Gjest Pleier barn på 2 år å få diare r Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Hei! Jeg synes at sønnen min har begynt å besje og fått diare ganske mye , han er to år. Tenkte kansje det er bedre å spørre her før legen hvis det er noen som har opllevd det samme med et barn i 2-årsalderen. Vi har ikke spist noe uvanlig i det siste.. Det er mitt første barn.
Gjest Gjest_Dina_* Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Hei! Jeg synes at sønnen min har begynt å besje og fått diare ganske mye , han er to år. Tenkte kansje det er bedre å spørre her før legen hvis det er noen som har opllevd det samme med et barn i 2-årsalderen. Vi har ikke spist noe uvanlig i det siste.. Det er mitt første barn. Heisann! Jeg synes du skal oppkalle en lege. Altså det må du forstå!!!! Det er et liv vi snakker om her!!
~umulia~ Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Går han i barnehage? Min sønn har hatt en periode med tilbakevendene diare. Det har vært noe som har gått i barnehagen og som har smittet frem og tilbake mellom barna i flere runder. Du kan jo spørre i barnehagen om han går der, de ansatte pleier å ha ganske god peiling på hva som går. Har barnet ditt god allmenntilstand og får i seg nok væske/næring er det sansynligvis ikke noe farlig. Diare kan også skyldes allergi/intollerans, og det kan komme gradvis mot matvarer dere har spist hele tiden. Fortsetter det i tiden fremover eller han virker slapp og uopplagt ville jeg tatt en tur til fastlegen og fått sjekket det opp.
Mixelite Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 Heisann! Jeg synes du skal oppkalle en lege. Altså det må du forstå!!!! Det er et liv vi snakker om her!! Det var da veldig så melodramatisk! -men jeg er enig i rådet om å kontakte lege. Det kan jo være så mangt. "Bassilusker", matintoleranse, cøliaki...
Gjest Gjest_mor_* Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 Heisann! Jeg synes du skal oppkalle en lege. Altså det må du forstå!!!! Det er et liv vi snakker om her!! I all verden. Det var et saklig svar. Hva er problemet ditt? Min datter på 2 år slet med det samme. Stadig tilbakevnendende diare, og klagde over vondt i magen. Innimellom var det også feber i en dag. Vi ble veldig usikre på hva dette kunne være, og fikk beskjed om å kutte typiske melkeprodukt og kornprodukter (brød, grøt ol) akkurat mens det sto på og i en periode etter. Dette kan nemlig trigge ømfintlige mager selv om de egentlig ikke har allergi mot disse produktene. Likevel, det kom tilbake, og varte vel i en 4 måneders periode før det ble borte like plutselig som det kom. Var nok bare noe som gikk, og som hun fikk igjen og igjen. Prøv å gi veldig magevennlig mat når det står på. Lyst brød, ris, pasta ol så ikke magen blir mer irritert enn vanlig. Det er mitt beste råd. Hvis det fortsetter og kommer ofte kan det jo være en form for matallergi, men vi fikk i alle fall beskjed om at gjentatt diare såpass sent som i 2-års-alderen sjelden handler om allergi, men heller er en kraftig magegreie som stadig vender tilbake pga smitte i barnehage og overømfintlig mage. Men selvsagt, er du bekymret skader det jo ikke å snakke med legen.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 Hvordan bæsjer barnet ditt ellers da? Selv har jeg dager da jeg ikke bæsjer i det hele tatt, da får jeg ofte diare f.eks. tredje dagen. Se om der finnes et mønster, det vil også være til hjelp for legen når du går dit. Men hvis barnet er i fin form og spiser og drikker, er det vel ikke en direkte hastesak, men heller et spørsmål om en utredning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå