Gå til innhold

rare tanker om kjæresteforhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei:)

Jeg har følt meg litt rar i det siste, på tirsdagen begynte det vel å bli enda rarere. Jeg har en kjæreste jeg har vært sammen med i 2 år til sammen nå, vi har hatt våre problemer, men nå er alt på bedringens vei:)

Jeg har lest mye her inne om problemer i forhold og utroskap osv, og for å si det mildt, jeg blir livredd! Gutten min elsker meg, men tidligere har han brukt jenter(sex med mange i fylla blant annet), og jeg tenker på om han kunne vært utro mot meg. Jeg føler meg bare redd og usikker, samtidig som jeg stoler på kjæresten min. Hvorfor?:s Når det kommer til andre problemer i forhold, etter alt jeg har sett her inne, har jeg begynt å tenke "for et ork". Ikke misforstå meg, jeg vil leve livet mitt med kjæresten min, jeg elsker han virkelig. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men om tirsdagen fikk jeg brått en rar tanke; vil jeg fortsette forholdet mitt med kjæresten min? eller noe sånt, tror jeg det var, og jeg skjønner ikke hvorfor. Senest dagen før hadde jeg aldri fått en sånn tanke. Jeg tror kanskje jeg har blitt skremt av å lese hvor mye problemer man kan få i et forhold, hvor mye kan bli såret, og hvordan jeg kommer til å ha det når det en dag sikkert tar slutt..

Jeg tenker litt sånn nå også, men det er ikke hele tiden. Og når jeg er med kjæresten min, tenker jeg at han er den eneste for meg. Jeg vil ikke ha andre gutter. Jeg spurte moren min om dette, og hun sa at dette på en måte var sunne tanker, hun har også tenkt sånn noen ganger om pappaen min(De har vært sammen i mange mange år nå). Nå fortsetter tankene mine sånn her; hvorfor tenker jeg sånn som dette? Og da tenker jeg bare mer og mer, akkurat som om jeg glemmer hva jeg har med kjæresten min :s

Kunne noen gitt meg noen tips om hva dette kan være, og om det er noe å få gjort noe med? Tenkte jeg skulle slutte å lese innlegg her inne om problemene i forskjellige forhold, tror ikke det er bra for meg å lese så mye negativitet. Ikke si jeg er lei kjæresten min, det er jeg virkelig ikke, har bare fått de rare tankene her uten at jeg vet hvorfor.

Takk på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Lene_*
Skrevet

Det er ikke sunt å lese innlegg her inne, når du selv er i et fint forhold. Det ødelegger alt. Jeg tror det lureste er å bare holde seg unna, selv om det er vanskelig :sjenert:

Skrevet

Vel, jeg vet mange, inkludert meg selv, blir mer takknemlig over sitt eget forhold, som ikke på langt nær er så ille som alle disse fæle forholdene man hører om her.

Jeg vet at selv priser jeg meg lykkelig; jeg fokuserer ikke på det negative og leter etter det samme i mitt eget forhold. Jeg leser heller det negative og tenker: "Takk og pris for at vi ikke har det slik!" :)

Skrevet
Det er ikke sunt å lese innlegg her inne, når du selv er i et fint forhold. Det ødelegger alt. Jeg tror det lureste er å bare holde seg unna, selv om det er vanskelig :sjenert:

Jeg er litt uenig i det. Jeg syns at det er usunt å leve i en boble om at alt er perfekt og ingenting kunne skjedd akkurat meg, på en måte. Det er sunt å lese om slike ting, ekte ting, ting som virkelig skjer. Det som derimot ikke er sunt, er å la seg påvirke av alt man leser. Ting man leser om er ekte (i de aller fleste tilfeller) og det kan skje hvem som helst (mye av det). Jeg mener at det er slik man får opp øya for virkeligheten og kan være klar dersom noe skulle skjedd.

Samtidig mener jeg at man skal stole på den man er sammen med, ellers er det jo ikke noe poeng i å fortsette noe forhold uten tillit.

Jeg tror at det er sunt at du tenker slik, så lenge det ikke tar over hele tilværelsen og virkelig skremmer deg vekk fra det som er normalt for dere.

Skrevet
Vel, jeg vet mange, inkludert meg selv, blir mer takknemlig over sitt eget forhold, som ikke på langt nær er så ille som alle disse fæle forholdene man hører om her.

Jeg vet at selv priser jeg meg lykkelig; jeg fokuserer ikke på det negative og leter etter det samme i mitt eget forhold. Jeg leser heller det negative og tenker: "Takk og pris for at vi ikke har det slik!" :)

Enig her! Jeg leser innleggene og priser meg lykkelig over at jeg har den mannen jeg har :rødme:

Skrevet

Jeg vet hvordan virkeligheten er, men allikevel har jeg nesten sluttet helt å lese innlegg på forumet samliv og relasjoner, i hvertfall om utroskap og lignende.

Jeg blir helt ødelagt av det og det ødelegger forholdet med kjæresten.

Så gjør det det med deg også råder jeg til å slutte å lese innleggene! Det hjelper. Det betyr jo ikke at man lever i en boble og ikke vet hvordan virkeligheten er for det!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Ja, nå skal jeg slutte å gå inn på det forumet her, for mange kan det virke positivt, for andre kan det være negativt. Får håpe problemet mitt forsvinner av dette :)

Skrevet

Jeg har det også slik at jeg bare blir mer og mer glad for å ha den kjæresten jeg har nå jeg leser om så mye krangling og vonde følelser. Og det forteller jeg ham også! :)

Så det er jo bare et fortolkningsspørsmål, egentlig. Om du blir redd eller tankefull av innlegg du leser her inne, så er det kanskje best å la være. Tenk heller på hvorfor du ble sammen med kjæresten din i utgangspunktet, og tenk på hvor bra dere har det. For man kan utvilsomt oppleve skikkelig gode forhold med respekt og glede! Er man i et slikt et, så nyt det :) Ikke la andres problemer ødelegge noe for deg! :)

Gjest StockDama
Skrevet
Enig her! Jeg leser innleggene og priser meg lykkelig over at jeg har den mannen jeg har :rødme:

Samme her =D

Skrevet

Som det er sagt over her, så kan man nok reagere svært forskjellige på å lese her inne om alle problemene som kan oppstå i forhold. Dersom man er lettpåvirkelig eller mottakelig for å være enig med "siste taler", så er det nok ekstra risky. Ettersom du reagere slik du gjør så ville jeg nok bare holdt meg unna, om jeg var deg, ingen grunn til å fremkalle spøkelser på høylys dag.

Gjest strykebrett
Skrevet

Syns ikke du skal ta så innover deg de tingene du leser her. Det er dsant at det finnes mange skrekkhistorier, men det er jo bare de som kommer fram. Folk starter en tråd når de har et problem de trenger å få lufta. Det er jo ingen som starter tråden :

"her er alt fint og normalt, hva syns dere om det?"

Alle de som har det bra og stabilt har jo ikke så mye å diskutere egentlig så da kommer det jo ikke fram noen tråder. Du kan jo t en kikk på bryllupsforumet, så ser du hvor mange det er som skal gifte seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...