Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det egentlig som skjer når man plutselig får fett hår? Jeg har aldri hatt fett hår før, og kunne gjerne gå flere dager mellom hver hårvask. Nå plutselig kan jeg vaske håret, og dagen etter er det fett og j****!! :( Håret ser konstant skittent og kjipt ut.

Noen som kan anbefale en god sjampo, og hvorfor skjer sånt plutselig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormoner kan ihvertfall ha en innvirkning.. Da jeg sluttet på p-piller så gikk jeg fra å få fett hår på 2 dager til en halv dag.. Har blitt bedre, men har nok ikke funnet noen mirakelshampo nei.

*følge med*

Skrevet

Skyll hår og hodebunn i kaldt vann til slutt etter hårvask.

Skrevet

Når man har fett hår så er det viktig å ikke stimulere hodebunnen for mye....dette gjør den enda fetere. Når du vasker håret så bruk en flat hånde og ikke fingertuppa. Det som mange tror er at man må vaske håret hver dag. Men egentlig stimulerer du hodebunn mer av dette og tilfører mer av vår egen "balsam".

Behold deg med vask annen hver dag!

En god sjampo eg kan anbefale er Kerastase sin som heter Bain Divalent. Den skal behandle fet hodebunn, og tørre spisser. Som så oftest oss jenter har! :)

Skrevet

Hei!

Jeg har merket at hvis jeg bruker den samme shampoen over lengre tid så får jeg til slutt fett hår, og da hjelper det å bytte shampo.

Skrevet

Har samme problem, bruker leiremaske fra Rene Further en gang pr uke det hjelper litt.

Skrevet
Når man har fett hår så er det viktig å ikke stimulere hodebunnen for mye....dette gjør den enda fetere. Når du vasker håret så bruk en flat hånde og ikke fingertuppa. Det som mange tror er at man må vaske håret hver dag. Men egentlig stimulerer du hodebunn mer av dette og tilfører mer av vår egen "balsam".

Behold deg med vask annen hver dag!

En god sjampo eg kan anbefale er Kerastase sin som heter Bain Divalent. Den skal behandle fet hodebunn, og tørre spisser. Som så oftest oss jenter har! :)

Skal jammen prøve den sjampoen. Bestille time hos frisøren også. Dette blir man deppa av :/

• 3 uker senere...
Skrevet

Balsam kan gjøre håret raskere fett dersom en tar det i hodebunnen. Det blir mindre volum óg. (Kanskje logisk) Ta heller balsam lenger ut i håret og spissene. Det funka for meg iallfall

Skrevet

En annen ting er bruk av lue, det gjør i hvert fall mitt hår fortere fett.

Gjest Sandbekken
Skrevet

silikon i sjampo er også en faktor..

Skrevet

Jeg får også fort fett hår, men denne sjampoen funka dårlig. Den var ikke bedre enn andre sjampoer jeg har prøvd og gjorde at hodebunnen min klødde noe forferdelig. Har desverre ikke funnet en mirakel"kur" enda, men det hjelper å ikke vaske håret så ofte. Vasker det ca. hver tredje dag :)

Skrevet
Skal jammen prøve den sjampoen. Bestille time hos frisøren også. Dette blir man deppa av :/

Mitt hår blir ofte fett når det er slitt i tuppene. Tror nok håret prøver å kompensere for tørrheten lenger ned. Så en tur til frisøren er nok lurt.

Det er viktig å ikke stimulere hodebunnen for mye.

Tror heller ikke det er så lurt å bruke en shampoo for fett hår, stripper du hår og hodebunn for fuktighet, vil det bare jobbe enda hardere for å rette dette opp igjen. Stiller meg bak å bruke shampoo/balsam uten silikon, f.eks Tigi Bedhead Moisture Maniac. Lykke til:)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk også plutselig fett hår for noen år siden, noe som jeg ikke hadde hatt før. Håret var fett idet jeg var ferdig med vask å føn! Frisøren min mente det skyldes stress, og spurte om jeg hadde hatt en stor endring i livet mitt som kunne skyldes dette. Det hadde jeg hatt, (skillsmisse) og frisøren anbefalte å vaske håret i kaldt vann, ikke massere hodebunnen mens en vasker/ tørker, og kun vaske håret 1 gang i uka.

Det gikk ca 2 til 3 uker før mitt hår var tilbake til normalen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...