Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg farget håret mitt for et par år siden fra rød-brun-blond (litt ubestemmelig, men lys farge) til mørkebrunt/rødt. Nå vil jeg gjerne få tilbake min gamle farge, uten å vente på etterveksten...

Har ganske tynt hår og har hørt det ikke er så lurt å avfarge slikt hår. Vet dere om det er mulig å farge håret til en lysere tone hos frisøren? Er en stund siden jeg farget det sist (bruker hjemmefarge).

Setter pris på alle svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_blondie_*
Skrevet
Hei!

Jeg farget håret mitt for et par år siden fra rød-brun-blond (litt ubestemmelig, men lys farge) til mørkebrunt/rødt. Nå vil jeg gjerne få tilbake min gamle farge, uten å vente på etterveksten...

Har ganske tynt hår og har hørt det ikke er så lurt å avfarge slikt hår. Vet dere om det er mulig å farge håret til en lysere tone hos frisøren? Er en stund siden jeg farget det sist (bruker hjemmefarge).

Setter pris på alle svar!

Det går helt fint! Jeg gjorde noe av det samme og frisøren stripet håret mitt lysere igjen. Tror det er bedre med striper enn helfarge for da syns ikke etterveksten så mye og det er snillere for håret etter hva jeg forsto! :)

Skrevet
Det går helt fint! Jeg gjorde noe av det samme og frisøren stripet håret mitt lysere igjen. Tror det er bedre med striper enn helfarge for da syns ikke etterveksten så mye og det er snillere for håret etter hva jeg forsto! :)

takk for svar! Drar til frisøren first thing in the morning! ;)

Skrevet

Når du sier at håret er rødbrundt så tenker et du har noen røde eller oransje pigmenter på underlaget ditt. Dette går an å fjerne hos frisøren din med en avfarging. Ja avfarging tar litt på håret, men det er derfor alfa omega at du invisterer i en god kur som gjennoppbygger håret igjen. Det kan ta et par ganger før du får røde og oransje pigmenter ut av håret siden det er disse som sitter best i hår.

Farge kan ikke lysne farge. Men striping er ofte det frisøren velger for å fjerne noe av den ekstisterende fargen. Det striping gjør er ikke sååå mye anarledes en en avfarging, men en avfarging fjerner pigmentene mens bleking lysner de.

For å si det sånn, så blir håret like herpa av bleking sånn som avfarging. Det du må tenke på er resultatet du vil opnå....vil du få et hår med spill i, eller en hel farge??? Dette er noe frisøren din bør spørre om for å få riktig resultat.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...