Gjest Embla s Skrevet 1. juli 2003 #1 Del Skrevet 1. juli 2003 Skal pusse opp på do. Det er et knøttlite rom med gulvbelegg, malte glatte vegger. Er fliser eneste alternativ? Hva har folk på gulvet på do? (har aldri tenkt over dette før..)Og hva med veggene? Har egenltig ikke lyst på fliser, men det er kanskje det eneste som går ann, eller? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 1. juli 2003 #2 Del Skrevet 1. juli 2003 Er det bare do og vask der eller (dvs. ikke dusj eller badekar)? Det finnes masse spreke gulvbelegg nå. Det har liksom blitt litt "in" igjen. Jeg ville valgt enten et gulvbelegg eller fliser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 1. juli 2003 #3 Del Skrevet 1. juli 2003 Jeg har parkett på toalettene mine - det passet best siden jeg har parkett i resten av huset og - bortsett fra bad og vaskerom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 1. juli 2003 #4 Del Skrevet 1. juli 2003 Har også parkett på gjestetoelettet....hele golvet i hovedetasjen går i ett uten dørterskler....med parkett...utenom vaskerommet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 1. juli 2003 #5 Del Skrevet 1. juli 2003 Lea: Det er bare WC og en bitteliten vask. Gulvbelegg, sier du... Det er det der nå og det er kjempefælt. Men eldgammelt også... Nye typer... hm. kanskje det bør sjekkes ut, det er vel veldig lett å legge også? Også er det forslag om parkett. Det går altså ann... Kanskje det var en idè? Tusen takk, Lea, Kosejente og Hilde! må gruble litt. Kom gjerne med flere synspunkter! : Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 1. juli 2003 #6 Del Skrevet 1. juli 2003 Kom på: Uansett må jeg vel ta opp doen og legge gulvet under? eller? Er dette i såfall noe jeg kan gjøre selv? Det er vel ikke bare-bare å ta opp en do :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 1. juli 2003 #7 Del Skrevet 1. juli 2003 Hvis det ikke er dusj eller badekar så er du ikke så veldig bundet og kan bruke parkett e.l. (Er ikke bombesikker på normer og regler). Men det finnes faktisk flotte gulvbelegg å få tak i. Hvis badet er lite, så er det enkelt å legge også. Det er unødvendig å skjøte gulvbelegget blant annet. Lett å skjære til rundt rør og sånt er det også. Hvis badet er helt firkantet, så kan du kanskje få butikken til å skjære det til i riktig størrelse også, slik at du slipper å ha en stor rull med deg inn. Jeg tror at Interiørland har slike gulvbelegg. De pleier å ha godt utvalg og er ganske rimelige også. Har aldri sett på slike belegg, men ser at det blir brukt i flere interiørprogrammer og magasiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2003 #8 Del Skrevet 1. juli 2003 Gress er fint, da gjør det ikke noe om man(n) bommer litt på skåla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adina Madeleine Skrevet 1. juli 2003 #9 Del Skrevet 1. juli 2003 Dette er jamen et godt spørsmål. De fleste har jo ganske så tradisjonelle bad, men har også sett noen skikkelig spreke bad. For å ta en ting om gangen: Treplanker (ikke parkett): Har sett disse både "naturlig" og behandlet/malt. Uansett må de nok "prepareres" godt for å være tette mot fukt. De naturlige har jeg sett i bad som er mer eller mindre minimalistiske, og asiatisk inspirerte baderom. Det er grådig lekkert sammen med enkel og stilren innredning og tilbehør i stål, glass og tre. De malte har vært i lyse baderom. Noen har vært i countrystil og andre i "shabby chic". Gummifliser (ja!): Dette liker ikke jeg, men har sett det i spreke mønstre på fargerike baderom. Ehm... Litt sånn Barbarella/60-tallsstil. "grøss". Fordelen er at de er tette og vedlikeholdsfrie, har jeg skjønt. De fås sikkert også i mer duse farger. Glassbyggesten: Herdete, lagt som gulv.... Fliser finnes jo i mange fler varianter enn dem man tenker på er typisk baderom. F.eks. terracottafliser til et skikkelig "middelhavs" baderom. Grå, lyse eller jordtoner kan passe med minimalisme, osv. Det hele avhenger egentlig av hvilken stil du liker. Så... hva liker du, Embla? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 1. juli 2003 #10 Del Skrevet 1. juli 2003 Gress er fint' date=' da gjør det ikke noe om man(n) bommer litt på skåla.[/quote'] Gress på do... *fundere fundere* nå bruker jeg sjeldent å bomme da... Men Lea (tusen takk, snille deg :D ): Må man ta vekk doen for å legge belegg? (si nei, pliiis)! For det var kanskje en god idè? Og dette med å få ferdig tilskjært høres forlokkende ut... Hm.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 1. juli 2003 #11 Del Skrevet 1. juli 2003 Du bør nok ta vekk doen ja. Men det er ikke vanskelig (æresord). De fleste doer er skrudd fast og kan løftes opp noen cm slik at gulvbelegget kan dyttes på plass. Selvfølgelig kan du skjøre rundt og legge silikon mellom belegget og selve doen.. men jeg garanterer ikke at det blir pent, ettersom gulvbelegget ofte er tykt og stivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 1. juli 2003 #12 Del Skrevet 1. juli 2003 -Høres ut som du har akkuratt likt mitt WC-rom. Jeg har fått en snekker til å legge furu-parkett der, han skar det fint til- og la silikon mellom furugolvet og selve wc-en.- Veggene er hvitmalte og så har jeg en rød "hjertematte" på gulvet. Veldig koselig der. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 1. juli 2003 #13 Del Skrevet 1. juli 2003 OK.. ta opp doen. Jaja, kan vel klare det. Adina Madeleine: Så ikke svaret ditt sist Men du har mange gode forslag! Jeg har vært veldig glad i funkis og stål lenge. Er nå litt mettet og heller mer og mer mot hvitt, tre, skandinavisk, enkle, hvite, rene linjer (hm. dårlig beskrivelse). Så kreative dere er! Tusen takk, snille dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adina Madeleine Skrevet 1. juli 2003 #14 Del Skrevet 1. juli 2003 Skjønner hva du mener, jeg... La meg si det slik: Da glemmer du iallefall gummifliser og glassbyggesten som gulv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 1. juli 2003 #15 Del Skrevet 1. juli 2003 Skjønner hva du mener, jeg... La meg si det slik: Da glemmer du iallefall gummifliser og glassbyggesten som gulv... Ja, du er inne på noe Sisilie: Ditt WC høres bra ut, kanskje det må bli noe i den gaten der. Snekker, silikon... Jeg tror kanskje jeg skal la en snekker gjøre jobben. Det er så lite, så det kan da ikke bli sååå dyrt? Kreative snillinger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 1. juli 2003 #16 Del Skrevet 1. juli 2003 Jeg har et bittelite gjestetoalett under trappen. La sorte, glaserte fliser, brystningspanel og tapet over - det ble veldig bra! Lyst panel og svakt mønstret, gammelsdags tapet. Rommet blir visuelt litt "bredere" og romsligerer med den løsningen. Jeg er veldig svak for parkett, men lurer litt på hvordan det fungerer i praksis på et toalettrom :o Gutta i min familie - og gjestene deres også - har en lei tendens til å bomme! Det blir mye vasking under do og på panelveggene...... Ville vært veldig bekymret for parketten. Men skal du legge fliser, må doen ut. Du kan ikke lirke flisene under, dessverre. Hvis soil'en (nedløpet) er i gulvet, blir også det brysomt å legge fliser rundt. Jeg byttet til innebygd cisterne, med vegghengt do. Ble kjempelekkert og veldig renslig og praktisk, men fytterakkern så dyrt det ble til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 1. juli 2003 #17 Del Skrevet 1. juli 2003 Twigi, sånn ca hvor dyrt? Jeg tenker enten gjøre det så enkelt og billig som mulig (dvs ordne nytt gulv, male veggene, beholde interiøret) eller ta opp lån og helrenovere med innebygget sisterne m.m. (det er jo veldig lekkert og renslig) :D Jeg tenker også på dette med parkett og tissing utenfor (selv om jeg er veldig flink til å holde meg innenfor doen *stolt*...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 1. juli 2003 #18 Del Skrevet 1. juli 2003 Legg gulvbelegg du, Embla! Da er det kjempelett å legge under do også. Har ingen erfaring med mennesketiss på parkett, men jeg regner med at det har omtrent samme effekt som hundetiss. Ikke bra... (Jeg mistenker ikke deg, men hvem vet med gjester :blunke:). Ikke bruk masse penger på dette. Det er penger bokstavelig talt rett i dass. Du husker jo ikke selv en gang hva slags gulvbelegg folk har på do! Sa ikke jeg at du skulle legge deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 1. juli 2003 #19 Del Skrevet 1. juli 2003 Jeg er egentlig veldig glad i farger og "frodig" interiør. Men hvis jeg hadde et lite toalett så kunne jeg egentlig ha tenkt meg noe som minner om disse sjakkrutede kjøkkengulvene i svart og hvitt (men med mindre ruter hvis rommet var lite). Har sett slike gulvbelegg et sted og det så skikkelig friskt og rent ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 1. juli 2003 #20 Del Skrevet 1. juli 2003 I den første leiligheten jeg eide så var toalettet virkelig lite. Det var høyt under taket der (gammel bygård) og rommet var langt, men veldig smalt. Det var kun plass til toalettet og en liten vask. Ettersom jeg hadde dårlig råd da jeg skulle pusse opp, så kjøpte jeg en linoleumsbit på salg. Den var tilfeldigvis sort med turkise små flekker. Nederste del av veggen ble malt mørk grå og øverste del + taket ble malt turkis. I taket hengte jeg en gedigen lysekrone som jeg fikk tak i på loppemarked. Dramatisk, men morsomt! Tror kanskje ikke jeg ville ha pusset opp med samme fargevalg i dag, men de fleste som var på besøk husker toan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå