Gå til innhold

Dårlig samvittighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil først presistere at jeg er mann :) Har hatt samboer i mange år, og vi har det kjempefint sammen, og jeg er glad i henne. Har nå møtt en jente (22 år) i arbeidet jeg gjør. Oppdaget denne jenta første gang for et par måneder siden, og det var en gnist med henne jeg likte. Ironisk, så minnet hun meg om en eks-kjæreste jeg var utro mot, og på den måten skuffet og såret. Hun ble veldig såret, gråt mye og spurte meg om hvorfor. Det var umodent av meg å være utro.

Det som er "kneiken", er at denne jenta ser på meg med samme blikk som minner om det hyggelige, og er i seg selv svært energirik. Det henter fram assosiasjoner og de gode minner. Egentlig, så skal jeg innrømme at de ligner mye på hverandre. Kanskje litt for mye. Hadde aldri tenkt jeg skulle få så sterke følelser for noen, etter å ha hatt samboer i nærmere 10 år. Jeg kunne likevel ikke tenke meg å bli sammen med henne, eller ha et seksuelt forhold.

Men jeg behandler henne på en helt annen måte enn andre veninner, dvs. at jeg gjør unntak i saker, finner ekstra tid, viser en følelsesmessig og myk side, og spanderer gjerne noe ekstra. Dette for å se henne glad, smile og le. At jeg liker henne trekker på dømmekraften.

Vet egentlig ikke hva jeg hadde gjort om det bygget fram en stemning som ledet mot en one-night-stand. Det er mulig det ville blitt gjennomført i spennende nytelse, for å senere blitt holdt hemmelig i overskuelig fremtid.

Det er vanskelig å bli dratt inn i en slik sitiuasjon, en ønsker det selv litt, og litt ikke. Så ønsker en mer og mer, i syndens hjul. Det gir dårlig samvittighet.

Noen råd til en som har smakt av frukten med fristelser?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...