Gjest Coolaid Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Jeg har fått noe faenskap på to filer.. Det er en Trojan som ikke vil la seg slette. Norton sier jeg må fjerne dem manuelt. Så jeg har fått vite jeg må laste ned verktøy for å kvitte meg med dritten. Men når jeg laster noe vanligvis- får jeg vanligvis et "vindu" som jeg kan klikke på det jeg har lastet ned for å begynne instalasjon. Men når jeg laster ned verktøyet fra norton, får jeg bare et blankt vindu og kan ikke klikke på noe som helst. Hvor blir det av det som jeg har lastet ned fra norton.... hvor finner man slikt på maskinen? Er ikke så datakyndig...
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Last ned malwarebytes anti-malware, og kjør dette. Fjern deretter det programmet finner. Enkelt, veldig bra og gratis.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 Bytt til linux. Eller last ned http://www.free-av.com/
Gjest Coolaid Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 Jeg har lastet ned malwarebytes anti-malware... men finner ikke det på maskinen. Hvor ligger det seg vanligvis når man laster ned???? Hvordan åpne og instalere???
Veronica88 Skrevet 14. februar 2009 #5 Skrevet 14. februar 2009 Dette er sånn du burde klare å se selv. Når du laster ned ting fra nett, så får du enten spørsmål om HVOR du vil lagre det, eller så har du valgt det engang, og da vil alt annet havne der også. Ofte er skrivebordet (altså første du ser når du slår på pcen!) og Mine Dokumenter steder som står som standard for å lagre filer. Om du ikke finner det der, sikker du fikk lastet det ned ferdig? Du har ikke lastet ned noe og lagt det i en annen mappe? Se der isåfall. Så kan du jo også gå i Startmenyen og trykke SØK. Men det spørs hva fila het når du lastet ned, er ikke sikker den het malwarebytes. Prøv å søk på bare det, om du da ikke får noe treff eller finner det noe sted, gå og last ned fila på ny. Se hva den heter, og avbryt nedlastingen, og søk da etter det navnet. Finner du det fortsatt ikke, last ned på ny! Og husk hvor det havner denne gangen
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #6 Skrevet 14. februar 2009 Den ligger i startmenyen, trykk da på start, alle programmer, og se nedover lista til du finner den. Det er en rød firkant med en M inni. Alternativt står den som Malwarebytes Anti-Malware. Oppdatere den når du får den opp, og ta så et hurtigsøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå