Gjest Undres Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Jeg hater å være sjalu, men jeg lurer på hva som foregår nå. Kjæresten min sier han skal møte ei som han har chatta med på msn, de begynte å chatte sammen før jeg og han ble sammen, for ca fire år siden. (Jeg aner ikke hva de chatter om, eller hvorfor de ble chattevenner.) Han sier han er ei venninne av en kompis. Han vil gjerne ha meg med når han skal møte henne. Hvorfor skulle jeg ville det? Hvordan hadde dere reagert? Han spurte om jeg var sjalu. Jeg sa nei, men jeg tror nok jeg er det. Hvorfor må han møte henne?? Teit, teit teit. Nå er jeg rar i hodet og får ikke sove.
Gjest Gjest_hm_* Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Jeg hater å være sjalu, men jeg lurer på hva som foregår nå. Kjæresten min sier han skal møte ei som han har chatta med på msn, de begynte å chatte sammen før jeg og han ble sammen, for ca fire år siden. (Jeg aner ikke hva de chatter om, eller hvorfor de ble chattevenner.) Han sier han er ei venninne av en kompis. Han vil gjerne ha meg med når han skal møte henne. Hvorfor skulle jeg ville det? Hvordan hadde dere reagert? Han spurte om jeg var sjalu. Jeg sa nei, men jeg tror nok jeg er det. Hvorfor må han møte henne?? Teit, teit teit. Nå er jeg rar i hodet og får ikke sove. For meg hadde dette vært unaturlig, men folk er jo forskjellige. Skjønner at du er sjalu..han er jo tydeligvis nysgjerrig på denne jenta.. Slik jeg ser det er det oftest en flørtende årsak til at man oppretter kontakt med fremmede av motsatt kjønn via internett, med mindre de har en spesiell nerde-interesse eller noe i den duren?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Takk for svar. Han er en flørtende person og har noen jentevenner, men ikke som han pleier å omgås annet enn chatting og på fest. Jeg blir så utrolig urolig. Jeg har spurt masse ting om henne nå, og hvordan han møtte henne osv. Samtidig prøver jeg å høres naturlig ut og ikke sjalu. Men åh, blir så fra meg nå, for jeg ser for meg at de må jo ha flørtet eller noe som gjør at de vil møtes irl... Sa at jeg blir med hvis datoen passer. Han tenker i retning middag og pils.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Og så føler jeg det litt sånn fordi jeg og han møttes og ble sammen på den måten, via internett altså. Da vi møttes, var det en date...
Prikketekoffert Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Jeg skjønner godt at du synes det er litt kjipt, jeg hadde mest sannsynlig reagert på det selv. Men han foreslo jo at du kunne være med, det tyder jo bra! Hvis han så dette som en date med henne, hadde han vel ikke spurt om du ville være med? Men blir det ikke litt rart med dere tre da? Hvis de to kjenner hverandre over nett, men du aldri har prata med henne? Kanskje hun skulle tatt med seg noen også, så det ble mer som en gruppe greie?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Hei Prikketekoffert, ja jeg er enig der. Har sagt til ham at jeg synes det er bra han sa dette til meg og vil ha meg med. Det blir litt rart ja, får se om vi ikke kan ta med flere venner på det
Pjukset Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 (endret) For meg hadde dette vært unaturlig, men folk er jo forskjellige. Skjønner at du er sjalu..han er jo tydeligvis nysgjerrig på denne jenta.. Slik jeg ser det er det oftest en flørtende årsak til at man oppretter kontakt med fremmede av motsatt kjønn via internett, med mindre de har en spesiell nerde-interesse eller noe i den duren? Enig. Det hadde vært annerledes hvis de allerede hadde møttes før din tid, men hvis han føler en trang til å møte henne nå, så hadde ihvertfall jeg reagert. Jeg vet ikke hvor seriøst forholdet deres er? Ah, jeg så nå at han foreslo at du også skulle være med Endret 12. februar 2009 av Pjukset
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 Føler jeg bør bli med og, selv om jeg ikke vil. For jeg vil jo ihvertfall ikke at de skal være alene. Synes dere jeg bør ta opp noen spørsmål, litt sånn typiske samtalespørsmål, som "jaja, hvordan møttes dere da?" og lignende? Åh, er så rart :S
Gjest Wind Skrevet 13. februar 2009 #9 Skrevet 13. februar 2009 Ser egentlig ikke helt problemet. Han har bedt deg med, og da får det være opp til deg om du vil være med eller ikke. Han har tvilsomt planlagt å få i gang en trekant på sparket. Det er hyggelig å møte internettvenner irl, men selvsagt... foreslå at hun også tar med seg noen, og så møtes dere fire stykker. Det hjelper jo ikke at du tar med deg noen du kjenner, slik at hun blir utafor. Tviler på du har noe å bekymre deg for, men du kjenner jo kjæresten din best selv. Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for. Forresten: Hvis du hadde møtt kjæresten på fest på byen, hadde du da reagert negativt om han ville ut og feste? Ser ikke helt relevansen i at det var slik dere møttes første gang, i og med at han tydeligvis ikke hadde kjæreste da, men har det nå.
Gjest Wind Skrevet 13. februar 2009 #10 Skrevet 13. februar 2009 Slik jeg ser det er det oftest en flørtende årsak til at man oppretter kontakt med fremmede av motsatt kjønn via internett, med mindre de har en spesiell nerde-interesse eller noe i den duren? Jeg føler meg visst litt truffet her, men hva mener du egentlig? At det er greit å ha bekjentskaper av det motsatte kjønn over internett, for så å møte dem, kun hvis man er nerd? Og hva legger du i "nerd"? oO Og kan ikke nerder flørte?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 13. februar 2009 #11 Skrevet 13. februar 2009 Jeg føler meg visst litt truffet her, men hva mener du egentlig? At det er greit å ha bekjentskaper av det motsatte kjønn over internett, for så å møte dem, kun hvis man er nerd? Og hva legger du i "nerd"? oO Og kan ikke nerder flørte? Jeg tror kanskje hun mente spesiell interesse som de kunne prate om, det være seg mat, strikking, biler, dyr, hva som helst. Nerd kan jeg til en viss grad kalle meg selv og, når det gjelder å ha interesser for mange ting. Det legger jeg i ordet nerd; å ha kunnskap og interesse om noe. Man kan være nerd i alle mulige tema, folkelige og sosiale eller ikke.
Gjest StockDama Skrevet 13. februar 2009 #12 Skrevet 13. februar 2009 Ser ikke problemet helt jeg. Har møtt min andel av folk fra nettet uten at det var noe form for flørt involvert, hverken med motsatt kjønn eller samme. Ja, til og med etter jeg fikk samboer =)
Gjest Wind Skrevet 13. februar 2009 #13 Skrevet 13. februar 2009 (endret) Jeg tror kanskje hun mente spesiell interesse som de kunne prate om, det være seg mat, strikking, biler, dyr, hva som helst. Nerd kan jeg til en viss grad kalle meg selv og, når det gjelder å ha interesser for mange ting. Det legger jeg i ordet nerd; å ha kunnskap og interesse om noe. Man kan være nerd i alle mulige tema, folkelige og sosiale eller ikke. Da skjønner jeg. Men jeg skjønner fortsatt ikke begrunnelsen, osv. Man snakker vel uansett ikke med mennesker man ikke har noe å snakke med om, gjør man vel? Slik jeg ser det er det oftest en flørtende årsak til at man oppretter kontakt med fremmede av motsatt kjønn via internett, med mindre de har en spesiell nerde-interesse eller noe i den duren? Dette betyr da at man enten tar kontakt med folk fordi man vil flørte, eller fordi man har noe å snakke om? Jaja, til en viss grad logisk. Igjen: Tviler på at du har noe å bekymre deg for, ts. Endret 13. februar 2009 av Wind
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 13. februar 2009 #14 Skrevet 13. februar 2009 Da skjønner jeg. Men jeg skjønner fortsatt ikke begrunnelsen, osv. Man snakker vel uansett ikke med mennesker man ikke har noe å snakke med om, gjør man vel? Sant det, ja. Kan hende jeg overreagerer litt, føler jeg har et mer avslappet forhold til det nå etter litt tenking og alle svarene her inne
Kamikatze Skrevet 13. februar 2009 #15 Skrevet 13. februar 2009 Du har altså problemer med at kjæresten din har lett for å få venner, og ønsker at han ikke skal omgås andre enn deg. Ditt problem. Finn en måte å leve med det....
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 13. februar 2009 #16 Skrevet 13. februar 2009 Du har altså problemer med at kjæresten din har lett for å få venner, og ønsker at han ikke skal omgås andre enn deg. Ditt problem. Finn en måte å leve med det.... Tror du misforstår. Det er ikke sånn
Gjest Bond Skrevet 13. februar 2009 #17 Skrevet 13. februar 2009 Jeg synes det er helt greit, jeg. Det at han spurte deg med, tyder jo at det hele er helt uskyldig, hvis man bor i nærheten er det jo normalt at man etter hvert kan også flytte vennskapet fra internet til virkelighet, og det virker som om han vil at dere to blir kjent også. Jeg er av oppfatning at man kan faktisk ha venner av begge kjønn, uten at det må ligge noe suspekt bak det hele. Men det spørs om jeg hadde blitt med selv. Jeg tror jeg hadde nok blitt det, men det er jo litt avhengig hva som er planen - jo mer aktiv er treff, jo enklere blir det å kommunisere og snakke. (jeg har møtet mennesker over nettet irl og det er alltid litt rart i begynnelsen, så det er litt bra å ha noe å gjøre også)
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 13. februar 2009 #18 Skrevet 13. februar 2009 Takker for svar For å få bragt en ting på det rene; jeg synes det er helt greit å ha venner av det motsatte kjønn, men det er måten, dette med chatting først, som gjør at jeg trekker paralleller til flørting. Det er dette med å bli venner via nett som jeg ikke har blitt helt vant til enda, og jeg blir lett småsjalu når det foregår på samme måte som jeg ble kjent med ham. Nå har jeg dårlig samvittighet for at jeg ble sjalu, men det er kanskje et problem jeg har, ja Kamikatze. Det ideelle hadde jo vært å ikke bli det minste sjalu
Kamikatze Skrevet 13. februar 2009 #19 Skrevet 13. februar 2009 (endret) Nei, det ideelle er å lære seg selv å kjenne, på godt og vondt. Og forholde seg til det. Og jobbe med å forbedre seg, på de områdene ens egen virkelighetsoppfatning går på tvers av den orntlige virkelighet Du legger for mye i dette. Gå. Bli med. Det verste som kan skje er at du kjeder deg litt. Hvordan ville du hatt det hjemme alene, mens han var å møtte henne alene? Da ville du malt henne til det monsteret, og gnagd i stykker tapetet. Hvis du går, risikerer du å finne ut at hun er skithyggelig. - Du får en arti stund sammen med typen, og dere får en trivelig ny felles venn/bekjent. Kanskje du også med egne øyne ser at der ikke finns et fnugg av romantikk eller tenning mellom dem? Annet enn en felles interesse eller bakgrunn? Endret 13. februar 2009 av Kamikatze
PopTart Skrevet 13. februar 2009 #20 Skrevet 13. februar 2009 Jeg hater å være sjalu, men jeg lurer på hva som foregår nå. Kjæresten min sier han skal møte ei som han har chatta med på msn, de begynte å chatte sammen før jeg og han ble sammen, for ca fire år siden. (Jeg aner ikke hva de chatter om, eller hvorfor de ble chattevenner.) Han sier han er ei venninne av en kompis. Han vil gjerne ha meg med når han skal møte henne. Hvorfor skulle jeg ville det? Hvordan hadde dere reagert? Han spurte om jeg var sjalu. Jeg sa nei, men jeg tror nok jeg er det. Hvorfor må han møte henne?? Teit, teit teit. Nå er jeg rar i hodet og får ikke sove. Om han vil ha deg med når han skal treffe henne så virker ikke dette som noe som du trenger å være sjalu for. Jeg hadde blitt med og sjekka ut hvordan hun var. Vis interesse for vennene hans uansett kjønn, og prøv å være mer positiv. Det blir veldig slitsomt for deg (og han) om du skal være så usikker og sjalu. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå