Gå til innhold

koffeintabeletter Sverige

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei.

Sikkert mange som blir irritert over at jeg spør om dette.

Men er det lov å bestille koffeintabeletter fra Sverige?

Tenker på siden det ikke er lov å kjøpe det uten resept på apoteket her i Norge.

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bør du ta en telefon til tollvesenet å sjekke. De kan gi deg et sikkert svar. Ellers kan det lett bli synsing på et forum. :)

Skrevet
Hei.

Sikkert mange som blir irritert over at jeg spør om dette.

Men er det lov å bestille koffeintabeletter fra Sverige?

Tenker på siden det ikke er lov å kjøpe det uten resept på apoteket her i Norge.

Takk for svar.

Har en kammerat som gjorde det og pillene ble stoppet hos tollvesenet og han fikk et brev om at de var inndratt. Tapte pengene også. Men man kan vel også være heldig... Det er ikke lov så lenge en ikke har henvisning fra lege om at de er nødvendige mtp. sykdom osv, men du blir ikke fengslet eller bøtelagt for bestilling av en boks med tabletter.

Skrevet
Har en kammerat som gjorde det og pillene ble stoppet hos tollvesenet og han fikk et brev om at de var inndratt. Tapte pengene også. Men man kan vel også være heldig... Det er ikke lov så lenge en ikke har henvisning fra lege om at de er nødvendige mtp. sykdom osv, men du blir ikke fengslet eller bøtelagt for bestilling av en boks med tabletter.

Når var dette?

Koffeintabletter ble fjernet fra dopinglisten for en 4-5 år siden, så nå er det faktisk tillatt å innføre dette fra utlandet så lenge det er til eget bruk og det er anskaffet på lovlig vis i det landet du kjøper det fra.

Innførsel av legemidler fra utlandet

Skrevet (endret)
Når var dette?

Koffeintabletter ble fjernet fra dopinglisten for en 4-5 år siden, så nå er det faktisk tillatt å innføre dette fra utlandet så lenge det er til eget bruk og det er anskaffet på lovlig vis i det landet du kjøper det fra.

Innførsel av legemidler fra utlandet

Åh.. Var faktisk før juletider 2008..

Leste selv brevet han fikk fra Tollvesenet.. Kan de ikke loven selv eller??

Endret av Lotte27
Skrevet
Åh.. Var faktisk før juletider 2008..

Leste selv brevet han fikk fra Tollvesenet.. Kan de ikke lovene selv eller??

Hva brukte de som begrunnelse da? Og du er sikker på at det var rene koffeintabletter?

Skrevet
Hva brukte de som begrunnelse da? Og du er sikker på at det var rene koffeintabletter?

Hundre prosent bare koffein, så selv nettsiden. Og grunnen var at koffein ikke var lov å bringe inn i Norge. Om han ikke hadde lege-erklæring og ettersendte denne innen to uker så ble tablettene returnert avsender. Men kom akkurat på at de var bestilt fra USA og ikke Sverige. Kanskje det har noe å si? Det var ihvertfall ikke være noe superpille, bare koffein stod det på siden.

Skrevet

De sa altså at det var greit å innfør dem, sålenge det fantes legeattest. Har jo alltid vært reseptbelagt i Norge, koffeintabletter. Utenom de smertestillende med fenason, som selges reseptfritt. Skjønner ikke logikken i at jeg må dytte i meg fenason, for å ta koffeintablett. Ville vært mye gjevere enn å drøvtygge tørr pulverkaffe mens man stormløper ut i periferien...

Skrevet
De sa altså at det var greit å innfør dem, sålenge det fantes legeattest. Har jo alltid vært reseptbelagt i Norge, koffeintabletter. Utenom de smertestillende med fenason, som selges reseptfritt. Skjønner ikke logikken i at jeg må dytte i meg fenason, for å ta koffeintablett. Ville vært mye gjevere enn å drøvtygge tørr pulverkaffe mens man stormløper ut i periferien...

Hehe.. Reglene i dette landet er rare og mange ganger umulige å forstå seg på.. Vi er så beskyttet mot resten av verdern at hver minste ting en gjør nesten blir karektersert som kriminalitet. Kammeraten min var nesten redd for å åpne brevet, han visste det kunne være en mulighet at de ble stoppet, men ikke at de sendte ett slikt brev. Det var ikke akkurat noe hyggelig notat fra Tollvesenet for å si det sann. Skjønner at de bare gjør jobben sin osv, men Norge er litt for A4 mtp. mennesker egne valg.. Litt for overbeskyttet til tider kanskje..

Skrevet
Hundre prosent bare koffein, så selv nettsiden. Og grunnen var at koffein ikke var lov å bringe inn i Norge. Om han ikke hadde lege-erklæring og ettersendte denne innen to uker så ble tablettene returnert avsender. Men kom akkurat på at de var bestilt fra USA og ikke Sverige. Kanskje det har noe å si? Det var ihvertfall ikke være noe superpille, bare koffein stod det på siden.

Men det forklarer det jo, fra siden jeg linket til over her:

innførsel av legemidler pr. post er kun tillatt fra land innenfor EØS.
Skrevet
Men det forklarer det jo, fra siden jeg linket til over her:

Så det etterpå, jeg var litt rask med å tro jeg forstod det. Men da er jo alt oppklart =) Hehe.. Kan jeg informere kompisen min at han kan få det tilsendt fra Sverige istedenfor... =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...