Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2003 #1 Skrevet 1. juli 2003 Jeg liker dem virkelig ikke. Det gjelder ikke alle vennene hans, bare et par (gift), og jeg får fnatt av dem! De har en egen evne til å føle meg utenfor og uvelkomne, overhører meg totalt når jeg snakker og overser meg når jeg er hos dem. Men samboeren min ser på disse som noen av sine beste venner, og jeg klarer ikke å få ham til å se det jeg ser! Jeg kommer jo selvfølgelig aldri til å nekte ham å være venner med disse. Men må jeg virkelig være venner med dem også? Jeg liker dem ikke, tror ikke de liker meg heller, kan jeg ikke bare akseptere det og ikke være med disse mer enn det som er aboslutt nødvendig? Hva synes dere?
Gjest Embla s Skrevet 1. juli 2003 #2 Skrevet 1. juli 2003 Er det ikke ofte slik at man liker de man tror liker seg og omvendt? Kanskje de tror du ikke liker dem? Kan du ikke gjøre et eksperiment - neste gang går du inn for å være super hyggelig, engasjer deg i det de snakker om og lev deg inn i det de forteller /er opptatt av. Kanskje det ender med at du faktisk liker dem når kvelden er omme? Husk - kjæresten din har kjent dem lenge, det er ikke bare-bare å hoppe inn i etablerte vennskap.. Det tar tid å bli kjent.. Ha tillit til kjæresten din - det er garantert noe bra med dem!
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2003 #3 Skrevet 1. juli 2003 Hei Jeg har det samme problemet med min samboer sine venner. Og nei en behøver ikke å være venner med hans venner. Vi går sammen når det er fødselsdager og brylluper, men ut over det treffer han sine venner uten meg. Siste gangen var vi i en 40 års dag, og siden jeg av og til føler meg litt usikker når det er mye folk som jeg ikke kjenner, ble jeg sittende i et lite hjørnet for meg selv. Ikke noe særlig kos, men etter en liten stund tok jeg bilen kjørte bort til nærmeste bensinstasjon og kjøpte meg et blad satt og leste i bilen en 1/2 - 45 min, ingen hadde savnet meg når jeg kom tilbake :-? Jeg vil ikke ødelegge for min samboer heller, for han stor koser seg sammen med dem, og det som er litt dumt er at det virker som om de ikke inviterer han like mye på fester ol etter vi kom sammen. Jeg vet ikke om det har med at en av de han var sammen med før meg er venner med det ene paret, men tror egentlig ikke det er grunne. jeg synes det er slitsomt for jeg trives ikke sammen med dem, men han vet vel ikke akkurat det, har bare sagt at jeg ikke har hatt lyst til å være med når de skal noe sted, og det aksepterer han. har klart å vri meg unna ett par ferieturer sammen med det ene paret, men jeg hadde ikke klart en lengre periode med den damen hun er totalt hyper. forstår deg godt, og prøv om ikke du kan slippe unna noen ganger, men det er kanskje vanskelig siden det er et par?
Gjest Sidsel Skrevet 6. juli 2003 #4 Skrevet 6. juli 2003 Jeg er helt enig med deg i at du ikke trenger å være venner med disse to. Jeg synes du skal fortelle samboeren din at du ikke trives i selskap med disse, om du ikke alt har gjort det. Det er en ærlig sak, alle mennesker passer rett og slett ikke sammen! Så slipper du også å måtte finne på unnskyldninger og vri deg unna for å slippe å møte dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå