Gå til innhold

Acer Aspire One - hvordan finne igjen webcambildene ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg finner kun bildene hvis jeg skal endre bilde på msn, men jeg finner dem ikke på maskina.

Webcam er jo integrert, så å søke på webcam gir ikke andre muligheter enn å ta flere bilder, som jeg da ikke finner igjen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du tar bildene med kameraet, velger du å lagre dem i mine bilder??

Hvis ikke kan du gå inn på kameraet, som om du skulle tatt et nytt bilde.. Da dukker de opp i samme vindu som man kan se det nye bildet en vil ta..

Skrevet

Jeg får ikke opp kamera annet enn gjennom msn....og når jeg søker det opp, så er det kun muligheter for å ta nye bilder, ingen lagringsmulighet, derfor aner jeg ikke hvor de ligger og jeg har lett gjennom alle mapper jeg finner....

Skrevet

Du skal ha en funksjon et sted hvor du kan bruke webcam via andre ting enn msn. Jeg har en løs webcam og stasjonær pc (Altså ikke en bærbar), og jeg har en knapp på kameraet som gir meg dette programmet. Så hos deg må det jo ligge en snarvei et sted til det samme? Det er ingen som kun bruker et webcam i bare msn, så det vil jo være utrolig dumt av produsenten å ikke ha en snarvei et sted?

Jeg foreslår å gå i startmenyen, og se rundt der om du ikke finner noe med samme navn som pcen, eller som eventuelt heter noe med webcam. Mitt program heter vel Webcam Center, så et eller annet sånt vil jeg tro du også finner. Da kan man endre på innstillinger der, eller tar bilder via det programmet.

Får du opp et program via msn som ikke hører til msn, så kan dette være programmet du skal se etter. At dette rett og slett starter når du bruker webcamet til et eller annet, det kan også være måten å starte det på. Innstillinger/options/tools/verktøy, se etter noe sånt. Der skal du da kunne finne måter å endre ting på.

Kanskje dette er det som kommer når du sier du kan ta nye bilder?

Da er det helt sikkert også mulig velge et annet sted å legge bildene du tar, og den mappa som står der fra før, er der hvor bildene du har tatt, er nå.

Kan ikke finne noen grunn til at bildene IKKE skulle bli lagret noe sted, så en eller annen plass ligger de nok..

Jeg får heller ingen lagringsmuligheter via mitt program, for det bare blir tatt bilder som automatisk legger seg der hvor det er bestemt. Jeg kan også se på bilder som er tatt via programmet.

Skrevet

Mine dokumenter -> bilder -> "webcam" (husker ikke hva mappa hete, orbicam kanskje)

der dukket i allefall mine opp uten at jeg hadde spesifisert noe

Skrevet

Har lest litt rundt, og jeg er visst ikke den første som har problemer med webcam på acer sitt integrerte cam, så det er nok noe feil et sted.

Det finnes ingenting på startmenyen, og når jeg søker cam opp, så får jeg beskjed om at enheten initialiseres, muligheten til å ta bilde er der, men å lagre de noe sted går ikke.

Mulig det mangler noe drivere, det er iallfall noe som ikke stemmer her.

Har hatt webcam i årevis uten slike problemer, så jeg vet godt hvor jeg skal lete og hva jeg skal se etter.

Det er bare ikke noe sted.

Skrevet

Her finner du kameraet:

Startmenyen --> Min datamaskin --> Acer Crystal Eye Webcam

Høyreklikker du over webcam teksten trykker du på Hent bilder

Voilà - der har du bildene dine!!

Skrevet

Og når du tar bilder, hvis du lagrer dem i mine bilder er det lettere å finne dem igjen

:)

Skrevet

Stemmer at der ligger kamera, men enheten initialiseres og det er fortsatt ingen lagringsmuligheter.

Kun muligheter for å slette bilder, eller ta nytt bilde.

Skrevet

På vestre side du ser på det?? Under kamerahendelser?

Men, hvis du ser under det kameraet viser (bildet av deg) ligger de filene/bildene du allerede har tatt.. Og når du høyreklikker på dem, kan du lagre dem i Mine bilder slik at det er lettere å finne dem igjen :)

Skrevet

Hm, nå fikk jeg lagret et bilde jeg nettopp tok, men de jeg har tatt fra før av finner jeg ikke, de ligger ikke der....

Skrevet

Du er sikker på at du ikke har slettet dem, forrige gang du var inne på webcam?

For de skal legge seg der med mindre du legger dem et annet sted med en gang..

Skrevet

Har du prøvd å gå i start menyen, deretter søk, krysset av for bilder og søke etter ordet BILDE?

Da kommer mine bilder opp med en gang, siden når bildene blir tatt blir navnet på dem bilde 001, 002 osv..

Skrevet

Da skjønner jeg ikke helt hvor de kan ha blitt av..

Skrevet

Jeg får heller ikke opp lagringsmuligheter om jeg bruker måten til småkjekset, men om jeg går inn på start- kontrollpanel- skannere og kamera- acer crystal eye webcam

Der kan jeg ta bilder, og de jeg har tatt kommer opp. Merk alle, trykk neste og lagringsalternativer vil komme opp.

Skrevet

Vil tror at uansett hvilken måte en velger å komme frem til webkameraet på, så skal egentlig alle bildene som er tatt ligge der..

Sjekket med både det jeg foreslo tidligere i tråden, og det LilleBlåklokke sa.. Og på begge kommer jeg frem til webkameraet mitt, og så ser jeg en oversikt over bildene jeg har tatt..

Skrevet

Det fungerer ikke med den metoden heller, bildene er nok borte, og jeg får kun tak i dem gjennom å bytte bilde på msn, så at de ligger der, ser jeg jo. Men, det er tydeligvis kun i msn-programmet de ligger av en eller annen mystisk grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...