Gå til innhold

Spray-tan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til tross for at spray-tan ser ut til å være litt svartelista her inne, kommer nok jeg til å spraye meg før den store dgaen. Jeg blir så fort rød på armene og selvbruning toner dette ned. Dessuten tar blir jeg treigt brun og vil med hensyn til helsa ikke bruke så mye tid i solarium. Jeg har ikke så mye erfaring med spray-tan (mest selvbruningskrem) og lurer derfor på deres erfaring rundt dette. Jeg vil IKKE bli gul ;p Et "kriterie" for meg er et sprayen og bør dekke godt. Det gjør vel de fleste sprayer, men vet dere om noen som ikke gjør det er det fint å vite det og. Har noen arr, får fort eksem og blir som sagt litt rød på overarmene.

Tips taes imot med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, har ikke lest hva andre har skrevet, men vil allikevel fraråde deg å gjøre det. Jeg har prøvd det én gang, ble skjoldete og fælt, læraktig på hendene, så spor av middelet som hadde rent nedover rygg og ben.

Ikke minst er det komisk med en unaturlig brun brud ved siden av en naturlig blek mann.

Evt. hold deg til selvbruning, men det tryggeste sånn jevn fargemessig sett er solarium. Farlig, ja, men ikke hvis du sakte bygger opp en farge som du kun trenger én dag i livet.

Skrevet

Jeg har prøvd både selvbruningskrem og spraytan, begge gjort i salong. Resultatet var veldig ujevnt, til tross for iherdig skrubbing og tilføring av fukt. I tillegg så er lukta stram, jeg har ihvertfall til gode å finne selvbruningskremer som ikke lukter selvbruning.

Det man kan gjøre, er å finne en svakt farget selvbruner og blande med bodylotion. Jeg gjorde dette en gang og det ble veldig bra både i forhold til skjolder og lukt :)

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Takk for svar :) Jeg er en trofast bruker av selvbruning, ettersom jeg ikke blir så brun og vil jevne ut huden. får det til å funke bra, men vil gjerne ha det ekstra fint på bryllupsdagen. Har prøvd spay-tan før, men synes den ble litt gulaktig. Synes ikke den ble ujevn. Skjønner ikke de som er så negavtive til selvbruning, men jeg tror kanskje vi har har forskjellige forventninger til hvordan det skal brukes. Ja, det lukter og er klissete og ja, det kan bli skoldete når det går av ;)

Får prøve meg frem før den store dagen. Ds lipper jeg selvbruning for en periode ;) