Gjest Bond Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 (endret) Jeg venter i hvert fall ivrig. Litt synd det er så dårlig vær der, synes det er alltid litt teit å se på langrenn/skiskyting/skihopp da det regner og snøet er skittent og smeltet. Men likevel - jeg gleder meg! Bra at dopingbrukere ble tatt før VM i hvert fall. Så - hvor mange medaljer tipper dere for Norge? Jeg synes at både Svensen og Bjørndalen virker sterke (selv om Svensen er kanskje ikke mentalt helt på topps akkurat nå - mtp at han selv uttalte at han var lei av VM allerede før det startet). Litt mer usikker gjeldende kvinneside, men Tora har jo absolutt muligheter å gå helt til topps! nyheter om VM kan leses på VM-hjemmesiden Endret 13. februar 2009 av mrs_bond
Gjest Skya Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 (endret) Siden ski-VM har egen tråd som kan jo ikke skiskytinga være noe dårligere. Jeg for min del synes skiskyting er hundre ganger mer spennende enn alle andre skiøvelser og følger ivrig med hele året. Men ekstra spennende nå som det er VM og greier da. Norge har jo store medaljesjanser på begge sidene egentlig. Så blir spennende å følge med. Min favoritt er Emil Hegle Svendsen, som dessverre ikke stiller idag. Men jeg kan heie på Ole Einar og jeg altså, ingen fare. Og så blir det jo spennende å se om erstatteren, Lars Berger, kan gjøre noe. Han har jo tross alt skutt fullt en gang denne sesongen. Noen andre som følger med? Endret 14. februar 2009 av Skya
Gjest Skya Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 (endret) Du har allerede laget en slik tråd ja. Øya er det første man blir blind på har jeg hørt. Fletta sammen de trådene jeg. Endret 14. februar 2009 av Skya
Gjest Bond Skrevet 14. februar 2009 #4 Skrevet 14. februar 2009 (endret) hehehe Men men men! Kjempebra av Hanevold men men men Berger! altså - det å komme i laget fordi Svensen ikke går og muligens ta gull... måten han går nå, jeg blir tårevåt og får frysninger samtidig! Virkelig. Berger har jo gått omtrent 30 sekunder fortere en Tchoudov på siste runden - han har jo knust alle sammen. Så det blir nok 4-dobbelt norsk! /ed - oj og da kommer Bjørndalen likevel - det er en helt super dag for Norge! Og selv hvis Berger ikke tar gull, og 'bare' sølv, er det jo helt fantastisk! Men så dumt med alle de feilene med tid og måling, huff. (PS. jeg ser også skiskyting hele tiden, synes det er utrolig moro) Endret 14. februar 2009 av mrs_bond
Gjest Skya Skrevet 14. februar 2009 #5 Skrevet 14. februar 2009 Hvor mange medaljer Norge tar? Hvor mange medaljer er det på herresiden?
Gjest Skya Skrevet 14. februar 2009 #6 Skrevet 14. februar 2009 Ja, og de feilene ja, irriterende. Jeg er ganske så sikker på at Hanevold ble snytt for et par sekunder. For jeg så på klokka da han gikk over streken og da sto den på 24, og så stoppet den ikke før 29.
Gjest Bond Skrevet 14. februar 2009 #7 Skrevet 14. februar 2009 (endret) 0,2 sekunder! 0 , 2 s e k u n d e r! Hah! Jeg så ikke det med Hanevold, men jeg tror ikke den første streiken var finishen, er det? Men altså - det er da ikke så veldig mange mennesker som ser på, det er litt teit for en VM. Tidenes Norske VM-sprint med 150 tilskuere. Ed/leif Endret 14. februar 2009 av mrs_bond
trulta_ Skrevet 14. februar 2009 #8 Skrevet 14. februar 2009 Herlig begynnelse på et VM Dette kommer til å ende bra Gleder meg til Emil er tilbake!
Gjest Skya Skrevet 15. februar 2009 #9 Skrevet 15. februar 2009 Jeg forstår at regler er til for å følges. Men... Når flere løpere gjør den samme feilen. Og at de etterpå hevder at det var veldig dårlig merking + informasjon for løpet. Da bør det utvises skjønn, eller?!?! Kjipt, kjipt, kjipt!! Der klarte juryen å ødelegge dagen min gitt. Men morsomt at Os tok sin første VM-medalje da. Det var vel fortjent. Selv om det skulle være bronse.
Gjest Skya Skrevet 15. februar 2009 #10 Skrevet 15. februar 2009 0,2 sekunder! 0 , 2 s e k u n d e r! Hah! Jeg så ikke det med Hanevold, men jeg tror ikke den første streiken var finishen, er det? Men altså - det er da ikke så veldig mange mennesker som ser på, det er litt teit for en VM. Tidenes Norske VM-sprint med 150 tilskuere. Ed/leif Det var iallefall da han selv trodde han passerte mål at klokka sto på 24.
trulta_ Skrevet 15. februar 2009 #11 Skrevet 15. februar 2009 Nå er han verdensmester. Kanskje dem forandrer det igjen! Rare greier.
Gjest Bond Skrevet 15. februar 2009 #12 Skrevet 15. februar 2009 Virkelig rare greier! Lurer fælt på om de blå blokkene var der eller ikke i begynnelsen. Man kan jo ikke se det på video, man kan bare se Bjørndalen og Berger komme fra andre siden. Men hvorfor i helsikes skulle Bjørndalen ellers bare gå gjennom de blå tingene? De var jo ganske synlige, selv om løypa kanskje var endret? Men det er jo endelig nå - de har ikke sett om de blå blokkene var på plass, men de kalkulerte og fant jo at de fikk ikke noe fordel av å ta den lille bakken i stedet, og man kan bare straffe dersom man går feil og får fordeler. Håper Bjørndalen får seg restituert bra nok! Huff og huff sier jeg bare. Og jeg forstår ikke Neuner - når skal hun lære seg å skyte i siste stående? Og det fallet var jo ikke noe hyggelig heller. Men grattis til Svenskene - kult at verdens beste stående skyter får endelig en gullmedalje!
Gjest Skya Skrevet 15. februar 2009 #13 Skrevet 15. februar 2009 Virkelig rare greier! Lurer fælt på om de blå blokkene var der eller ikke i begynnelsen. Man kan jo ikke se det på video, man kan bare se Bjørndalen og Berger komme fra andre siden. Men hvorfor i helsikes skulle Bjørndalen ellers bare gå gjennom de blå tingene? De var jo ganske synlige, selv om løypa kanskje var endret? Men det er jo endelig nå - de har ikke sett om de blå blokkene var på plass, men de kalkulerte og fant jo at de fikk ikke noe fordel av å ta den lille bakken i stedet, og man kan bare straffe dersom man går feil og får fordeler. Håper Bjørndalen får seg restituert bra nok! Huff og huff sier jeg bare. Og jeg forstår ikke Neuner - når skal hun lære seg å skyte i siste stående? Og det fallet var jo ikke noe hyggelig heller. Men grattis til Svenskene - kult at verdens beste stående skyter får endelig en gullmedalje! Jeg tror ikke de var der. I de klippene vi har fått se på NRK idag så ser vi jo de bare der de kommer over brua. Men vi fikk se noen andre løpere, husker ikke hvem, men altså noen som etter Ole og Lars. Og da så vi tydelig at de gikk forbi de blå sperringene. Og de lå så i veien at de gikk på hver sin side av ei av dem. Men på tv2 i sta så fikk vi se et klipp som virket som om det var før brua. Og da så vi en funksjonær som gikk og bar på en sånn blå sperring... Men uansett når det var så dreiv de iallefall og flyttet på sperringer. Mystifistisk. Og forundrer meg ikke, dette har vært et snodig VM så langt. Håper det bare blir bedre etter dette, slik at idretten og de store prestasjonene kan stå i fokus. Men det er jo som du sier. Man må dra fordel av det for å kunne bli straffet. Og nå blir det jo sagt at det gjorde de ikke, heller tvertimot, de tapte på det.
Gjest Bond Skrevet 15. februar 2009 #14 Skrevet 15. februar 2009 Jepp, jeg så en video på TV2 nå der de viste klart at de sperrene ikke var på plass da Bjørndalen og Berger gikk over brua, dvs når de snudde seg mot brua (det er også en annen video der de går med sperrene, men det er før skyting og da går Bjørndalen og Berger under brua uansett). Har letet etter den videoen jeg så på TV2, men finner ikke. Rart. Hvis noen har linken til denne, kan dere gjerne poste link her?
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 16. februar 2009 #15 Skrevet 16. februar 2009 Jeg følger med på alt av skiskyting, kjempeartig! Men jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor Sør-Korea fikk VM?? Det er null interesse for det der, og nesten ikke en sjel på tribunene!!
Gjest Bond Skrevet 17. februar 2009 #16 Skrevet 17. februar 2009 Så... flere som våknet klokken 6.15 i dag? Men det var i hvert fall verdt det! Kjempebra av Bjørndalen og kjempekult med Fak på bronseplass, må være helt utrolig for en 21-åring!
Gjest *Mim* Skrevet 17. februar 2009 #17 Skrevet 17. februar 2009 Sto vel ikke opp 6.15, men fikk med meg litt innimellom. Grattis til Ole Einar!
Gjest Pysepus Skrevet 17. februar 2009 #18 Skrevet 17. februar 2009 Sto vel ikke opp 6.15, men fikk med meg litt innimellom. Grattis til Ole Einar! Jeg våknet av meg selv halv seks Og det var skikkelig spennende å se på!
trulta_ Skrevet 17. februar 2009 #19 Skrevet 17. februar 2009 Herlig For en stor idrettsmann Ole Einar er!!!! *hylle* Håper Tora og de norske jentene gjør det bra i morgen!!
Gjest Bond Skrevet 18. februar 2009 #20 Skrevet 18. februar 2009 Puhh.. i hvert fall var ikkek kvinnenes 15km så tidlig i dag Så jeg fikk akkurat tid før jeg måtte til jobb. Og bra ble det! Grattis T. Berger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå