Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #1 Skrevet 11. februar 2009 hei! hvor høy pleier jentebarna og bli? morshøyde eller farsøyde? og søsknene blir de ofte like høye?
Gjest imli Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 Det tror jeg er veldig forskjellig... Hvis far er høy og mor er lav, kan jo ungen bli både høy, lav eller mellomting. Ofte kan søsken være forskjellige i høyde. Og høye mennesker kan få lave barn og motsatt. Umulig å si, med andre ord!
Umuriel Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 Formel for ca høydeestimering: Jenter: ((mors høyde)+(fars høyde - 13 cm)) / 2 = estimert høyde jente Gutter: ((mors høyde + 13 cm)+(fars høyde)) / 2 = estimert høyde gutt
helenen Skrevet 11. februar 2009 #4 Skrevet 11. februar 2009 Kan alltids ha formler, men de stemmer vel heller sjelden. Jeg kom ut 5 cm for lav hvertfall.
Amalie_85 Skrevet 11. februar 2009 #5 Skrevet 11. februar 2009 Da blir min håpefulle 174,5cm i følge formelen
Umuriel Skrevet 11. februar 2009 #6 Skrevet 11. februar 2009 Kan alltids ha formler, men de stemmer vel heller sjelden. Jeg kom ut 5 cm for lav hvertfall. Jeg fant formelen i en fagbok i pediatri. Den stemmer på mange, men selvsagt er det variasjoner. En annen pekepinn er høyde på toårskontroll x 2. Den stemmer jo heller ikke på alle. Men de gir jo ikke helt feil inntrykk heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå