Gå til innhold

Til dere som fortsatt har kontakt eller er venner med eksen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_P_*
Skrevet

Hvorfor vil du opprettholde kontakten med din ekskjæreste hvis det er slutt og du har en ny kjæreste? Er det nysgjerrighet, kjærlighet, interesse, av plikt etc.?

Synes du det er naturlig å bli venner eller holde jevnlig kontakt med en du tidligere har delt intime stunder med, vært naken med, har masse minner med osv.?

Slutter man noen gang å elske sin første seriøse kjæreste?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_line_*
Skrevet

På en side er det jo veldig merkelig å kutte kontakten tvert fordi det er slutt. Dette er jo tross alt den personen som står/har stått deg nærmest. Samtidig kan man vel egentlig ikke gå fra å være vant til å nusse, kose, ligge i armene osv., til å bare være venner. Det går ikke for min del.

Tar man derimot tiden til hjelp, kommer seg videre og over hverandre, vil det være naturlig å utvikle et normalt vennskap. Dersom man ikke skilte lag pga store krangler osv.

Jeg tror aldri man finner igjen sin første ordentlige store kjærlighet.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Selvsagt finner man aldri igjen den første store kjærligheten. Den er jo allerede opplevd.

Man finner derimot nye kjærligheter, som kan være like sterke og sterkere enn den første.

Jeg er venn med eksen min. I utgangspunktet fordi vi har barn sammen, men vi har jo et solid vennskap etter mange år sammen.

Skrevet

Hvis man holder kontakten, så er det vel fordi det var et vennskap i bunnen av forholdet.

Klart man kan slutte å elske den første :) At han er den første, betyr ikke nødvendigvis at han er den rette.

Skrevet

Jeg er jente da, men min eks aka gode venn sitter ved meg her, så vi svarer litt det samme.

For vår del, så er vi venner fordi vi betydde mye for hverandre tidligere. Mye av forholdet var basert på å hjelpe hverandre, forstå hverandre, hate hverandre, elske hverandre. Vi gikk gjennom ganske mye faenskap i løpet av 2 år, og følelsene alene hadde ikke vært nok. Det var noe større enn følelsene vi hadde som gjorde at vi gjorde så mye for hverandre. Når man skreller vekk alt som har skjedd, alt vi har sagt og gjort og alt vi følte, så er det et vennskap i bunnen.

Det ble slutt med et BANG. STOR krangel som bare avslutta alt. Det var virkelig hat og alt mulig. Har aldri sagt så mye stygge ting til noen andre. Men et par mndr etterpå, var det noe helt annet. Vi var enige om at vi trengte hverandre fortsatt, noe følelser var fortsatt igjen, men de kunne vi legge til side til fordel for et fungerende vennskap. Et par mndr etter det igjen, var det 1 hendelse som avgjorde det hele. Alle følelser ble lagt bort, vennskapet kom først.

Etter det har vi bare tatt tiden til hjelp. Vi har nå vært veldig nære venner i 3 år, han har hatt kjæreste i snart 2 år. Jeg har møtt henne, hun vet alt om oss, jeg og henne kommer godt overens og prater litt iblant, uten han tilstedet.

Både han og nye kjæreste vet om mine kjærlighetsproblemer og de hjelper meg gjennom det.

Det fungerer mye bedre nå som vi er venner. Så det er det at vi er glad i hverandre som mennesker og ikke bare som kjærester =)

Skrevet

Jeg er en av dem som nesten ser det som unaturlig å ikke skulle være venner med ekser. For meg blir det helt absourd å skulle kutte ut en person som har kjennt meg så godt over lengre tid. Jeg er jo venner med kjærestene mine, og fordet om følelsene for en av oss går over så er det for meg unaturlig å likestille dette med at vennskapet også går over.

Det skal sies at jeg ikke er venner med mange av eksene mine, ikke mange deler mitt syn og ønsker ikke å forbli venn med meg. Men jeg er bestevenn med min første kjæreste. Om det faktisk går ann å slutte å elske sin første kjæreste? Jeg elsker så desidert ham, han er en veldig stor del av livet mitt og kommer alltid til å være det, men jeg elsker ham ikke på en romantisk måte nei langt i fra.

Hvorfor vi beholdt kontakten? Fordi vi var veldigt veldig gode venner over mange år sammen, og følelsene tok etter hvert slutt for oss begge samtidig som omtankten for hverandre ikke tok slutt. Vi er fremdeles bestevenner, men det tok en del tid fra det var slutt til vi kunne være skikkelige venner uten noe sårhet. Vi måtte begge klare å rydde vekk eventuelle såre følelser først. Han er nå også veldig god kompis med min mann, og har minst like mye kontakt med ham som med meg. Ingen av oss ville ønske å være for uten dette vennskapet tl min eks.

Gjest MissBella
Skrevet
Hvis man holder kontakten, så er det vel fordi det var et vennskap i bunnen av forholdet.

Klart man kan slutte å elske den første :) At han er den første, betyr ikke nødvendigvis at han er den rette.

Den første der er jeg veldig enig i. Hvis man var venner før man ble sammen eller/og var sammen lenge, så har man jo litt historie sammen. Da er det jo litt hyggelig å holde kontakten. Så lenge det ikke er ubehagelig for en av partene hvis noen ble såret etter bruddet. Men det er jo noe man kan snakke om og finne ut sammen.

Skrevet

Alle menn vet også at det er mange ganger enklere å ligge med en jente man har ligget med før.

Skrevet

Jeg er venner med alle mine eks-kjærester, noen av dem er veldig nære.

Med mindre bruddet skjedde pga noe virkelig fælt, så skjønner jeg ikke hvorfor man på død og liv skal holde seg unna eksen resten av livet. Det er personer som kjenner meg utrolig godt, som jeg er trygg på å åpne meg for og som deler mange interesser og verdier med meg. Ofte kan det ta litt tid, man er gjerne fra hverandre i evigheter og trenger nok litt distanse i begynnelsen.. men livet er nå sånn at forskjellige personer ramler inn og ut av radaren, og en ekskjæreste har man delt så mye med at om de tilfeldigvis ramler inn i livet mitt igjen når de romantiske (og eventuelt de vonde) følelsene er borte for lenge siden så blomstrer ofte et vennskap helt naturlig og av seg selv.

Jeg elsker min første kjærlighet som en god venn, men de romantiske følelsene er helt borte. Jeg kunne ikke sett meg selv sammen med han, og fryder meg enormt over at han nettopp har forlovet seg med en super kvinne og gleder meg til å gå i bryllupet.

Det er rart med det, men de mest platoniske guttevenne jeg har er faktisk ekser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...