Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Starya
Skrevet

Nå har jeg hatt telenor ADSL i et år, og jeg lurer på om det er på tide å skifte beite eller..

Abonnementet jeg har hat til nå koster 495 i mnd, jeg ser de nå har et på 395. Men, om jeg bytter til dette betyr det vel ett nytt år med bindingstid.

Jeg har egentlig ikke så mye å utsette på telenor, som jeg vet om ihvertfall. Fordeler er jo at man får NAV i tillegg.

Billigste abonnement har et forbruk på 1Gb i mnd. Jeg aner ikke hva dette betyr, men vet mange misliker forbruksgrense. Imidlertid vet jeg ikke om jeg har behov for noe mer.. Hva tilsvarer 1 Gb?

Jeg laster ikke ned annet enn sanger fra kazaa, og ikke så mye av det heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sidan du brukar Telenor, så kan du jo sjå på surfeloggen din på kontoadministrasjon kor mykje bandbreidde du brukar. Vent litt, så skal eg sjå etter...

Logg deg inn her så kan du sjekka. Tryggaste måten å finna ut kva du treng :-)

Og om eg ikkje tek fullstendig feil, så bind du deg ikkje til eit nytt år om du byttar abonnementtype.

Gjest Starya
Skrevet

Er det "Gigabytes overført" jeg skal se på her? For i så fall trenger jeg visst mer enn 1Gb i mnd likavel... :-?

Skrevet

Det er det du skal sjå på, ja.

Merkeleg kor fort bandbreidda blir brukt, ikkje sant? :-?

Gjest Starya
Skrevet

Det får en si.. Hadde de hatt en grense på 5 Gb hadde det holdt. Da var billigste abonnement utelukket -hvis jeg ikke godtar en hastighet på 64 på slutten av hver måned.

Neste abo. har 10 Gb, og koster 449,- Hadde håpet å gjøre det billigere, det må jeg innrømme.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg stoler helt på den saken der (som måler hvor mye man bruker).

Jeg laster sjelden ned noe og surfer vel heller normalt. Tviler sterkt på at jeg bruker 1 giga i måneden. Likevel står det både 3 og 4 gb pr måned på meg og jeg har ikke redusert hastighet, så vidt jeg vet (hadde vel merka det).

Gjest Starya
Skrevet

det er det jeg også er usikker på, for jeg har heller ikke merket noe spesielt til lavere hastighet. Kanskje den blir mest merkbar for de som laster med større ting?

Gjest Starya
Skrevet

Hmm, kanskje jeg bare skal satse på den med 1 Gb da... :-?

Hvordan virker forresten spill inn på dette? Ungen spiller jo litt på diverse nettsider. Er det han som har "skylda"? :wink:

Skrevet

Synes fortsatt at det er rart jeg.

Mine internettvaner er ganske jevne. PC-en står alltid på, jeg bruker den like mye hver dag omtrent. Månedsforbruket bør være ganske jevnt med andre ord.

På loggen får jeg opp 4 giga noen måneder og langt under 1 giga andre måneder. Og jeg har ikke vært bortreist siden januar/februar.

Synes at dette er ganske så merkelig jeg....

Skrevet

hastigheten merkar ein vel først og fremst om ein lastar ned ting, eller streamer musikk/video og sånt. Og ein del av desse online spela som blir drege fram titt og ofte på snikk-snakk ;-)

Men på vanleg surfing/email er det vel ikkje så utprega...?

Uansett, det skal jo vera ulike ekstra-pakkar òg, for ein mindre sum - sånn som 5 GB (trur eg) ekstra å ta av når du "går tom", eller fri nedlasting om natta. (Noko sånt.)

Skrevet

Spel (og annonser med lyd!) kan lett ta store jafs av bandbreidda.

Men det er vel program som kan lastast ned på PC-en og kontrollere forbruket? Meinar det...

Gjest Starya
Skrevet

Fra Telenors side:

Online ADSL  

Høy fart

Toppfarten er på 704/128 kbps.

Dette er over 10 ganger raskere enn ISDN. Du kan laste ned inntil 1 GB i måneden. Overstiger du denne grensen blir nedlastningshastigheten senket til 64 kbps ut måneden. Du kan laste ned en forbruksmåler slik at du alltid kan holde øye med forbruket.  

Påfyll

Enkelte måneder kan du ha bruk for mer kapasitet. Da er det godt å vite at du kan bestille påfyll: 5 GB for kun kr 99,-. Når en ny måned starter, spares påfyllet til neste gang du har bruk for det.  

Nattsurf

Bestiller du Nattsurf får du ubegrenset nedlasting mellom kl 01.00-09.00 hver natt. Dette koster kun kr 49,- per mnd.

Sikkerhet

Inkludert i abonnementet er Norton Antivirus (veil. pris kr 499,-).  

Jeg mener det var en forandring i abonnementene nylig. Før hadde vel det billigste abonnementet en hastighet på 345 eller noe slikt? Var Gb også noe annet? Jeg husker ærlig talt ikke hva som var de vitale tall for det abo. jeg valgte, må se om jeg finner mine papirer (eller rødmende ringe telenor og spørre.. :oops: )

Skrevet

Ser ut som ItCan Net Monitor (gratis) kan måla trafikken - trur nesten eg skal prøve det eg, for morro skuld :-)

Skrevet

Hva med å prøve en annen ADSL leverandør?

Jeg bruker Telenor selv, og har 1024/256 og 30GB nedlasting til 449,- måneden.

En grense på 1 GB hadde blitt alt for lite...

Men siden vi ikke kan få tilsvarende tilbud fra andre leverandører her jeg bor, er vi stuck med Telenor... :roll:

Gjest Starya
Skrevet

Har selvsagt lurt på å bytte, men så er jeg jo litt av et vanedyr.. Må jo innrømme at telenor føles litt trygt -uten at jeg helt kan si hvorfor. :roll:

Gjest Starya
Skrevet

Ifølge telepriser.no skal jeg visst bare holde meg hos telenor... :roll:

Skrevet

Jeg merker hastighetsforandringa veldig på internett. KG, for eksempel, tar hundre millioner år å laste opp med ISDN-hastighet, som jeg får etter å ha brutt 1Gb-sperra. Jeg har, som dere skjønner, det billigste abonnementet, men skal bytte nå.

10Gb er best. Dere vet vel at dere bruker opp noe av denne "plassen" hver gang dere er inne på internett? Ikke mye, men såpass mye at det kan bety en del dersom man surfer mye.

Kid

Gjest Starya
Skrevet

Jeg begynner å lure på om jeg har et abonnement med høyere Gb. Når jeg tenker meg om, så tok jeg vel ikke det abonnementet med lavest hastighet da jeg fikk det. Tenk å ikke huske sånt da! :oops:

Men hvis så er tilfelle, så er det vel lite smart av meg å gå ned i Gb.

Irriterende dog. Hadde de hatt 5 Gb på det billigste abonnementet hadde det holdt akkurat.

Skrevet
Hmm, kanskje jeg bare skal satse på den med 1 Gb da...   :-?  

Jeg har skremmende lite "peil" på bredebånd, men har fått med meg såpass, at vårt BlueCom abonnement til kr. 389,- pr. mnd ikke har noen begrensninger på nedlasning (GB)

sjekk det ut på:

http://www.bluecom.no

Gjest Starya
Skrevet

Nja, men da blir det bindingstid igjen.. Akkurat det er litt "skummelt", for det er ikke banna bein at jeg blir boende her i et helt år til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...