Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rare spørsmål kanskje. Men har lurt litt på det.

1. Hvor gamle var dere første gang dere koste dere med vin sammen med kjæresten? Sitte og snakke og kose seg liksom. Jeg har så lyst til det, men føler kanskje det blir litt veslevoksent. Er 18.

2. Hvor ofte tar dere dere et glass vin med kjæresten? I hvordan "setting" er d?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe..syntes spørsmålet var litt søtt jeg :gjeiper:

Er vel ikke noen aldersgrense for å kose seg med kjæresten, annet enn at man må være 18 for å kjøpe vinen da.

Selv er jeg 25 og kjæresten min er 28. Vi har vel aldri hatt vinkveld tror jeg, enda vi møttes da vi var 16 og 19! Men det er mest fordi han ikke er noe gira på vin, drikker heller øl. Så da gidder jeg skjelden å knerte en flaske vin for meg selv når vi sitter og koser oss, vi koser oss heller med en boks øl hver :) Og settingen er som oftest til en bedre middag en lørdagskveld, og/eller etterpå mens vi sitter i sofaen.

Men har dere lyst til å kose dere over et glass vin, så synes jeg ikke det er noe rart iallefall :)

Gjest Gjest_Issy_*
Skrevet

Har hatt vinkvelder i 1, 5 år ca, vi er nå 24 og 27 ..... Jeg likte ikke vin før dette, man smakte en god del fra han, og nå drikker vi vin hver helg! Koselig! =)

Skrevet

Vi tar gjerne et glass vin sammen. Om det er lørdag eller tirsdag spiller ingen rolle. Noen helger drikker vi aldri, og andre ganger når vi har lyst.

Syns det er utrolig koselig å ta et glass vin sammen og glad for at samboer også liker det. Du får prøve nå på valentine :) Lag litt god mat, kanskje litt tapas og åpne en god vin!

Avslutt med desserten :sengekos:

Skrevet

Så koselig :-)

Vi hadde mange vinkvelder da jeg var 18. Satt å rommet hans som regel da..

tente lys og satte å fin musikk:-)

Vi deler fremdeles en flaske vin i ny og ne, men det er ikke så mye stearinlys og romantisk musikk lenger. Nå er det vel etter å ha lagt barn, setter på en film og sitter i armkroken. Koselig det også :-)

Skrevet
Så koselig :-)

Vi hadde mange vinkvelder da jeg var 18. Satt å rommet hans som regel da..

tente lys og satte å fin musikk:-)

Vi deler fremdeles en flaske vin i ny og ne, men det er ikke så mye stearinlys og romantisk musikk lenger. Nå er det vel etter å ha lagt barn, setter på en film og sitter i armkroken. Koselig det også :-)

Takk for masse svar :)

Esbo: Hvor gammel var han da?

Og spørsmål til alle: Er det noen ganger gutten som tar intiativ til sånn?

Hvis det skal bli noe sånn romantiske greier med oss 2 så er det bestandig jeg som må ta intiativ. Men det er kanskje normalt at jenta vil det mer enn gutten? Han er fornøyd med å ligge og se på filmer i senga.

Uff dette har kanskje ikke noe med saken å gjøre, men... jeg har bare hatt en kjæreste så jeg vet ikke hva som er normalen. Har kanskje sett for mye på film der gutten tar med jenta ut på dater eller ber henne ut, eller at de sitter og snakker og drikker vin og hører på musikk... Gutter gjør kanskje ikke sånn i virkeligheten?

Skrevet

Noen gutter er kanskje flink å be ut damene sine og andre ikke.

Vi liker oss best hjemme med god mat og vin.

Her i huset spør han like ofte som jeg om vi skal ta et glass. Eller han spør om vi skal ha te. Dere er veldig unge, og tror ikke at gutter i 20årene er de beste til å varte opp damene sine. Da får du kanskje fortelle han at du savner litt romantikk :)

Skrevet
Noen gutter er kanskje flink å be ut damene sine og andre ikke.

Vi liker oss best hjemme med god mat og vin.

Her i huset spør han like ofte som jeg om vi skal ta et glass. Eller han spør om vi skal ha te. Dere er veldig unge, og tror ikke at gutter i 20årene er de beste til å varte opp damene sine. Da får du kanskje fortelle han at du savner litt romantikk :)

Takk for svar :)

Jeg liker meg også godt hjemme. Vil bare at han skal ta intiativ til noe romantisk uansett hvor det er. Er så lei av TV... Når vi skal kose oss vil han se film. Jeg har fått ham med på kino og ut å spise. Men har bare så lust at HAN skal ta styringa og gjøre noe romantisk...

Han er 19. Du har sikkert rett, jeg skal si til han neste gang vi møtes at jeg savner romantikk. Hvordan kan jeg si det uten at det blir kritikk? Vil ikke syte over at han aldri gjør noe men heller oppfordre han til å gjøre det sånn at han skal ha lyst :)

Skrevet

Så lenge dere er over 18 år er det ikke feil på noen måte.

Jeg og kjæresten tar ofte et glass vin, i går, i forigår...:) Er ikke alltid det blir de intense lange samtalene som varer hele natta (man går jo på skole, må vite), men gjerne litt til en sen middag eller en god film. Men så bor vi i et land med mye god og billig vin, så det blir ikke så stor utgift.

og ja, gutter kan ta intiativ til slikt, i vårt tilfelle "leder" han på det.

Skrevet

Søtt spørsmål... :)

Jeg er 26, og min kjære er 21. Vi liker å ta oss et glass vin, spesielt til en god helgemiddag. Vi har to unger og en travel hverdag, og i helgene liker vi å ta det helt med ro. Avogtil legger vi litt ekstra i det, og lager god mat med vin til (4-5 ganger i året? hehe, det var sjeldent... :fnise: ). Stearinlys og armkrok-kos har vi oftere, sånn ca hver kveld ;)

Vi drikker stortsett kun vin til god mat, og eventuelt hvis vi en sjelden gang skal på byen. Vi drikker svært sjelden i utgangspunktet... Som regel koser vi oss med en god film, brus og et stille hus når ungene har lagt seg :)

Skrevet
Søtt spørsmål... :)

Jeg er 26, og min kjære er 21. Vi liker å ta oss et glass vin, spesielt til en god helgemiddag. Vi har to unger og en travel hverdag, og i helgene liker vi å ta det helt med ro. Avogtil legger vi litt ekstra i det, og lager god mat med vin til (4-5 ganger i året? hehe, det var sjeldent... :fnise: ). Stearinlys og armkrok-kos har vi oftere, sånn ca hver kveld ;)

Vi drikker stortsett kun vin til god mat, og eventuelt hvis vi en sjelden gang skal på byen. Vi drikker svært sjelden i utgangspunktet... Som regel koser vi oss med en god film, brus og et stille hus når ungene har lagt seg :)

Kan legge til at det stortsett er min kjære mann som tar initiativ til romantikk i hverdagen. :) Han er svært oppmerksom og en gentleman til fingerspissene :rødme: Det er ikke alltid alderen spiller en rolle. Svært få menn er av den riktig romantiske typen, jeg har vært heldig tror jeg :rødme:

Skrevet
Kan legge til at det stortsett er min kjære mann som tar initiativ til romantikk i hverdagen. :) Han er svært oppmerksom og en gentleman til fingerspissene :rødme: Det er ikke alltid alderen spiller en rolle. Svært få menn er av den riktig romantiske typen, jeg har vært heldig tror jeg :rødme:

Heldig du er :) Hva bruker han og gjøre?

Skrevet

Så lenge dere er gamle nok til å kjøpe vin, er det vel greit med vinkvelder? Vi deler gjerne en flaske vin i helgene når vi gjør oss litt mer flid med matlagingen. Det er nok jeg som er mest glad i levende lys, men mannen min har begynt å tenne lys av og til for å glede meg, selv om han ikke ser så mye vits i det selv. :ler: Du får fortelle ham hva du ønsker deg og vise ham hvor mye du setter pris på det en gang han husker hva du ønsket deg. Da kommer han sikkert til å gjenta det. ;)

Skrevet

Har aldri noen sinne hatt vinkveld og har nå vært sammen i en stund. Ingen av oss er særlig glad i vin heller ikke øl. Når vi er på fest er det noe annet, men for å sitte hjemme og se på tv/film så er det heller brus.

Skrevet
Heldig du er :) Hva bruker han og gjøre?

Han tar initiativ til filmkvelder eller ost og kjeks-kvelder, rydder og tenner lys, foreslår massasje (når han vet jeg er sliten), han kan finne på å kjøpe meg blomster, sjokolade og smykker helt plutselig, han står gjerne opp tidlig en søndags morgen hvis jeg skal på jobb for å koste av bilen og varme den til jeg skal avgårde. Når han skal på butikken spør han ALLTID om det er noe spesielt jeg har lyst på... Når jeg er trett og sliten en ettermiddag tar han gjerne ungene, og brer pleddet over meg på sofaen så jeg kan få slappe av litt. :) Til bursdagen min ordnet han med barnevakt uten at jeg visste det, og tok meg med på min favorittrestaurant.. Han foreslår kinoturer, ut å spise, lage noe godt hjemme, spillekvelder osv. Koker kaffe og setter ut kjeks til oss når jeg har venninner på besøk... Han bærer alltid handleposene, og henter vann til meg når jeg er tørst ;)

Han er i tillegg kjekk, morsom, oppmerksom, utadvent, lett å komme i kontakt med, godt likt av alle rundt ham, en god og engasjert far og en lojal venn.

Han er virkelig et scoop, og jeg er overbevist om at alle jenter ville vært lykkelige sammen med en slik mann... :rødme:

Skrevet
Takk for svar :)

Jeg liker meg også godt hjemme. Vil bare at han skal ta intiativ til noe romantisk uansett hvor det er. Er så lei av TV... Når vi skal kose oss vil han se film. Jeg har fått ham med på kino og ut å spise. Men har bare så lust at HAN skal ta styringa og gjøre noe romantisk...

Han er 19. Du har sikkert rett, jeg skal si til han neste gang vi møtes at jeg savner romantikk. Hvordan kan jeg si det uten at det blir kritikk? Vil ikke syte over at han aldri gjør noe men heller oppfordre han til å gjøre det sånn at han skal ha lyst :)

Du får benytte valentine og si at du gleder deg til det han har planlagt :ler:

Da føler han litt press :ler:

Neida! Men hva med å si til han at en gang pr mnd så er det hans oppgave å finne på noe for dere to? Slik at du føler det ikke bare er du som fikser og ordner. Jeg føler det også sånn, men min samboer jobber veldig mye, men likevel, å bli overrasket er jo sikkert herlig da.

Om det er å leie film, gå på kino, gå på skøyter, reise bort, en oljemassasje, gåtur, cafe, ut å spise spiller jo ingen rolle så lenge han tar initiativ til noe :)

Skrevet

Å, gjest, så koselig han virker! Heldig du:)

Alderen har ingenting å si. Kjenner de som er over 40 og ikke liker vin og de som er 18 og gjør. Selv er jeg 20 og har bare hatt en vinkveld i mitt liv, men håper på flere. Det var for 2 uker siden. Møtte en fantastisk mann på byen og det var kjærlighet ved første blikk! Vi dro hjem til han og spiste ost, kjeks og druer mens vi drakk vin og tente stearinlys. Det var den beste daten i mitt liv!! Det skal sies at det var mer naturlig for han da, siden han er ENDEL år eldre enn jeg er..

Skrevet

Synes ikke det finnes en aldergrense for vinkvelder. Jeg og sambo gjør det ikke siden jeg ikke er glad i vin, men gjør det som faller naturlig og blås i alder!

Skrevet
Rare spørsmål kanskje. Men har lurt litt på det.

1. Hvor gamle var dere første gang dere koste dere med vin sammen med kjæresten? Sitte og snakke og kose seg liksom. Jeg har så lyst til det, men føler kanskje det blir litt veslevoksent. Er 18.

2. Hvor ofte tar dere dere et glass vin med kjæresten? I hvordan "setting" er d?

Synes det var et veldig koselig spørsmål, og det å kose seg sammen har ingen aldersgrense :-)

Så lenge begge liker vin, kan man sitte i mange timer og nippe til vinglasset og skravle. Det er utrolig koselig :-)

Settingen kan være forskjellig, men begynner ofte med "har du lyst på et glass vin til maten?" og så blir vi ofte sittende ved spisebordet i mange timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...