Gå til innhold

Er livet lettere for pene?

Gjest Gjest_lurer_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Jeg vet dog ikke om det er fordi jeg er pen? Regner med sånt skjer med alle i blant, og jeg går inn for å være en veldig høflig og hyggelig kunde. Har jobbet i servicebransjen selv og er generelt omgjengelig, og jeg vet det settes pris på.

Nope, dette skjer på ingen måte med alle i blandt. Jeg er også ok pen, men ikke slående vakker, men dette har aldri skjedd meg. Kanskje jeg ser litt avvisende ut i tilleg til at jeg ikke er helt pen nok til denne typen oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_søta_*
Kvifor skal man bekymre seg for utsjånaden sin? Moglegheitene i livet blir ikkje begrensa berre fordi man er "mindre pen". Bortsett frå at man ikkje kan bli modell og slike ting, da. Å bekymre seg for utsjånaden sin er sløsing med energi, syns eg. Det er fullt mogleg å ha eit flott liv sjølv om man ikkje har utsjånaden sin med seg. Det er oss sjølve som setter begrensningane i dei fleste tilfelle.

Nå er jeg jo ganske ung, og en opplever vel at utseende har en del å si i mange sosiale sammenhenger. De pene jentene slipper unna med mer, guttene bryr seg ikke om hvordan de oppfører seg osv. De får en helt annen behandling av menneskene rundt seg, og det merker du når du er sammen med dem. Det tror jeg kan være tungt å svelge for en del av dem som er under snittet. For det burde jo ikke være det det handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Nei det er ikke lettere. Menn tror du er innbilsk, dum, lett på tråden og/eller uoppnåelig, kvinner omtaler deg som billig og horete.

Jeg har blitt bedt om å slutte i en jobb hvor jeg hadde en lederstilling, fordi man mente at utseendet mitt var blant annet distraherende. Først i voksen alder har jeg fått jentevenner. Sist, men ikke minst, selvtilliten min på eget utseende har vært shot to shit, fordi jeg ikke skjønte at jeg var spesielt attraktiv, eller at det var derfor jeg kunne oppfattes som skremmende, og at det var derfor folk behandlet meg dårlig...

Så for meg, ikke lettere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

De færreste damer med et pent ytre har utviklet et like pent indre. Når de oppdager at selvtilliten de har fått av menn som vil pule dem ikke strekker til for andre ting, får de det like vanskelig som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
De færreste damer med et pent ytre har utviklet et like pent indre. Når de oppdager at selvtilliten de har fått av menn som vil pule dem ikke strekker til for andre ting, får de det like vanskelig som alle andre.

Nei, det der er basert på fordommer. Finnes mange pene mennesker som i tilegg er snille. og vet du hva .. de lar seg ikke pule av menn uten videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nå er jeg jo ganske ung, og en opplever vel at utseende har en del å si i mange sosiale sammenhenger. De pene jentene slipper unna med mer, guttene bryr seg ikke om hvordan de oppfører seg osv. De får en helt annen behandling av menneskene rundt seg, og det merker du når du er sammen med dem. Det tror jeg kan være tungt å svelge for en del av dem som er under snittet. For det burde jo ikke være det det handler om.

Syns det er tvert om. Føler at midt på treet og mindre pene jenter kan gjøre mer snusk som i ONS, rote rundt osv enn en veldig pen ei, blir jo mye mer prat om det da. Mindre pene slipper mye lettere unna fordi folk generelt ikke har behov for å trykke de ned av egne fordommer, dårlig selvtillit, sjalusi ++.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Syns det er tvert om. Føler at midt på treet og mindre pene jenter kan gjøre mer snusk som i ONS, rote rundt osv enn en veldig pen ei, blir jo mye mer prat om det da. Mindre pene slipper mye lettere unna fordi folk generelt ikke har behov for å trykke de ned av egne fordommer, dårlig selvtillit, sjalusi ++.

Helt enig! Det er virkelig en krigssone der ute av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pasta_*

jeg har forsøkt begge deler kan man kanskje si ?

har nok siden jeg var ganske ung/i tenårene vært å anse som en pen og sjarmenrende jente. og jeg kjenner meg igjen i mange av beskrivelsene om :

- får ikke jentevenner så lett fordi ingen liker deg / vil gå ut sammen med deg ( trussel)

-mye mannlig oppmerksomhet og også mye uønsket oppmerksomhet

Jeg har for eksempel alltid tonet ned utseende i forbindelse med utdanning og jobb for å ikke få noe stempel på at " hun fikk de beste karakterene pga store pupper og ved å flashe vippene...... om dere skjønner hva jge mener.

etter noen år i jogg ble jeg syk, noe som preget meg på mange måter, ( la på meg 30 kilo, fikk problemer med huden osv osv.... alt pga kraftig medisinering som satte sine fysiske spor...) dette varte i ca 3 år, og jeg merket det umiddelbart.

- folks holdning til meg gikk fra å være den som fikk all oppmekrsomhet, til en tilskuer til andres liv, eller en tilskuer som ikke kunne forvente å få så mye som et smil i kassa på butikken. service i klesbutikker merker man det særlig på er nå min erfaring. det er bare rett og slett færre som smiler til deg om du er tykk go " stygg"

jeg er nå tilbake der jeg engang var. 30 kilo lettere, slank og veltrent, og med god økonomi og flott jobb....... osv osv....

jeg merker forskjellen dramatisk. jeg får en helt annen oppmekrsomhet fra alle mennesker rundt meg nå enn for noen år tilbake.... og jeg tar meg i å tenke på dette med hva utseende har å si veldig ofte i denne forbindelse. og jeg blir også mye mer skeptisk til menn jeg sikkert hadde trodd på for mange år siden som sa de likte meg pga indre kvaliteter......

vet ikke om dette innlegget bidro så veldig til debatten, men ja, det er en forskjell på hvordan jeg ble behandlet av de menneskene jeg møter på min vei gjennom livet som pen og som mindre pen.

jeg har akkurat landet drømmejobben, hva utseende hadde å si i denne sammenheng vetjeg ikke, men jeg satser på at det var hodet og intelekktet som gjorde det, og ikke mine blonde lokker og mitt sjarmerende smil ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Min eks sa at vanlige jenter var de beste. Han gikk da jeg pratet med en annen mann.

Tror heller ikke jeg har fått jobber. Da vanlige jenter er best!

Eller var det det at jeg var så jævlig stygg...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente38
Siden jeg selv ikke er den som gutta løper etter, så har jeg alltid tenkt at "bare jeg hadde vært pen, da..." Er livet en dans på roser for dere pene? Lever dere et lettere og lykkeligere liv, får dere de guttene dere vil ha ++. Jeg vet at alle sliter med sitt, men alikevel, det hjelper vel på å være pen? Eller?

Klart det er det. Jeg er overgjennomsnittlig pen og velsignet med en smart hjerne i tillegg! Klart å være pen har hjulpet meg frem i livet, spesielt i karrieresammenheng. Nyere forskning viser at pene mennesker får høyere lønn og bedre frynsegoder på et arbeidssted.

Og menn løper etter meg. Jeg kan ennå velge og vrake fra øverste hylle.

Nedsiden til alt dette: De fleste kvinner liker meg ikke. Fordi jeg representerer en "trussel" mot typiske kvinneoppfattninger av hva som er et A4-liv. (jeg liker ikke barn, ikke interessert i ekteskap, eller tradisjonelle kvinne-verdier). Men mannfolka elsker meg. Fordi jeg er ALT som deres kvinnfolk ikke er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har forsøkt begge deler kan man kanskje si ?

har nok siden jeg var ganske ung/i tenårene vært å anse som en pen og sjarmenrende jente. og jeg kjenner meg igjen i mange av beskrivelsene om :

- får ikke jentevenner så lett fordi ingen liker deg / vil gå ut sammen med deg ( trussel)

-mye mannlig oppmerksomhet og også mye uønsket oppmerksomhet

Jeg har for eksempel alltid tonet ned utseende i forbindelse med utdanning og jobb for å ikke få noe stempel på at " hun fikk de beste karakterene pga store pupper og ved å flashe vippene...... om dere skjønner hva jge mener.

etter noen år i jogg ble jeg syk, noe som preget meg på mange måter, ( la på meg 30 kilo, fikk problemer med huden osv osv.... alt pga kraftig medisinering som satte sine fysiske spor...) dette varte i ca 3 år, og jeg merket det umiddelbart.

- folks holdning til meg gikk fra å være den som fikk all oppmekrsomhet, til en tilskuer til andres liv, eller en tilskuer som ikke kunne forvente å få så mye som et smil i kassa på butikken. service i klesbutikker merker man det særlig på er nå min erfaring. det er bare rett og slett færre som smiler til deg om du er tykk go " stygg"

jeg er nå tilbake der jeg engang var. 30 kilo lettere, slank og veltrent, og med god økonomi og flott jobb....... osv osv....

jeg merker forskjellen dramatisk. jeg får en helt annen oppmekrsomhet fra alle mennesker rundt meg nå enn for noen år tilbake.... og jeg tar meg i å tenke på dette med hva utseende har å si veldig ofte i denne forbindelse. og jeg blir også mye mer skeptisk til menn jeg sikkert hadde trodd på for mange år siden som sa de likte meg pga indre kvaliteter......

vet ikke om dette innlegget bidro så veldig til debatten, men ja, det er en forskjell på hvordan jeg ble behandlet av de menneskene jeg møter på min vei gjennom livet som pen og som mindre pen.

jeg har akkurat landet drømmejobben, hva utseende hadde å si i denne sammenheng vetjeg ikke, men jeg satser på at det var hodet og intelekktet som gjorde det, og ikke mine blonde lokker og mitt sjarmerende smil ;-)

Dette er ganske interessant. Men jeg lurer litt på hva som egentlig kommer først også. Litt "høna-og-egget"-problematikken. Jeg tror at mange som vet de ikke er særlig attraktive også kan ha en tendens til å trekke seg litt tilbake, prøve å "gjemme seg bort", og ikke er så utadvendte heller. Og at dette kan være mye av grunnen til hvordan folk reagerer på dem.

Da du la på deg osv, følte du at dette gjorde noe med måten du var på også, uavhengig av andre folks reaksjoner på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amanda Isabelle
Siden jeg selv ikke er den som gutta løper etter, så har jeg alltid tenkt at "bare jeg hadde vært pen, da..." Er livet en dans på roser for dere pene? Lever dere et lettere og lykkeligere liv, får dere de guttene dere vil ha ++. Jeg vet at alle sliter med sitt, men alikevel, det hjelper vel på å være pen? Eller?

Vanskelig å svare på egentlig. Jeg rangeres som en 9'er av guttekompisene mine. Jeg har aldri hatt problem med oppmerksomhet fra gutter, og jenter generelt. Jenter som tror du er noe, er stygge mot deg fordi de føler seg "truet". Gutter som prøver seg osv. Greia er at det kan hjelpe å være pen i noen sammenhenger, mens i andre kan det være negativt. Det ble sagt at det er lettere å få seg jobb, jeg må derimot motbevise meg i jobbsammenheng at jeg ikke er "dum" fordi jeg er pen. Du har det ikke lettere innvendig fordi du ser bra ut, jeg har også blitt dumpet og fått avslag av gutter som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å svare på egentlig. Jeg rangeres som en 9'er av guttekompisene mine. Jeg har aldri hatt problem med oppmerksomhet fra gutter, og jenter generelt. Jenter som tror du er noe, er stygge mot deg fordi de føler seg "truet". Gutter som prøver seg osv. Greia er at det kan hjelpe å være pen i noen sammenhenger, mens i andre kan det være negativt. Det ble sagt at det er lettere å få seg jobb, jeg må derimot motbevise meg i jobbsammenheng at jeg ikke er "dum" fordi jeg er pen. Du har det ikke lettere innvendig fordi du ser bra ut, jeg har også blitt dumpet og fått avslag av gutter som alle andre.

:klappe:

veldig bra sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest womenwomen

Du tar helt feil !

Selv er jeg nokk litt over snittet pen . Jeg får gratis masse ting når jeg går ut .Gratis drinker , kaffe og taxi , kebab ja you name I`t !

Av mannfolk blir jeg invitert hit og dit .Enda jeg er opptatt !

Er det lang kø på utested - blir jeg vinket inn av vakta så jeg fort kommer inn .Jeg får gratis stempel på hånda på uteplass , FØRST SERVERING i baren - går gratis inn selv om jeg ikke kjenner dem ! Da jeg tok buss - vinket sjåføren meg inn - og ville ikke ha betaling ! Herregud - alle vil da ikke knulle meg ??????? Er det derfor ? Mine veninner får IKKE samme oppmerksomhet eller så mye gratis som jeg får .Men er de ute sammen med meg - drypper det ofte litt på dem også gratis ! Jeg er glad jeg ikke ble født mindre pen .Må være grusomt å være jente og ikke ha utseende med seg .

Ja livet er litt enklere om en er pen på noen måter !

Eneste som kan være litt komplisert - er andre kvinner ...men jeg bare overser dem om dem stirrer for mye på meg - later som jegbikke ser . sjalusi , litt usikkerhet fra dem etc . Men det bryr man seg ikke om .Andre kvinner er ikke viktige uansett. Har få - men gode venner uansett . .Er mannlige bekjentskaper som er viktigst .Er de som er mest nyttige og hjelpsomme - uansett , hva det enn skal være man trenger hjelp til ! Så er de der : ) Flott ! Går man ut - er man alltid omringet av nyskjerrige vennlige fjes .Alle snakker med deg og folk tar kontakt ukjente og kjente som påstår de har sett meg før ...yeah right he he ! Har aldri sett dem jeg : )

Er gøy å være attraktiv - absolutt ! Ekstra gøy å gå ut da og pynte seg . Extra gøy å ha SEX også faktisk .En blir alltid behandlet utrolig bra - uansett . Og jeg har en vakker PERSONLIGHET også . Jeg er utrolig snill , ekte og vennlig selv .Snakker aldri stygt om noen , slarver ikke , er til å stole på alltid , jeg utnytter aldri noen - har masse samvittighet - og den MÅ være god . osv .

Stygge jenter - har litt ekkel personlighet syns jeg ofte .De er ikke snille rett og slett ! De er fæle til å opptre falskt - men egentlig snakker de dritt om deg - selv om de femstår vennlig og SMISKENDE .. Jeg stoler selv kunn på vakre mennesker med god selvtillitt .De trenger ikke være stygg i kjeften og rakke ned på andre - for å selv føle seg " bedre " og mer vellykka .

Så du tar FEIL GUTT !

De har lett for å snakke dritt om andre - har hørt det mange gang .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du tar helt feil !

Selv er jeg nokk litt over snittet pen . Jeg får gratis masse ting når jeg går ut .Gratis drinker , kaffe og taxi , kebab ja you name I`t !

Av mannfolk blir jeg invitert hit og dit .Enda jeg er opptatt !

Er det lang kø på utested - blir jeg vinket inn av vakta så jeg fort kommer inn .Jeg får gratis stempel på hånda på uteplass , FØRST SERVERING i baren - går gratis inn selv om jeg ikke kjenner dem ! Da jeg tok buss - vinket sjåføren meg inn - og ville ikke ha betaling ! Herregud - alle vil da ikke knulle meg ??????? Er det derfor ? Mine veninner får IKKE samme oppmerksomhet eller så mye gratis som jeg får .Men er de ute sammen med meg - drypper det ofte litt på dem også gratis ! Jeg er glad jeg ikke ble født mindre pen .Må være grusomt å være jente og ikke ha utseende med seg .

Ja livet er litt enklere om en er pen på noen måter !

Eneste som kan være litt komplisert - er andre kvinner ...men jeg bare overser dem om dem stirrer for mye på meg - later som jegbikke ser . sjalusi , litt usikkerhet fra dem etc . Men det bryr man seg ikke om .Andre kvinner er ikke viktige uansett. Har få - men gode venner uansett . .Er mannlige bekjentskaper som er viktigst .Er de som er mest nyttige og hjelpsomme - uansett , hva det enn skal være man trenger hjelp til ! Så er de der : ) Flott ! Går man ut - er man alltid omringet av nyskjerrige vennlige fjes .Alle snakker med deg og folk tar kontakt ukjente og kjente som påstår de har sett meg før ...yeah right he he ! Har aldri sett dem jeg : )

Er gøy å være attraktiv - absolutt ! Ekstra gøy å gå ut da og pynte seg . Extra gøy å ha SEX også faktisk .En blir alltid behandlet utrolig bra - uansett . Og jeg har en vakker PERSONLIGHET også . Jeg er utrolig snill , ekte og vennlig selv .Snakker aldri stygt om noen , slarver ikke , er til å stole på alltid , jeg utnytter aldri noen - har masse samvittighet - og den MÅ være god . osv .

Stygge jenter - har litt ekkel personlighet syns jeg ofte .De er ikke snille rett og slett ! De er fæle til å opptre falskt - men egentlig snakker de dritt om deg - selv om de femstår vennlig og SMISKENDE .. Jeg stoler selv kunn på vakre mennesker med god selvtillitt .De trenger ikke være stygg i kjeften og rakke ned på andre - for å selv føle seg " bedre " og mer vellykka .

Så du tar FEIL GUTT !

De har lett for å snakke dritt om andre - har hørt det mange gang .

Tror nok du heller bekrefter det du forsøker å motbevise i dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Tror nok du heller bekrefter det du forsøker å motbevise i dette innlegget.

HVA du mener ? Jeg utnytter aldri noen andre mennesker - selv om jeg virkelig er en av dem som kunne gjøre det OM jeg ønsket det og ikke hadde samvittighet ?

Skal jeg hoppe av bussen forde jeg ikke får lov å betale for meg ?

Skal jeg takke nei til kaffe , drink , taxi , mat , stempel - forde jeg ikke får LOV å betale ? Jeg er IKKE uhøflig - ville vært uhøflig av meg å gjøre det .

Men jeg har blitt utnyttet - forde jeg TROR andre er like snille , samvittighetsfulle og empatisk som meg selv ...Men har lært endelig å passe meg for slike !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest womenwomen

Helt enig i diner observasjoner der - samme erfaring her !

Å være pen blir nesten det samme som å være en " kjendis " alle vet hvem du er og SNAKKER OM deg - selv folk du selv ikke aner hvem er !

Alle legger spesielt merke til deg - både positivt og negativ oppmerksomhet .

Mange folk påstår at de liksom kjenner deg til andre folk - enda de kunn har sett deg eks ute og aldri snakket med deg ! Gutter LYVER om at de har hatt SEX med deg ...

Folk omtaler deg mer og sladrer mer .Er umulig å ha ONS uten at hele byen får vite om det.... nærmest .Gutta skryter av at de har ligget med deg til alle ...vær du trygg .Stygge jenter kan ha masse ONS - men de blir ikke omtalt engang . Alltså grå mus har større frihet til å gjøre som de vil - ha ONS og rote rundt osv De er anonyme .Men aldri pene folk . De overvåkes og legges merke til uansett hvor de er . Så får andre høre hvor du har gått og hvor du har vært henn eks lørdagskvelden - andre spør og de får full rapport .Derfor må pene mennesker passe på hva offentligheten SER !!! For blir så lett sladder av lite og ingenting .

