Gå til innhold

Hvite duer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere vært i bryllup hvor de har sluppet hvite duer?

Skrevet

Jeg har heller aldri sett det selv, tror ikke det er så vanlig her til lands kanskje..

Skrevet

Beklager å si det, men jeg hadde nok måttet holde meg for å le dersom jeg hadde vært i et bryllup der de slapp hvite duer.

Skrevet

Hadde nok sperret opp øynene litt jeg og, men tror faktisk jeg synes det hadde vært litt kult.. Rart med alt som er uvant..

Skrevet

Unnskyld, men det må jeg si er skikkelig harry..

Skrevet

Jeg syns tanken på å slippe hvite duer under et bryllup virket ganske klisjé samtidig som jeg syns synd på disse duene, jeg da...

Gjest litt lei
Skrevet

OK, så jeg ville aldri vurdert å ha det i bryllupet mitt - men hva er det med denne nedlatende tonen som verserer på bryllupsforumet for tiden? Hvis dere går inn på den linken som noen nevnte her oppe, ser det jo ut (på bildene) som om mange brudepar faktisk har hatt en fin stund med disse duene. Jeg tviler heller ikke på at det er vakkert å se på. Det virker heller ikke til å være dyreplageri, dette. Jeg ville ikke ledd hånlig eller himlet med øynene hvis noen jeg kjente valgte å ha en slik seanse i bryllupet sitt. Men vært svært nysgjerrig på hva dette var for noe.

Selv hadde vi fyrverkeri, da vi giftet oss på nyttårsaften. Det kostet sikkert tusen kroner tilsammen, det også. Og det var faktisk et fint innslag, det å stå sammen (og se gjestene stå sammen) og løfte blikket opp mot himmelen.

Hvis man skal kalle ting klisjé, harry, etc etc. Er ikke slike klisjépregede, overromantiske ting litt typisk bryllup, og det mange faktisk vil ha på en slik dag? Jeg mener, hvem går vel i en tiara til vanlig?

Skrevet

Nei, der er nok best å holde seg innenfor A4 når man skal snakke om sitt eget evt. andres bryllup her inne. Du skal i allefall ikke gjøre mer ut av det enn andre, og helst ikke så mye mindre heller. Synes det er intr. å få innspill og ideer her jeg, men kritikerne er mange..Og selvfølgelig er det greit å si fra om ting man ikke liker osv. men måten enkelte blir tilfredsstilt av å uttale seg på er mildt sagt underlig.

• 9 måneder senere...
Gjest Gjest_Rita_*
Skrevet

Det er veldig vanlig med hvite duer i bryllupet i Russland. Trodde ikke at det fins her i Norge, men så fant jeg den siden som noen har strevet om her og jeg skal leie duer der til bryllupet mitt til sommer. Det ser veldig fredlig og fint.

Gjest Gjest_Q_*
Skrevet

Dette er potensiell dyremishandling. Jeg tviler på at det er lovlig her til lands.

Skrevet

Minner meg om en billig amerikansk såpeopera. Stakkars duer.

Gjest Pippelipp
Skrevet

Duer er veldig vanlig her nede hvor jeg bor (Sveits og omegn). Forloveden min er fra Østerrike og han hadde nok hatt litt lyst på duer. Vi velger å gjøre noe annet fordi jeg ikke har noe forhold til skikken og hadde følt meg litt fjollete hvis jeg skulle gi meg til å slippe duer, men om du har lyst på duer, skal du ikke kvie deg for det. Det aller viktigste er at det betyr noe for dere og hvis dere tror på det og gjør det med overbevisning, er det ingen som kommer til å synes det er dumt.

Skrevet (endret)

hva mener dere er dyreplaging med dette?

edit: ser jo at duene blir levert i kurver, og jeg syns det høres rart ut at de skal leveres i en kurv dagen før og bare stå der over natta da eller? men ser det også går an å få dem levert på dagen og bare sleppe dem, det koster litt mer. det kan da ikke være så slemt? så lenge de har det bra i mellomtiden hos de som driver å leier dem ut... de får jo ut å fly uansett.

Endret av addict

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...