Gå til innhold

mat før morgentrening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal trene me pt noen ganger før jobb framover, altså ganske rett fra senga til hard trening. Hva kan jeg spise før denne treningen? Føler meg litt uggen uten noe i kroppen, særlig med tanke på morgenånden...

Men jeg skal slanke meg og vil ha raskest mulig resultater. Forslag??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Jeg skal trene me pt noen ganger før jobb framover, altså ganske rett fra senga til hard trening. Hva kan jeg spise før denne treningen? Føler meg litt uggen uten noe i kroppen, særlig med tanke på morgenånden...

Hvis du absolutt må, så spis.

Men det som hjelper best og fortest ved slanking og morgen trening er at du tar en svart kopp kaffe når du står opp og rett på trening. Man forbrenner mest på morgenen før frokost, og den svarte kaffen hjelper også på dette.

Men hvis du absolutt må ha i deg mat, ta en frukt eller noe,.

Skrevet (endret)
Hei!

Jeg fungerer ikke uten mat før trening, og spiser litt frokostblandning rett før jeg drar på trening. Bare akkurat nok til at d fyller magen. Jeg velger 4korn og cultura. Fungerer veldig godt når jeg trener morgen spinning.

Hva skal du trene sammen med pt?

Og d er IKKE skippingen av frokosten før trening som vil gjøre deg slank. Da vil (iallefall jeg) du ikke klare å presse deg skikkelig på treningen. Jo mer du presser deg på trening, jo mer kcal forbrenner du og jo lengre "etterbrenning" vil du få utover dagen. :)

Lykke til!

Endret av Nyttårsbrud
Gjest Gjest_mina_*
Skrevet
Hvis du absolutt må, så spis.

Men det som hjelper best og fortest ved slanking og morgen trening er at du tar en svart kopp kaffe når du står opp og rett på trening. Man forbrenner mest på morgenen før frokost, og den svarte kaffen hjelper også på dette.

Men hvis du absolutt må ha i deg mat, ta en frukt eller noe,.

Unnskyld meg, men det er faktisk fornuftig å få i seg noe før man trener om morgenen. Selvfølgelig ikke et helt måltid, men banan, glass juice eller lignende.

Skrevet

Det er nok best at du prøver deg litt frem, men før en styrketrening bør du spise noe, vanskelig å yte uten.

Spiser selv før styrketrening om morgenen, men ikke noe mer enn kaffe før jeg skal jogge.

Føl deg litt frem, men å spørre din PT hva han/hun mener er nok en god idè, de skal kunne endel om kosthold også for å kunne praktisere som PT.

Skrevet

Takk for svar!

Jeg skal trene både kondis og styrke.

Tar meg nok litt før treningen, og så kan jeg jo høre med pt, ja!

Skrevet
Takk for svar!

Jeg skal trene både kondis og styrke.

Tar meg nok litt før treningen, og så kan jeg jo høre med pt, ja!

Gjør det =) Se om det fungerer bra og hør med PTen din. Regner med han/hun anbefaler noe næring før treningen. Gi oss gjerne tilbakemelding om hva du fikk tips om..

Skrevet

Min erfaring er at når jeg har trent så tidlig, så må jeg stå opp tidligere, og dermed har jeg ikke samme matlysten. Eller vil ta meg den ekstra tiden det tar å lage frokost.

Så i de periodene har jeg drukket vann og spist en nutrilett-bar. Det er litt i magen, samtidig som jeg ikke blir veldig mett.

Et annet tips kan være å få i seg litt proteiner, så en halv boks mager kesam, kanskje med litt frokostblanding (evt. litt ublandet saft) er mettende uten å være for mye og inneholder en god dose proteiner. I stedet for nutrilett-baren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...