En kan likesågodt bare la seg fotograferes og settes ut i et manneblad - for man er jo kjendis likevell - enten man vil det selv eller ikke .Du bare blir EN som alle vet hvem er- kunn pga utseendet ! Rart !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Helt enig i diner observasjoner der - samme erfaring her !

Å være pen blir nesten det samme som å være en " kjendis " alle vet hvem du er og SNAKKER OM deg - selv folk du selv ikke aner hvem er !

Alle legger spesielt merke til deg - både positivt og negativ oppmerksomhet .

Mange folk påstår at de liksom kjenner deg til andre folk - enda de kunn har sett deg eks ute og aldri snakket med deg ! Gutter LYVER om at de har hatt SEX med deg ...

Folk omtaler deg mer og sladrer mer .Er umulig å ha ONS uten at hele byen får vite om det.... nærmest .Gutta skryter av at de har ligget med deg til alle ...vær du trygg .Stygge jenter kan ha masse ONS - men de blir ikke omtalt engang . Alltså grå mus har større frihet til å gjøre som de vil - ha ONS og rote rundt osv De er anonyme .Men aldri pene folk . De overvåkes og legges merke til uansett hvor de er . Så får andre høre hvor du har gått og hvor du har vært henn eks lørdagskvelden - andre spør og de får full rapport .Derfor må pene mennesker passe på hva offentligheten SER !!! For blir så lett sladder av lite og ingenting .

En kan likesågodt bare la seg fotograferes og settes ut i et manneblad - for man er jo kjendis likevell - enten man vil det selv eller ikke .Du bare blir EN som alle vet hvem er- kunn pga utseendet ! Rart !

Dersom du er så pen som du skal ha det til, er du et perfekt eksempel på et pent menneske som oppfører seg som en dritt. (Ikke bare baser på det du har skrevet her, jeg har lest flere innlegg av deg her på forumet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Dersom du er så pen som du skal ha det til, er du et perfekt eksempel på et pent menneske som oppfører seg som en dritt. (Ikke bare baser på det du har skrevet her, jeg har lest flere innlegg av deg her på forumet)

Dere kjerringer er så artig inne på KG ! Flott dere ble provosert og forbannet på meg nå , og viser deres sanne ansikt skriftlig frem her på KG he he ovenfor oss pene : ) - Spesielt når dere har lest andre innlegg også - ikke er jeg bare pen - jeg får lett masse orgasmer også ... hjelp - nå vil alle kvinner helst kverke meg ..he he .

Jeg vet som sagt ikke om alle bare vil knulle meg - derfor jeg får så mye gratis og de legger inn aksjer i meg i rent håp om å få komme i buksa på meg en vakker dag !

Eller om jeg er så pen at jeg er for fin til å måtte betale selv av egen lommebok ..he he Hvorfor folk stirrer så jævlig - aner jeg heller ikke . Kanskje de syns jeg er pen ?

Jeg har oppfattet det slik , sorry om jeg har oppfattet det helt feil - pga at jeg får særbehandling .Hvorfor særbehandles jeg da når jeg ikke har fortjent det syns jeg ? Alle kvinner har jo en MUS - er jo ikke KUNN JEG SOM HAR DET ?

Hvorfor særbehandles ikke ABSOLUTT ALLE med mus da ? Av de som har pikk ?

Deilig å være anonym - det syns sikkert DU også nå . he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser "stygge" jenter med kjærste blir jeg så msunnelig at jeg holder på å sprekke. og tenker alltid "hvorfor har hun som ikke ser ut kjærste og ikke jeg?" .. jeg mener, jeg blir bare så bitter. fatter virkleig ikke hvorfor det ikke finnes en eneste en der ute som vil ha meg :(

Det var virkelig overflatisk og egoistisk sagt av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...