Gå til innhold

Ski VM i Librec

Anbefalte innlegg

Skrevet

Såå... er det flere som gleder seg til dette også? Det er også noe jeg har gledet meg til og i år er det endelig også skihopp for kvinner! Utrolig at det tok helt til 2009 for dette til å skje! Og Norge har faktisk gode medaljesjanser der og tidenes ungste VM-deltaker :)

Men ellers - hvem tipper dere som gode kandidater, hvor mye skal dere se?

Jeg har litt fri da, og prøver i hvert fall få med meg alt!

Langrenn:

Tror Hattestad har gode sjanser å ta sprint-gull, noe annet hadde jo vært et nederlag. Det blir veldig spennende med 15km klassisk også! Virker som om herresiden er litt mer spennende i år enn kvinnesiden, virker sånn for meg i hvert fall.

Kombinert:

Moan har jo også vist utrolig bra form i kombinert, så der har Norge noen sjanser også.

Hopp:

På kvinnesiden har jo Norge veldig gode sjanser, men herreside ser nok litt blek ut akkurat nå. Men vi håper det beste!

Huff - føler meg so

m en skikkelig sportsidiot nå :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

:hallo: Nok en sportsidiot melder seg!

Å, det visste jeg ikke. At skihopp for kvinner var en øvelse i Ski-VM. Men det blir spennende. Anette Sagen er ganske enestående der, er hun ikke?

Men man skal ikke avfeie de mannlige hopperne heller. De har jo ikke vært så dårlige, vi har da sett verre. Greit de har ikke vunnet så altfor mye denne sesongen, men de er da ikke så langt unna heller. Så jeg tror fort det kan bli en medalje eller to til hoppgutta.

Når det gjelder Hattestad, så skal det vel mye til for at han skal tape det, iallefall med den formen han har vist i det siste.

Resten av langrennstroppen er det så som så med, føler det er litt enten eller. Men jeg håper Northug får vist seg frem til. Har sansen for ham. ;)

Og hvem er den yngste deltageren?

Endret av Skya
Skrevet

En av skihopp jentene var 13 eller 14 eller noe sånt.

Og jeg er nok en av dem som ikke har sansen for Northug. Synes hans utbrydd er litt usmakelige av og til - barneskirenn og barneskirenn.. Jeg liker mer sånne som Hjelmeset, gamlingene som er litt tøffe da det trengs ;)

Skrevet
En av skihopp jentene var 13 eller 14 eller noe sånt.

Og jeg er nok en av dem som ikke har sansen for Northug. Synes hans utbrydd er litt usmakelige av og til - barneskirenn og barneskirenn.. Jeg liker mer sånne som Hjelmeset, gamlingene som er litt tøffe da det trengs ;)

Stemmer det. Maren Lundby er i Norges tropp og hun er født i september 1994.

Og tenk at mannen som gikk inn som nr. 2 på 15 km. igår ikke får gå den distansen i VM da. Svartedal skal visst kun gå sprinten.

Og ang. Northug så hadde jeg og det synet på ham for en stund siden. Ble flau på hans vegne over alt han klarte å si. Men nå har jeg fått et annet syn på han. Greit, han er annerledes. Men det er slike folk vi trenger. Vært kjedelig om idretten kun skulle hatt typer som Hjelmesett. :gjespe:

Skrevet (endret)

Altså - selv om Dahl har vondt i ryggen skal Northug gå 15 klassisk i stedet, og ikke Svartedal? :overrasket:

Fikk ikke med meg om det ikke var lov eller noe mtp at lagene må være meldt allerede - men de får jo lov å skrive opp Northug og Svartedal er jo med i laget for sprint, så han er jo også med til Librec?

Men om Northug - jeg forstår at ikke alle må bare være gla hele tiden, og man kan gjerne ha litt mer adneralin, men helst på en måte som ikke går utover andre hele tiden.

Men han hjalp jo Sundby nå, så muligens han er ikke bare egoistisk hele tiden :ler:

Endret av mrs_bond
Skrevet

Juhuuu! :hallo:

Ny skifan melder seg :)

Hadde egentlig bare planer om å følge med på langrenn, må få gjort noe skole i februar også....

Må si jeg heier litt på Sverige også jeg da, de fortjener å gjøre det bra :)

Ang Svartedal, tror rett og slett at de "straffer" han for å ikke være på landslaget altså, han har jo vist mye bedre takter enn de andre gutta i det siste...

Skrevet (endret)
Ang Svartedal, tror rett og slett at de "straffer" han for å ikke være på landslaget altså, han har jo vist mye bedre takter enn de andre gutta i det siste...

Hallo hallo ;)

Og hvis det er sant ang Svartedal da er det jo usannsynlig teit! Synes jeg i hvert fall. Jeg forstår til en viss grad at han ikke ble tatt med først - hvis Otepää var den konkurransen som var 'viktig' og han ikke gjorde det bra der - greit nok.

Men at han ikke blir valgt ut nå, mtp at han var beste nordmann en uke før VM, og en av VM-laget er syk? Hmhh.

Jeg håper fortsett at de har noen bedre grunnlag for at han ikke ble tatt med, vil ikke tro at landslagsledelsen er så !="(#= :)

Endret av mrs_bond
Skrevet
Hallo hallo ;)

Og hvis det er sant ang Svartedal da er det jo usannsynlig teit! Synes jeg i hvert fall. Jeg forstår til en viss grad at han ikke ble tatt med først - hvis Otepää var den konkurransen som var 'viktig' og han ikke gjorde det bra der - greit nok.

Men at han ikke blir valgt ut nå, mtp at han var beste nordmann en uke før VM, og en av VM-laget er syk? Hmhh.

Jeg håper fortsett at de har noen bedre grunnlag for at han ikke ble tatt med, vil ikke tro at landslagsledelsen er så !="(#= :)

Kanskje de syns Nordthug var en flink hjelperytter eller no? Men han er jo absolutt best på klassisk, Svartedal kan jo ta medalje mener jeg...

Men, men, nå er jo ikke jeg utdannet landslagstrener ;) mulig det er andre faktorer som spiller inn... Moro blir det uansett! :gjeiper:

Skrevet

Northug og hjelperytter i samme setning? :lol:

Neida - det er jo snakk om intervallstart, så hjelperytter kan jo ikke hjelpe så mye der, med mindre noen starter 30 sekunder føran deg og bare dropper bakover med vilje for å 'hjelpe'.

Skrevet (endret)
Northug og hjelperytter i samme setning? :lol:

Neida - det er jo snakk om intervallstart, så hjelperytter kan jo ikke hjelpe så mye der, med mindre noen starter 30 sekunder føran deg og bare dropper bakover med vilje for å 'hjelpe'.

Nei, såfremt ikke de vet noe om startrekkefølgen som vi ikke vet da?

Tror egentlig ikke det blir norsk seier på 15k uansett jeg da...

Olsson eller Teichmann kanskje :sjenert: eller Bauer hvis han er i form (han er jo på hjemmebane...) Men tror Sundby kan ta medalje, liker han :rødme:

Endret av Mariajenta
Skrevet

Jeg tror Rønning og Sundby har gode sjanser, litt mer usikker om Hjelmeset, men svenskene blir sterke. Muligens også Bauer hvis han har fått formen til å treffe.

Men jeg leste i avisen at de ikke kunne velge Svartedal, siden VM-listene er allerede sendt og Svartedal er ikke med på VM-laget, og erstatter måtte de finne blandt de som var med i laget.

Svartedal går bare sprint som nåværende verdensmester.

Skrevet

Såg at noen langrennsløper var blitt tatt i doping. Tror du at noen norske er dopet?

Jeg er kanskje litt naiv, men jeg tror ikke at noen av de norske er dopet.

