Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fått meg pannelugg, av typen som ligger til siden (har sideskill). Litt somdette

Synes frisøren styla den utrolig bra da jeg var der, men husker ikke hva hun hadde i eller hva hun gjorde. Jeg trenger uansett tips til hvordan jeg skal få luggen til å ligge bra, for etter jeg har vasket håret får jeg ikke luggen til å ligge riktig. Den går liksom opp og ut helt nederst, og det ser ikke pent ut i det hele tatt.

Så hva kan jeg bruke? Skum? Blir det bra med voks i luggen? Kan jeg føne håret på en spesiell måte? Håper det er noen som er god på dette der ute, for pannelugg har jeg aldri hatt før, og jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal få den til å se bra ut!

Videoannonse
Annonse
Gjest Sandbekken
Skrevet

Det jeg pleide å gjøre da jeg hadde slikt hår var å ha i skum eller saltvannsspray (fønker FETT!) og føne det mens jeg bøyde hodet frem. Slik får du volum, og panneluggen ser ikke så flat og fet ut som de ofte kan bli seende ut. (min hadde det problemet)

Etter det pleide jeg å ha i litt styling musse for å legge luggen slik jeg ville ha den. Bare husk å ikke ta i mussen helt øverst i håret, da ser dett fort fett ut.

Fikk lyst på sånn hår igjen når jeg gir deg rådene..

Lykke til, det er sikker kjempe fint :)

Gjest Sandbekken
Skrevet
Rettetang :)

Det er en smart opfinnelse ja :)

Gjest Gjest_Anette_*
Skrevet
Har nettopp fått meg pannelugg, av typen som ligger til siden (har sideskill). Litt somdette

Synes frisøren styla den utrolig bra da jeg var der, men husker ikke hva hun hadde i eller hva hun gjorde. Jeg trenger uansett tips til hvordan jeg skal få luggen til å ligge bra, for etter jeg har vasket håret får jeg ikke luggen til å ligge riktig. Den går liksom opp og ut helt nederst, og det ser ikke pent ut i det hele tatt.

Så hva kan jeg bruke? Skum? Blir det bra med voks i luggen? Kan jeg føne håret på en spesiell måte? Håper det er noen som er god på dette der ute, for pannelugg har jeg aldri hatt før, og jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal få den til å se bra ut!

Grattis med utrolig fin sveis!:)

Skrevet

Jeg ville ikke brukt rettetang på en slik lugg. Jeg ville fønet håret/luggen i fasong med en krøllbørste, kanskje med en stylingkrem/skum i. Evt. kan du ta litt hardvoks i etter føning og bare klemme i luggen. Da blir den fin-fin!

Skrevet

Ok... Først må eg si at frisøren har ikke gjort jobben sin. Ja vi frisører kan alltid få folk til å se bra ut, men en god klipp er også at du kan få det til hjemme.

Det første er at du bruker en styling produkt i håret før du tørker/føner det. Styling produktet er avhengig av kosn hår du har. Har du tynt hår anbefaler eg saltvannspray, eller en volume expansion spray. Har du normalt til tykt hår kan du bruke skum. Evt. bruk varmebeskyttende produkt for å beskytte håret mot føner og rettetang. Det er ofte fint å blande skum med varmebeskyttende produkter!!

Da var det føning. Beste regelen er alltid å føne håret motsatt retning der det skal ligge. Så ofte når man gjør dette selv betyr det at du må flippe hodet ned og blåse. Dette med luggen din så er det best å føne den med børste og gre den mens du blåser motsatt side til der det skal ligge!

Har du fall i håret er det ofte vanskelig å få den til å ligge fint uansett, og da er rettetangen kjempebra verktøy. Bruk samme teknikken med å rette den motsatt retning, så grer du håret på plass og da bruker tanga en gang til :)

Ja ble litt mye info, men sånn er det når man har gjort det million ganger på kunder :gjeiper:

Lykke til :)

Skrevet

Jeg har i litt skum og bruker en rund børste når jeg føner. Da krøller jeg luggen innover slik at den ikke går "opp og ut helt nederst".

Skrevet

Wow, tusen takk for gode svar! Noen som har noe forslag til merker jeg kan prøve meg på? Har tynt til normalt hår, så vil gjerne prøve både saltvannspray og skum. Men hvilken?

Skrevet
Jeg har i litt skum og bruker en rund børste når jeg føner. Da krøller jeg luggen innover slik at den ikke går "opp og ut helt nederst".

dette gjør jeg også for å få luggen min til å bli fin:) rundbørste er det beste fordi da holder håret seg like fint

Skrevet
Wow, tusen takk for gode svar! Noen som har noe forslag til merker jeg kan prøve meg på? Har tynt til normalt hår, så vil gjerne prøve både saltvannspray og skum. Men hvilken?

Anbefaler Paul mitchell sitt volume skum. saltvann spray har jeg desverre ikke peiling på

Skrevet

Saltvannspray blir trå og har som regel god hold. Indigo sin er veldig god, ellers er Bondi sin også veldig trå! Volumespray hadde eg heller brukt på deg i forhold til skum. Kerastase sin volume expansion spray er veldig fin og drøy!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...