Gå til innhold

Sier graviditeten var et sjokk

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_silje_*
Skrevet

En venn av meg er blitt gravid. Hun sier hun fikk helt sjokk da hun fant det ut, men at hun er glad nå. Men jeg vet at dette var tredje gangen på ein halvt år hun løp hjem fra butikken med graviditetstest (dette vet jeg pga brutt taushetsplikt fra en som jobber i butikken). Hun var visst livredd for at hun var gravid sa hun. Så hvis hun var redd for at hun var gravid to ganger tidligere skulle man nå tro prevansjonen var på plass.

Hvorfor skulle hun lyve om dette tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel strengt tatt hennes sak...

Skrevet

Tja, i løpet av 2008 så kjøpte jeg fem tester. Prevensjonen var på plass den, jeg gikk på pilla, men jeg klarte ikke å stole på den. Alikevel er jeg ganske så sikker på at hadde en av de blitt positive, om det så var den første eller den femte, så hadde jeg omtalt det som et sjokk.

Uansett, hun har sikkert sine grunner, og hvis du ikke tåler det så får du vel bare holde deg unna. Du høres ut som en utrolig dårlig venninne, for å være ærlig.

En venn av deg går igjennom noe av det største og mest stressende hun noensinne kommer til å oppleve, og du er mest opptatt av å syte om det her.

Jeg lurer mer på hvorfor du har så trang til å tvile på motivene hennes, enn hvorfor hun skulle "lyve".

Skrevet

Kanskje hun ikke vil at andre skal vite at hun prøvde med vilje. Ikke vet jeg, men så lenge hu er glad nå så er vel alt fint.

Skrevet
Tja, i løpet av 2008 så kjøpte jeg fem tester. Prevensjonen var på plass den, jeg gikk på pilla, men jeg klarte ikke å stole på den. Alikevel er jeg ganske så sikker på at hadde en av de blitt positive, om det så var den første eller den femte, så hadde jeg omtalt det som et sjokk.

Uansett, hun har sikkert sine grunner, og hvis du ikke tåler det så får du vel bare holde deg unna. Du høres ut som en utrolig dårlig venninne, for å være ærlig.

En venn av deg går igjennom noe av det største og mest stressende hun noensinne kommer til å oppleve, og du er mest opptatt av å syte om det her.

Jeg lurer mer på hvorfor du har så trang til å tvile på motivene hennes, enn hvorfor hun skulle "lyve".

Litt enig med denne gjesten her, jeg. Jeg har sikkert kjøpt flere dusin graviditetstester oppigjennom, og jeg ville nok reagert med sjokk samme hvem av dem som ble positive. Jeg har slitt med unaturlig uregelmessige sykluser på pillen, og har dermed svidd av en del på negative tester. Dette veit jo ikke venninnene mine om så klart, det er ikke så vanlig for oss å prate om sykluser osv. Så jeg tror jeg hadde blitt veldig lei meg om jeg fant ut at en av mine venninner hadde postet dette på kg, etter at jeg hadde fortalt at jeg ble overrasket over graviditeten min.

Såklart, det er jo noe som skurrer hvis man vet at paret har droppet prevensjon og så blir overrasket over å bli gravide, men det var jo ikke akkurat det som var saken heller.

Skrevet
En venn av meg er blitt gravid. Hun sier hun fikk helt sjokk da hun fant det ut, men at hun er glad nå. Men jeg vet at dette var tredje gangen på ein halvt år hun løp hjem fra butikken med graviditetstest (dette vet jeg pga brutt taushetsplikt fra en som jobber i butikken). Hun var visst livredd for at hun var gravid sa hun. Så hvis hun var redd for at hun var gravid to ganger tidligere skulle man nå tro prevansjonen var på plass.

Herregud, har du noe med det? er ikke alle som vil fortelle at de prøver.. blir ofte litt spm og mas rundt det. Uansett så kjenner jeg flere som ikek stoler prevensjonen sin og derfor er redde for å bli gravide. Er jo ikke rart å ta tester for å sjekke seg innimellom da?

Skrevet

jeg sluttet på p sprøyten i aug... har ikke fått mensen ennå... går en del tester med her om dagen skal jeg si deg... jaggu glad jeg ikke kjenner noen som jobber på apoteket:O

makan til sladrekjerringer ..

Skrevet

DETTE er grunnen til at jeg kjøper alle mine tester via nettbutikk. Orker ikke sladrekjerringer som overtolker ting noe så inni hampen.

Jeg ble ikke gravid før etter en tids prøving, men har tatt mange tester i årenes løp likevel. Har varierende syklus og har villet sjekke for sikkerhetsskyld flere ganger.

Skrevet

Å oppdage at man er gravid er ett sjokk for mange, enten det er planlagt eller ikke. Spesielt med barn nr.1 kan det være veldig virkelighetsfjernt.

Du burde heller reagert negativt på de som brøt taushetsplikten sin og sladret om din venninne, fremfor å reagere på hennes utsagn om at hun fikk sjokk. Er du en god venninne bryr du deg ikke om sånt. Da burde du heller støtte opp om henne om graviditeten.

Skrevet

Om det er planlagt eller ikke, om hun forteller en hvit løgn eller ikke... Hun er gravid og lykkelig for det. Vær glad på hennes vegne og ta deg heller en alvorsprat med hun som ikke klarer å overholde taushetsplikten. DET er myyyye mer bekymringsverdi! (Faktisk det eneste som er bekymringsverdi med det du skriver)

Skrevet

Kanskje hun ikke har kjøpt disse testene til seg selv? Litt rart å dra en slik konklusjon på andres bekostning.

En annen ting er at hun som brøt taushetsplikten sin har gjort noe som er ulovelig, og dette er faktisk en anmeldelse grunn.

Blir utrolig provosert av udyktige helsepersonell!!

Skrevet

Hvorfor gidder du å bry deg om dette?

Skrevet

det eneste som er faretruende her at apotek damen sladerer rundt om dette!!!!!!

jeeezz.... Det kan jo se ut som det er en grunn til at hun ikke vil fortelle deg det, hvertfall ut fra hvordan du virker i dette innlegget!

Skrevet

Jeg reagerer på at hun som jobber på apoteket ikke klarer å gjøre jobben sin. MAn undertegner på taushetsplikt når man jobber på et apotek.

Skrevet

Da jeg var ung så gikk jeg på p-pilla og veldig nøye med den da min store frykt var og bli gravid. Og jeg tokk tester ganske ofte og, har alltid hatt litt uregelmessige sykluser, og tokk da alltid test for jeg ble så stressa og redd for å bli gravid.

Og ene gangen var plutselig testen posetiv, tro meg det var ett sjokk, føltes ut som hele verden raste sammen. Jeg tokk abort.

Gjest LanaLane
Skrevet

Går på cerazette, har ikke mensen og går på det lokale apoteket og kjøper en test hver 2. måned for å være sikker.

Tvinger med meg mannfolket så de bak kassa ikke skal tro jeg "ikke har kontroll", men det er vel pga min egen usikkerhet.

Hadde blitt sjokka om jeg hadde blitt gravid. Om hun virkelig ville bli gravid men løyet om det kunne hun jo bare ha hatt masse sex men droppa testen. En finner jo det ut til slutt på en eller annen måte....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...