Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at det er umulig for dere å svare sikkert på noe, men kanskje det er noen her med litt mer erfaring med meg.

Jeg fullfører snart min mastergrad og er i gang med å søke jobber. Plutselig fant jeg drømmejobben min og sendte inn en søknad. Søknadsfristen var tirsdag i forrige uke.

Etter det har jeg ikke hørt noe. Det er snakk om et par midlertidige stillinger i staten (med mulighet for forlengelse).

Er alt håp ute for at jeg blir kontaktet for intervju, eller er det vanlig at de bruker så lang tid (i staten) på å kontakte de aktuelle kandidatene?

Jeg er så redd for at jeg ikke engang er aktuell for å komme på intervju, for dette er virkelig drømmejobben. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på jobbsøkerkurs via NAV. Der maser de om hvor viktig det er å ringe selv og spørre - jeg synes dette virker som mas på en allerede stresset sjef, som skal se på søknader, vurdere dem, ta intervju, og så svare på mas fra oss som ikke har fått svar.

Du kan jo prøve?

Men jeg fikk en gang telefon 2-3 måneder eller noe etter jeg søkte på jobb... Jeg husket ikke å ha søkt der engang "ja det er jo en stund siden da, det ble fellesferie og sykemeldinger og vi har ikke kommet skikkelig igang før nå". Da skulle man ha inn folk på intervju!

Skrevet

Jeg ville definitivt ringt! Hvis du ikke er interessant for jobben så får du vite det, men viktigst av alt - hvis de bare har vært treige, så blir du lagt merke til fordi du har pågangsmot og tydeligvis er veldig interessert :jepp:

Ring i morgen! Lykke til!

Skrevet

Ting tar ofte tid, særlig i det offentlige.

Ei venninne av meg søkte jobb i staten og hørte ikke fra de før mer enn et halvt år senere. Da fikk hun brev om at noen andre hadde fått jobben. Hun husket heller ikke først helt hvilken jobb det var snakk om, for hun hadde søkt på så mange.

Angående det å ringe: Det kommer litt an på hvor mange søkere det er på en stilling, og det vet du kanskje ikke noe om? Hvis det er 200 søkere på en stilling og 150 andre allerede har ringt og mast så er det vel en viss fare for at sjefen blir forbannet på de neste som ringer.

Min erfaring med å søke jobb i det offentlige viser at de har et ryddig forhold til ansettelsesprosessen. Jeg har fått svarbrev som "takk for interessen, men du rakk dessverre ikke opp i denne omgang. Du er velkommen til å forsøke igjen senere".

Skrevet

Takk for svar. Jeg ringer nok ikke for å spørre ennå. Men det kan være aktuelt å gjøre det om en ukes tid. Jeg får se.

Vil så inderlig gjerne ha denne jobben, så jeg håper og håper hele dagen at de skal ringe. :)

Skrevet

Når du søker jobb i staten tar det vanligvis laaang tid å få svar :) Gi de en stund til, så kan du evt. ringe eller sende mail.

Skrevet

Ting tar tid, er min erfaring. Når jeg søkte på jobben min, tok det 2 1/2 måned før de kalte inn til intervju. Fordi hun som hadde stillingen min før visstnok ikke klarte å bestemme seg for om hun skulle skifte jobb. Så det er mange grunner til at ting kan ta tid.

Skrevet

hei

Vet ikke hvordan det er i det offentlige..

Jeg ansetter i det private og der er det slik at de som søker og er full treff kontaktes relativt fort.. de som er helt bom.. får også beskjed om det relativt fort, utfordringen er de som er midt imellom.... der må jeg nok bli flinkere til å svare ofte blir de liggende til en har hatt intervju med de som "ligger før i køen"

vedr telefon, en tlf for å høre status ser jeg ikke på som mas, men ikke de som ringer hver dag etter de har fått svar...

uansett, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...