Trist at doping skal ødelegge så mye for langrenn, eller all idrett generelt.

Skrevet

Noen har allerede blir tatt? Sist jeg leste var at det tenkes at noen sannsynligvis blir tatt, mtp at dopinkontroll har blitt bedre nå.

Så ikke noe om dette i avisen i hvert fall, hmm.

Jeg tviler på at det er noen norske, norsk har lit annerledes langrennskultur. Men samtidig kan jo man aldri vite - alle kan gjøre dårlige valg, selv om det er god og ren idrettskultur ellers.

Skrevet

Jaggu meg på tide at det blir skihopp for damer!!!!

Så Oprah i går (ja jeg vet...) og da var hun amerikanske tennisdamen der som slo han tennismannen på 70-tallet, og banet veg for at damer i tennis i dag tjener like mye som menn. Dårlig på navn jeg vet....

Ikke lenge siden at damer ikke fikk løpe langdistanse, eller Holmenkollstafetten for den saks skyld, fordi damer visstnok kunne ta skade av å svette.

Damer klatrer Everest, løper maraton, kjører utfor, freestyle, base jumper. What's the big deal? Ikke en ekstremsport skihopp akkurat. Det er jo først og fremst teknikk det dreier seg om. Og det takler damer like bra som menn. Det vil jo uansett bli naturlig begrenset av at damer og menn er forskjellige (håndball for eksempel. Mennene er jo sterkere og raskere, men det gjør ikke damenes idrett noe dårligere av den grunn) Og mennene sliter jo like mye når det gjelder nedslag når de hopper "for" langt, særlig dersom farten er for stor etter forholdene. Men det er jo noe man håndterer hele tiden.

Mitt store idol er den russiske stavhopperdamen. Jo, mennene vil alltid hoppe høyere, men det tar ikke bort det faktum at hun er en fantastisk idrettsutøver.

Så heier masse på hoppdamene. Og sorry at dette ble litt sånn go ladies, men måtte bare få det ut! :)

Skrevet

Tja, ser ut som om 15km klassisk var ganske skuffende for nordmenn :(

Men det var nok vanskelig å treffe riktig med smøring, vet ikke om det var bare det, eller om de var ikke helt i form. Kan ikke slutte å lure på hva som kunne ha skjedd hvis Svartedal hadde gått!

Skrevet

Jeg er ikke en stor sportsidiot, men jeg synes det er utrolig flott at det nå endelig kommer skihopp for kvinner. Supert! :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Heia Kristin! :hoppe:

Syns jentene er flinke jeg :)

(Mine meninger om damehopp skal jeg holde for meg selv)

Skrevet

Kjekt at Kristin fikk sølv i går :)

Kanskje det blir medalje i dag også?

Skrevet

Det ble det!

Mulig jeg blir halshugget her, men jeg synes at Sødergren skulle ha vunnet. Han bare jobbet og jobbet hele veien der og han er så utrolig sympatisk!

Men det er jo gitt at dersom Northug kommer til siste x00 meter med noen, vinner han. Så jeg tviler på at Sødergren selv føler at han mistet gull, men at han vant sølv. Men men men, hadde likevel vært kult med Sødegren på øverste i dag :)

Skrevet
Det ble det!

Mulig jeg blir halshugget her, men jeg synes at Sødergren skulle ha vunnet. Han bare jobbet og jobbet hele veien der og han er så utrolig sympatisk!

Men det er jo gitt at dersom Northug kommer til siste x00 meter med noen, vinner han. Så jeg tviler på at Sødergren selv føler at han mistet gull, men at han vant sølv. Men men men, hadde likevel vært kult med Sødegren på øverste i dag :)

Sødergren er en kjernekar :)

Men siden han vant forrige helg og vinner med jevne mellomrom syns jeg det gikk greit jeg, særlig når han jobbet og jobbet for nettopp å sprekke Nordthug...

Men tror Sverige blir farlige på stafetten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...