Gå til innhold

Kan det løses??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj, jeg er håpløs... :oops:

Vi drømte en gang om å bli viet på stranden i Mexico, men slo det fra oss fordi vi gjerne ville feire med foreldrene våre, og det ble håpløst å få med moren min (hun liker ikke sånne steder). Så nå blir det enkel borgelig vielse hjemme før vi drar på bryllupsreise til Mexico. Men så kikket jeg på noen gamle linker og ble helt lei meg for at vi ikke kan få oppfylt denne drømmen... :cry:

Så dette er et siste desperat forsøk: Noen forslag til hvordan vi kan løse dette?

Foreldrene våre blir kjempeskuffet om de ikke får være med under bryllupet (vielsen), og min mor har ikke noe lyst til å dra til Mexico. Har tenkt på vielse her (som planlagt) og så en sermoni der borte, men det blir liksom litt smør på flesk... Hjelp!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært meg,så hadde jeg hatt bryllupet i Mexico.

Dette er DERES dag..!

La moren din bli vant til tanken,så går hun seg kanskje til.

Forklar at dette betyr mye for deg,hvilken Mor vil vel legge demper på datterens største dag?

Nå er ikke jeg av den "mammaavhengige" sorten,så jeg ville reist.

Med eller uten henne!!

Gjest Madden
Skrevet

Hvis dette er deres STORE drøm, så GO FOR IT!! du bør respektere din mors avgjørelse og la henne få vite det, men be også om at hun respekterer din avgjørelse om å holde deres bryllup i Mexico! Kanskje viser det seg at hun ikke er så bastant allikevel!! ta en skikkelig snakk med henne du!!

Høres utrolig romantisk ut spør du meg!!

Lykke til uansett hvor bryllupet holdes! :D

Skrevet

Det er egentlig problemet! Hun ville nok blitt med for å glede oss, men når jeg vet at hun egentlig ikke har det minste lyst til å dra dit, så blir det heller ikke noe hyggelig for oss. Og jeg vet hun vil bli litt lei seg over å ikke få være med på vielsen, selv om hun ville latt som ingenting. Huff, hadde det ikke vært for samvittigheten min... Men siden faren min døde for 2 år siden betyr det litt ekstra mye å få dele gleden med mor også... Og selv om vi kan ha fest når vi kommer hjem så blir det vel ikke helt det samme...

Skrevet

Kanskje det ikke blir så ille i Mexico som hun tror..

Min mann og jeg giftet oss i utlandet,noe moren min synes var "tull"..!

Vi valgte likevel å gjøre som vi hadde lyst til,og jeg var inneforstått med at jeg kom til å bli viet uten min mor..

Vi reiste nedover med forloverene,og 3 dager før bryllupet dukket moren og bestemoren min helt uventet opp!

Det hun i utgangspunktet ikke synes noe om,ble likevel en minnesrik ferie for mamma.

Hun kosa seg masse,og vi så nesten ikke snurten av "de gamle" på turen...

De rusla mye rundt på egenhånd,og hadde det helt topp.

Ikke la moren din få bestemme over denne dagen,det kan du komme til å angre på siden..

Lykke til.

Gjest Madden
Skrevet

Den samvittigheten vi kvinner går rundt med....rart den ikke knekker oss fullstendig!!

Kinkig situasjon det der! vet ikke hvorfor hun reserverer seg for å bli med...det handler kanskje ikke så mye om bryllupet eller?.. det kan jo være andre grunner til at hun ikke vil reise! eller?

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Burde kanskje forklart litt bedre: Vi har ikke fortalt at vi ønsker å gifte oss i Mexico, men jeg spurte henne om hun kunne tenkt seg å reise dit på ferie. Og det kunne hun ikke! Altfor varmt, hva skulle hun gjøre der???

Hun er 70 år, og har aldri vært så glad i varme, har aldri vært på sydentur, har kun vært i USA en tur for ca 10 år siden, og da klaget hun fælt på varmen der.... Hun er ikke helt sprek heller, så flyturen er nok også litt lang er jeg redd.. Trenger nok en løsning med to feiringer tror jeg, på et eller annet vis.

Kanskje burde vi bare ta med alle foreldrene på råd... Bare litt ungvindt når de bor på hver sin kant av landet, og vi på et 3. sted...

Skrevet

Hvis damen er 70 år,og ikke helt sprek,da stiller saken seg litt annerledes.

Bør dere reise så langt for å gifte dere da?

Dere har mange andre alternativer dersom dere vil gifte dere i utlandet.

Jeg tenkte på et sted som kanskje ikke hadde så lang reisetid.

Paris,Gran Canaria feks..?

Snakk med moren din du.

Fortell henne hva du ønsker,og hør hva hun synes om det.

Dersom hun skal hjelpe dere økonomisk,bør hun også få ha en finger med i spillet.

Vi giftet oss forresten på Gran Canaria,og det anbefales på det varmeste.. :wink:

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Grunnen til at vi vil til Mexico er at vi hadde en utrolig flott, kjemperomantisk ferie der for noen år siden. Så enten Mexico eller her hjemme. Får ta å snakke med alle tror jeg.

Men om vi reiser, og ikke alle blir med, holder det om vi har en uformell fest når vi kommer hjem, eller bør vi ha noe mer?

Skrevet

Vi hadde en uformell fest når vi kom hjem.

Var ca 40 gjester,og serverte koldtbord og drikke..

Alle kosa seg..

Skrevet

Hadde jeg hatt denne drømmen ,hadde jeg oppfylt den.... Jeg tror du vil angre hvis du ikke gjør det du/dere har mest lys til.. Det er jo tross alt DERES dag.....Moren din for bare venne seg til tanken :D Du sier noe om at moren din ikke liker sånne steder,men det er jo ikke "hennes" valg......Husk og tenke på dere selv ang denne dagen. Denne dagen skal være et minne for livet.

Håper du finner ut av det....og går for det dere har mest lyst til....

:hoppe: Lykke til :hoppe:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde gjort det som jeg ville, og om min mor ikke ville vært med til stedet vi skulle giftet oss på synd for henne. Dette er deres dag og jeg synes ikke det blir riktig at dere skal ta hensyn til alle andre utenom dere selv.

Gjrø som dere ønsker og informer mor om det tidlig la henne bestemme selv vil hun ikke vel da er det ikke noe du kan gjøre med det. Det er dere som skal gifte dere

Skrevet

Jeg husker godt dine tidligere innlegg om dette og vet hvor lyst du har til å få gjennomført dette. Hvis tanken fortsatt ligger der og det er dette dere begge vil så synes jeg faktisk dere bare skal gjøre det jeg og ta mer hensyn til dere selv enn foreldrene.

Hvorfor ikke snu litt på det? Ha selve vielsen i Mexico og så en seremoni når dere kommer hjem?

Skrevet

Jeg ville gjort det, hvis det er drømmen deres!

Sørg for å ha noen som filmer hele seremonien og kanskje litt av det som skjer før og etter, så kan moren din se på og kose seg med filmen når dere kommer hjem. Vi filmet og tok masse bilder, og moren min har sikkert sett filmen fem ganger og er like rørt hver gang. :D En slik film var hvertfall et godt plaster på såret for henne!

Vi skal ha en uformell sommerfest med buffet om ikke så lenge, ingen har reagert på at vi gjør det slik når vi har giftet oss "borte"

Pulsatilla :)

Skrevet
Hvorfor ikke snu litt på det? Ha selve vielsen i Mexico og så en seremoni når dere kommer hjem?

Det ville jeg ha gjort hvis det var min store drøm. Det er fullt mulig å få velsignelse i kirken her hjemme. Og da blir kanskje alle parter glade....

Skrevet

heisann et vennepar av oss giftet seg i all hemlighet uten at noen i familien visste det. Så inviterte de venner og slekt til bryllup. De fornyet løftene sine i kirken, skal si familiene dems ble overasket!!!!!!

Skrevet

Takk for all støtte og gode råd! Jeg håper vi får løst dette.

Jeg har foreslått å ha vielse i Mexico og en stadfestelse i kirken her hjemme etterpå, men sambo er ikke helt overbegeistret for det, han syns det blir litt mye. Men selskap kan vi i allefall ha.

Og nå snakket søsteren min, som giftet seg borgelig helt enkelt uten fest for noen år siden, om at de tenkte på å ha "kirkebryllup" og fest til neste år, så da blir det jo et bryllup til, og da er det kanskje veldig greit at vi gjør det litt annerledes?

Vi får ta en prat med foreldrene vår over ferien og høre hva de sier.

Vi har snakket om å gjøre alt i hemlighet, men vet at det ville såre alle foreldrene våre, så da får vi heller ta dem med på råd.

Skrevet

Jippi!! Hurra! Jeg er så glad i dag!! :hoppe:

Har akkurat funnet noen som arrangerer bryllupssermonier i Mexico, og der hadde de en sermoni på engelsk (vanlig vielse er på spansk, evt. med tolk), der talen skrives spesielt for hvert brudepar og man kan skrive egne løfter og sånt! Denne er ikke "internasjonalt godkjent", dvs at vi da må vies i Norge også.

Så da kan vi kjøre med den planen vi har, med enkel vielse på Tinghuset etterfulgt av middag før vi reiser til Mexico med alle som måtte ha lyst til å være med, og så kan vi ha den romantiske sermonien der!!! Og så en fest når vi kommer hjem!!! Det blir et bryllup som varer i flere uker det! :ler: Stort bedre kan det vel ikke bli??

Jippi!!!

Engel er definitivt dagens lykkeligste! :D

Skrevet

Det var utrolig morsomt å høre!! :hoppe: Nå ble jeg virkelig glad på dine vegne!

Håper virkelig alt går som planlagt og at dere får denne vielsen i Mexico som dere drømmer om!!!

Skrevet

Men så härligt! Jag är oerhört glad å era vägnar. Det är skönt att kunna få det som man vill ha det - utan att göra allt för många besvikna!

Gratulerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...