Gå til innhold

"Hva sa NN når du....?"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er en ting jeg går og lurær på....

I månedsskiftet jan-feb skiftet jeg jobb, og da jeg hadde hatt den siste dagen i den gamle jobben, spør tanter og venninner: "Hva sa sjefen din når du slutta a?"

I fjor høst fikk jeg meg kjæreste, og etter at jeg hadde hatt ham med hjem til mamma fikk jeg også spørsmålet: "Hva sa mamma'n din til at du hadde fått deg kjæreste a?"

Nå etter jul har jeg gått ned fem kilo, og jeg fikk samme spørsmålet igjen: "Hva sa kjæresten din til at du hadde gått ned a?"

Eksemplene på akkurat samme spørsmålet er mange. Men hvorfor spør folk om det? Hva skulle disse personene ha sagt liksom? Hva er det som er så interessant å vite hva disse personene skal ha sagt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er en ting jeg går og lurær på....

I månedsskiftet jan-feb skiftet jeg jobb, og da jeg hadde hatt den siste dagen i den gamle jobben, spør tanter og venninner: "Hva sa sjefen din når du slutta a?"

I fjor høst fikk jeg meg kjæreste, og etter at jeg hadde hatt ham med hjem til mamma fikk jeg også spørsmålet: "Hva sa mamma'n din til at du hadde fått deg kjæreste a?"

Nå etter jul har jeg gått ned fem kilo, og jeg fikk samme spørsmålet igjen: "Hva sa kjæresten din til at du hadde gått ned a?"

Eksemplene på akkurat samme spørsmålet er mange. Men hvorfor spør folk om det? Hva skulle disse personene ha sagt liksom? Hva er det som er så interessant å vite hva disse personene skal ha sagt?

Hehe interessant tanke. Men det jeg tror er at mange er så forbaska redde for å gjøre ting uten å tenke hva sier eller tror andre om dette. De fleste err flokkdyr. De gjør det som den store massen (hordene) gjør.Jeg tror ikke de egentlig er så interessert i hva personene skal ha sagt, men på reaksjonen og hvordan du klarte å gjøre de tingene helt på egenhånd, mot strømmen liksom. Det de sikkerrt vil vite er hvordan kan jeg også gjøre det samme, hvordan kan jeg også være så tøff å ikke bry meg om hva elle andre sier.

Gjest Molly84
Skrevet

Kan jo være de bare prøvde å føre en samtale\vise litt interesse for livet ditt.. ;)

Skrevet

Jeg kunne godt ha spurt om dette og jeg spør om mye rart som ikke har noe med saken å gjøre når venner forteller historier. En venninne kan f eks fortelle at hun satt og så på tv en kveld og plutselig tok tven fyr, og da kan jeg spørre om hvilket program hun så på. Eller at hun sto utenfor jobben og snakket i telefonen og fikk et snøras i hodet og jeg kan spørre om hvem hun snakket med. Noen av oss er bare litt rare og har et litt annet fokus enn andre... :eeeh:

Gjest postsekk
Skrevet

Hater også når folk spør meg om hva som skjer i livet mitt :sur:

Skrevet

Njææ, har ikke noe imot at folk spør jeg altså, jeg har vel også tenkt tanken på at det er en måte å føre samtalen videre på. Jeg spør sikkert om ting som andre ikke skjønner hvorfor jeg spør om.

Gjest Kråkaa
Skrevet

Ser på det som en måte å få vite reaksjonene rundt en hendelse.

Skrevet

Når jeg spør venner om dette her så er det vel mest for å få enda en ting å le av. Forteller de om noe helt vilt som "teite broren" gjorde, så må jeg jo nesten bare spørre "hva syntes mora deres om dette her?" og får jo da svaret, hva de sa og hvordan. ofte like morsomt med hvordan folk reagerte til noe idiotisk som det idiotiske som ble gjort i seg selv :).

Personen tenker kanskje ikke at jeg synes dette er morsomt å høre, men for meg så gjør at jeg virkelig kan se for meg, spesielt hvis jeg kjenner familien og virkelig ser for meg alt som har skjedd! Jeg sitter og gråter av enkelte historier fra en familie jeg kjenner.. For jeg "er der" og ser alt slik de blir fortalt, og ler meg skakk.

Men helt hverdagslige normale ting, har ikke tenkt over det, men jeg ville nok stussa litt om noen spurte der.

Skrevet
Hehe interessant tanke. Men det jeg tror er at mange er så forbaska redde for å gjøre ting uten å tenke hva sier eller tror andre om dette. De fleste err flokkdyr. De gjør det som den store massen (hordene) gjør.

Det er nok riktig. Man trenger bare se på det store antallet "er det vanlig å"-trådene her på kg. Når det gjelder ts sitt spørsmål så høres det vel bare ut som om personene prøver å vise vanlig interesse. Men jeg synes det er ille å høre på sånne fjortissamteler som "også sa han at, og da sa jeg, og han bare, og jeg bare, og sånn" :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...