)

Gjest Gjest_bygdedyret_*
Skrevet
Jepp! Pusina mi smatter høylytt samtidig med at hun "hakker tenner" OG lager noen rare "rumlelyder" når hun ser en flue eller en annen lekkerbisk. :ler:

Hun er i det store og hele en svært "pratsom" katt, og det er sjelden en kan høre henne mjaue på vanlig kattevis. Det er forskjellige lyder for alt: Åpne døra-lyd, skal ha mat-lyd, vil ha kos-lyd o.s.v o.sv. Morsomt er det! Spesielt når det kommer en helt ny en som vi aldri har hørt før! :jepp: Sikker på at jeg kunne lært denne katta å synge.. :romeo:

Akkurat det samme gjør min katt. :) Herlige dyr.

Gjest virvelvind
Skrevet

Mine lager utrolig rare lyder når de ser ut av vinduet og oppdager fugler på verandaen, kjempesøtt :fnise:

Skrevet

begge mine katter er kjempe pratsome.. han katten på 13 har altid kvitret til fuglene. jente katten har masse rare lyder. hun knurrer som en hund når det ringer på og purrer når hun vil ha kos. når det er noe hun ikke liker så gir hun klar beskjed det er nesten så det høres ut som hun bjeffer..

de er noen søte snåle dyr ;)

Skrevet
Kjenner meg igjen! :)

...for min del skulle jeg heller lært katten å gå på toalettet som oss mennesker :ler:

Hihi, jeg hadde faktisk en katt som brukte doen vår, konsekvent. Og om lokket var nede sirklet hun rundt doen og klagemjauet :fnise: desverre lærte hun aldri å skylle ned etter seg :P

Skrevet

Tutle Tigertryne sa aldri et ord til fluene. De ble hurtig næringstilskudd, helt til den dagen hun traff ei bie. Etter dette ble det med utskjelling.

Fuglene fikk så hatten passet. Det var nesten så hun knyttet pote til dem. Låt omtrent som en geitekilling med koffeinsjokk.

Skrevet

Det gjorde gamle pusen min også!! Hun kunne sitte i vinduet og lage en merkelig blanding av bjeffe/smatte/knatre lyder.... utrolig søt!

Skrevet
Hihi, jeg hadde faktisk en katt som brukte doen vår, konsekvent. Og om lokket var nede sirklet hun rundt doen og klagemjauet :fnise: desverre lærte hun aldri å skylle ned etter seg :P

Hvordan fikk hun til det? Gjorde dere noe for å lære henne å gå på do?

Skrevet
Tutle Tigertryne sa aldri et ord til fluene. De ble hurtig næringstilskudd, helt til den dagen hun traff ei bie. Etter dette ble det med utskjelling.

Fuglene fikk så hatten passet. Det var nesten så hun knyttet pote til dem. Låt omtrent som en geitekilling med koffeinsjokk.

Hihi! Knyttet pote.. :ler:

Skrevet (endret)

Jeg må endre på min egen uttalselse, i dag oppdaget pusene en stor flue og begge satt de side om side og breket og var helt forstyrret :ler:

Endret av Strix
  • Liker 1
Gjest Fugl Fønix
Skrevet

Pusejenta mi lager også sånne knirkebrek når ho ser insekt. Og med akkurat samme oppførselen ellers. Konser fullstendig på insektet, halen går som gal...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...