Strix Skrevet 13. februar 2009 #1 Del Skrevet 13. februar 2009 Er den vanntett og vindtett på lik linje med andre Bergans jakker eller bærer den preg av at den er en softshell jakke?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinana Skrevet 13. februar 2009 #2 Del Skrevet 13. februar 2009 Vindtett, men ikke vanntett. Den blir ikke søkkvåt med en gang. Tåler en liten skur, men er ikke noen regnjakke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 13. februar 2009 Tusen hjertlig takk for svar! Da er den utelukket, dessverre... Blir nok en Rask jakke tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fruktvand Skrevet 13. februar 2009 #4 Del Skrevet 13. februar 2009 Den er ikke vanntett som de med goretex og dermizax. Men min tåler noen regnskurer da.. men ble våt når det regnet mye på fjelltur. Ganske så vindtett også. Fordelen med den er at den er mykere i stoffet enn dermizax-jakkene til Bergans. Veldig fornøyd med min:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 13. februar 2009 Ja, den er så stilig i utformingen også, men i første om gang trenger jeg først og fremst noe som er skikkelig vanntett. Takk for informasjon Fruktvand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 13. februar 2009 #6 Del Skrevet 13. februar 2009 Kan bare skyte inn at jeg har hatt samme Bergans Dermizax jakken i 6 år, og den er fremdeles både vinn og vanntett, så det er god kvalitet. Anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 14. februar 2009 Ja, vi skal investere i en jakke hver begge to. Men vanskelig å bare velge en Men nå har vi lest og prøvd og sett på såpass mange at jeg tror det blir bra til slutt. Jeg har en vind-og vanntett bukse fra Bergans og den er knallgod! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #8 Del Skrevet 16. februar 2009 Kan skyte inn et lite tips her for de som har jakke/ bukse som ikke tåler en skikkelig regnskur.. Kjøp sånn tekstil-impregnering på boks som skal vaskes inn i tøyet i vaskemaskinen.. Kjøpes på sportsbutikker, fins til forskjellige typer stoffer så spør der for å få den riktige. (og for at du ikke ødelegger tøyet, ikke alle tåler det) Har en vindbukse som jeg er kjempeglad i, hatt i over 10 år, men tålte ikke en liten regnskur engang.. Kjøpte sånn impregnering, kjørte den i 2 omganger i vaskemaskinen, og nå er den skikkelig vanntett! Ser helt ny ut og nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 16. februar 2009 #9 Del Skrevet 16. februar 2009 Kan skyte inn et lite tips her for de som har jakke/ bukse som ikke tåler en skikkelig regnskur.. Kjøp sånn tekstil-impregnering på boks som skal vaskes inn i tøyet i vaskemaskinen.. Kjøpes på sportsbutikker, fins til forskjellige typer stoffer så spør der for å få den riktige. (og for at du ikke ødelegger tøyet, ikke alle tåler det) Har en vindbukse som jeg er kjempeglad i, hatt i over 10 år, men tålte ikke en liten regnskur engang.. Kjøpte sånn impregnering, kjørte den i 2 omganger i vaskemaskinen, og nå er den skikkelig vanntett! Ser helt ny ut og nå! Må bare få presisere at dette ikke gjelder dersom du har Dermizax bekledning, da blir klærene ødelagt. De skal ha 10 min i tørketrommel eller en runde med strykejernet for å få tilbake vanntettheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå