Gå til innhold

Alle oss som ønsker seg en valp! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg veldig en valp! Problemet er bare at samboeren min ikke vil ha hund enda... Han er oppvokst med hunder og vil ikke ha alt ansvaret det innebærer å ha hund enda. Jeg skjønner det. Vi er jo unge. 20 år.. Men vil drømme litt uansett :sjenert:

Så..

Jeg ønsker meg en toy-puddel!! En liten sort tispe jeg kan kose med og trene til å bli flink :) Foreldrene til samboeren min har en drektig toy puddel nå med termin om en uke! Håper det blir valp på oss!!! :jepp: Grunne til at det blir nettopp toy puddel er fordi den er liten i størrelsen (ikke stor plass i leiligheten) og fordi samboeren min er allergisk mot andre hunder.

Hvilken rase vil du ha? Og hvorfor? Dette kan bli en koselig tråd :rødme:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle gjerne hatt en hund jeg også, savner det da jeg har vokst opp med det.

Men fordi jeg har vokst opp med hunder, vet jeg at da har jeg ett ansvar i 15 år framover og det passer ikke akkurat nå...har allerede en katt..så det får være nok..

Men en dag!!... :jepp:

Gjest Wolfmoon
Skrevet (endret)

Jeg ønsker meg også hund, men ikke før om 5-10 år tenker jeg. Først vil jeg reise og gjøre meg ferdig med sene kvelder på by'n, for slikt passer ikke inn i livet jeg ser for meg sammen med en hund.

Når det gjelder rase er jeg spisshundfantast, elsker spisshunder. Så da blir det vel enten Svensk Lapphund igjen, ellers har jeg i grunn begynt å se litt på Eurasier også. En av de tingene jeg ikke liker med lapphunden er jo bjeffingen, som Eurasieren visstnok skal være mye bedre på. Men så må jeg finne ut litt mer om andre egenskaper ved rasen først da. At den ikke bjeffer er liksom ikke nok :fnise:

Min anbefaling til TS er imidlertid å vente med å få hund, når man er 20 så er det gjerne mange ting man har lyst til å gjøre som ikke passer sammen med det å ha hund. Og en hund er ikke noe man bare har ansvaret for nå, man må faktisk tenke 10-15 år frem i tid.

Endret av Wolfmoon
Skrevet

Jeg og vil ha hund, men mannen nekter. På en grei dag ser jeg jo at vi ikke har tid og overskudd, men drømmen er jo der. Jeg vil ha en Cotton de tulear, eller kanskje en Italiensk mynde.

Skrevet (endret)

Er lei for å si det, men det kan tenkes at samboeren din har rett. Når han i tillegg har det gode argumentet at han vet hvor mye ansvar det er med hund fordi han har vokst opp med dem, syns jeg du skal høre på han. Selv har jeg fryktelig lyst på en golden retriever, ja, det er mulig det er klisjè, men jeg har vokst opp med golden og har trent opp mine foreldres golden som nå er tre år gammel og elsker rasen over alt! De har et nydelig utseende og gemytt, enkle å trene og krever akkurat så mye mosjon som jeg kan gi en hund. Jeg bor også i leilighet og det er nettopp der det stopper. Jeg vil ikke ha en relativt stor hund i en liten leilighet midt i byen.

Dessuten bør man ha minst en måned fri når man får valp, og gjerne enda mer, man får jo en baby i huset som skal passes på, natt og dag, og man må regne med å bruke en del penger, spesielt i begynnelsen, og ha kapital til uforutsette dyrlegeregninger, om det skulle komme. Samboeren min har en godt betalt IT-jobb,men jeg selv er arbeidsløs og kan ikke spandere en krone på mer enn mat og det aller mest nødvendige.

Oppi alt dette sier det seg vel selv at det ikke blir en valp på meg på en stund, spesielt siden samboeren min heller ikke er så veldig gira på hund enda, men han har ikke vokst opp med mye mer enn en undulat og aner verken oppsider eller nedsider med det å ha en hund i huset, han bare "gidder ikke", som han selv sier :(

Til høsten skal vi flytte litt utenfor byen så jeg kan få meg katt ihvertfall, siden jeg blir deprimert av å ikke ha dyr rundt meg. Katter krever jo sitt de òg,men de er mye mer uavhengige enn en hund. Kanskje det blir valp om et par år ? :)

Endret av Satyrica
Skrevet
Jeg ønsker meg også hund, men ikke før om 5-10 år tenker jeg. Først vil jeg reise og gjøre meg ferdig med sene kvelder på by'n, for slikt passer ikke inn i livet jeg ser for meg sammen med en hund.

Når det gjelder rase er jeg spisshundfantast, elsker spisshunder. Så da blir det vel enten Svensk Lapphund igjen, ellers har jeg i grunn begynt å se litt på Eurasier også. En av de tingene jeg ikke liker med lapphunden er jo bjeffingen, som Eurasieren visstnok skal være mye bedre på. Men så må jeg finne ut litt mer om andre egenskaper ved rasen først da. At den ikke bjeffer er liksom ikke nok :fnise:

Min anbefaling til TS er imidlertid å vente med å få hund, når man er 20 så er det gjerne mange ting man har lyst til å gjøre som ikke passer sammen med det å ha hund. Og en hund er ikke noe man bare har ansvaret for nå, man må faktisk tenke 10-15 år frem i tid.

Vi har også lyst på Eurasier! :jepp: Vi elsker spisshunder, og Eurasieren er jo bare nydelig. :rødme: Den skal visst også være bra for førstegangseiere, så det er jo definitivt et pluss.

Det blir nok ikke hund på oss på en stund skulle jeg tro. Vi har snakket om det i mange år, men har slått det litt fra oss nå pga. bryllup og (forhåpentligvis) baby så det er nok som fyller hverdagen vår for tiden. Men vi har garantert lyst på hund en gang i fremtiden. :Nikke:

Skrevet

Har hatt hund i familien siden jeg var 9 og har min egen dalmishanne nå. Skal definitivt aldri leve uten hund selvom ansvaret er enormt. Neste gang ønsker jeg meg en miniatyr bullterrier. Maks 9 kilo er litt mer praktisk å dra med seg enn 44 :fnise:

Skrevet
Vi har også lyst på Eurasier! :jepp: Vi elsker spisshunder, og Eurasieren er jo bare nydelig. :rødme: Den skal visst også være bra for førstegangseiere, så det er jo definitivt et pluss.

Det blir nok ikke hund på oss på en stund skulle jeg tro. Vi har snakket om det i mange år, men har slått det litt fra oss nå pga. bryllup og (forhåpentligvis) baby så det er nok som fyller hverdagen vår for tiden. Men vi har garantert lyst på hund en gang i fremtiden. :Nikke:

Ville ikke kalt eurasiern en førstegangshund, men ser jo noen omtaler den som det. Hvorfor er jeg jammen ikke sikker på. Det er en stor og sterk hund med typisk spisshundgmytt; smart, selvstendig og driftig. Kan til tider oppleves som en 30 kilos katt. :fnise: Kan være vanskelig i matfatet og dermed vanskelig å motivere. Men tar ting lynkjapt i forhold til mange andre raser, når de er i treningsmodus. Fenomenalt intelligente.

Wolfmoon; vil tro eurasiern er med sammenliknbar med finsk lapphund. Har hørt den svenske er mer typisk brukshund.

Skrevet
Har hatt hund i familien siden jeg var 9 og har min egen dalmishanne nå. Skal definitivt aldri leve uten hund selvom ansvaret er enormt. Neste gang ønsker jeg meg en miniatyr bullterrier. Maks 9 kilo er litt mer praktisk å dra med seg enn 44 :fnise:

10-15 kg ;)

Bullene er nydelige ;)

Skrevet

jeg vil ha en shar pei valp=D helst en grå en, men siden de er så sjelden blir det nok en svart eller brun en:P

Men sånn helt ærlig så har jeg lyst på en Irsk ulvehund hvis jeg klarer å overtale samboeren min:P elsker de hundene, de er så greie, fine og så utrolig lojal=D

men de tingene har jeg satt som krav for at jeg skal få meg hund er:

*Jeg skal ha minst 5000 på konto som jeg kan betale det meste hvis det kommet en uforutsett vetrinærregning...

*jeg skal ha spart opp til å kkjøpe hunden, uten å måtte låne penger, og pengene til forsikring i hvertfall det første året=)

jeg skal ikke være en av de som kjøper hund på impuls ved å ta opp lån og så skal jeg ha penger klar hvis det skulle skje noe...

alt for mange unge som får seg hund, og ikke har råd til det:P stakkars valper:S

ååå så lyst jeg har på valp! men tror jeg må vente til studentlivet er over:p får heller være barnevakt for shar peien til foreldrene mine, eller søsteren min sin:P hun har forresten en Alaskan Husky som er helt herlig og=D

Skrevet

Ja, jeg vil ha en valp, en liten samojedvalp :) Vokst opp det ca halve barndommen. Men nå skal jeg snart flytte sammen med kjæresten og han vil ikke ha hund... eller det er vel egentlig ansvaret som følger han ikke vil ha. Men som jeg sier.... han har med seg tre barn inn i forholdet, da kan vel jeg ta med en hund inn i forholdet :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

"Jeg vil ha en liten hund..." :rødme:

Får mer og mer lyst på en Staffordshire Bull Terrier, men må nok dessverre vente et par år til med å skaffe meg en. Må først få samboeren min til å skjønne at en Staffe vil passe mye bedre til oss en en Dansk/Svensk gårdshund eller en Jack Russel terrier. :jepp:

Har foreløpig verken tid eller råd, og må si meg enig med Pialill i at man faktisk bør ha råd til hunden i tillegg. Selve hunden koster en del, og det samme gjør forsikringer, utgifter til veterinær osv. Det å ta opp lån for å kjøpe hund blir etter min mening litt feil ettersom det å skaffe seg hund gjerne er noe man har planlagt en stund.

Skrevet

TS her.. :)

Jeg har tenkt endel på dette med valp.. Og skjønner selvsagt veldig godt at det ikke passer seg helt i studietiden og leilighet med liten plass..

Pialill: Jeg tenker nok jeg vil sitte "barnevakt" litt jeg og:) Er så koselig med dyr rundt seg!! Dette er nok noe jeg har blitt veldig vandt med siden jeg alltid har hatt katter. Så nå skal jeg overbevise samboeren min om at vi skal passe på kongepuddelen til foreldra hans av og til :jepp:

uuuuhu.... hvorfor må samboeren min være allergisk?? :sukk: Da kunne jeg vel iallefall fått en liten pus nå? Klarer seg jo for det meste selv de :)

Skrevet

Drømmen er en fransk bulldog og jeg vet at jeg kommer til å få meg en en vakker dag! Men akkurat nå bor jeg i en leilighet hvor husdyr ikke er tillatt, og jeg skal både flytte og bli ferdig med studier. Og så vil det kanskje ta halvannet år fra vi søker kontakt til oppdretter har en valp til oss, i og med at vi skal ha hund fra et skikkelig oppdrett. Det kryr jo av stakkarne på finn.no og lignende, men det er nesten utelukkende smuglerhunder uten stamtavle.

Så om tre/fire år, kanskje?

Skrevet
Er lei for å si det, men det kan tenkes at samboeren din har rett. Når han i tillegg har det gode argumentet at han vet hvor mye ansvar det er med hund fordi han har vokst opp med dem, syns jeg du skal høre på han. Selv har jeg fryktelig lyst på en golden retriever, ja, det er mulig det er klisjè, men jeg har vokst opp med golden og har trent opp mine foreldres golden som nå er tre år gammel og elsker rasen over alt! De har et nydelig utseende og gemytt, enkle å trene og krever akkurat så mye mosjon som jeg kan gi en hund. Jeg bor også i leilighet og det er nettopp der det stopper. Jeg vil ikke ha en relativt stor hund i en liten leilighet midt i byen.

Dessuten bør man ha minst en måned fri når man får valp, og gjerne enda mer, man får jo en baby i huset som skal passes på, natt og dag, og man må regne med å bruke en del penger, spesielt i begynnelsen, og ha kapital til uforutsette dyrlegeregninger, om det skulle komme. Samboeren min har en godt betalt IT-jobb,men jeg selv er arbeidsløs og kan ikke spandere en krone på mer enn mat og det aller mest nødvendige.

Oppi alt dette sier det seg vel selv at det ikke blir en valp på meg på en stund, spesielt siden samboeren min heller ikke er så veldig gira på hund enda, men han har ikke vokst opp med mye mer enn en undulat og aner verken oppsider eller nedsider med det å ha en hund i huset, han bare "gidder ikke", som han selv sier :(

Til høsten skal vi flytte litt utenfor byen så jeg kan få meg katt ihvertfall, siden jeg blir deprimert av å ikke ha dyr rundt meg. Katter krever jo sitt de òg,men de er mye mer uavhengige enn en hund. Kanskje det blir valp om et par år ? :)

Dette er akkurat som å lese om megselv!

Jeg vil ha golden, sambo er skeptisk.

Vi skal flytte til uka, til et sted hvor det er greit med hund...

Samboer'n har sagt at han skal tenke mer på det ettersom vi har flyttet og fått bodd oss litt inn i vårt nye hjem.

Så jeg krysser fingrene!

Skrevet (endret)
Dette er akkurat som å lese om megselv!

Jeg vil ha golden, sambo er skeptisk.

Vi skal flytte til uka, til et sted hvor det er greit med hund...

Samboer'n har sagt at han skal tenke mer på det ettersom vi har flyttet og fått bodd oss litt inn i vårt nye hjem.

Så jeg krysser fingrene!

Så heldig du er som skal flytte da :) Sjangsene blir større for valpe-kjøp her i gården òg når vi får kjøpt oss noe eget, her jeg bor nå er det knapt lov å ha hund på besøk.Satt og så på div.norske golden-oppdretteres nettsider på søndag og viste samboer bilder av valpene hos de forskjellige og fikk han veldig på gli, jeg ble veldig glad :) Har funnet flere aktuelle oppdrettere, noen har leveringsklare valper, andre ventes det valpekull og noen har planer iløpet av året..ååå, puppy love :rødme:

Endret av Satyrica
Skrevet

Jeg har vokst opp med hunder og både jeg og sambo ønsker oss vår egen hund. Men siden jeg skal studere i tre år fra høsten av vil vi vente. Både tid og penger er viktig.

I mellomtiden er vi "krisehjem" for Charlottes omplassering i Trondheim. Det vil si at vi passer hunder som skal omplasseres til de finner en ny eier. Alltid trist når de må dra igjen, men vi får låne en hund og får utgifter til fòr dekt.

For de som ikke bor i trondheim,finnes det sikkert liknende i andre større byer også.

Fordelen er jo at vi får endel forskjellige raser innom, så det hjelper litt på når vi èn dag skal bestemme oss for å kjøpe hund :)

Skrevet

Har allerede en hund, Japansk Spisshund. Kjæresten elsker han, og de er sikkelig kompisser. Men jeg vil veeeeeldig gjerne ha en til, men han syntes en om gangen er nok.

Sikler volsomt etter Cane Corso. Helt nydelige. Men blir kanskje litt sterk for meg med mine knappe 50 kg, så om det blir en sånn i framtiden, blir det vel typen som må mest på tur. Derfor blir det ikke aktuelt, ettersom at kjæresten KANSKJE har gått 5 turer uten med med hunden min siden jeg fikk han for 2 år siden. :P

Skrevet

Idag har jeg vært med på hundefødsel!! Fantastisk flott :biggrin: Det var en sort toy-puddel på litt over 2 år som fikk valper. Ho fikk to sorte gutter :) Ble ingen jente, og det er vel igrunn greit, for da hadde jeg mast veldig om å få en.....

Nå passer jeg kongepuddelen til familien, og det er kjempekoselig :) Er veldig selskap i den hunden, og er godt å ha dyr rundt seg... :blush:

• 2 uker senere...
Skrevet

Åhh,vi skal få oss Mops høsten 2011 :biggrin:

Jeg er så valpesyk NÅÅÅ!!! :gjeiper:

Mopsen er andre valget vår.

Første plass ligger en nova scotia duck tolling retriever, http://retrieverman.files.wordpress.com/20...a-retriever.jpg

men de krever så mye trening osv,og vi vet at vi ikke kan gi den det den trenger med det første,så det får bli neste gang :) Mopsen trenger jo også trening og slikt,men i en mye mindre grad,og det passer bedre for oss..

Jeg har også lyst på en Grand Danois,men jeg er 150cm på sokkelesten,så tror ikke vi matcher så godt med tanke på turgåing :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...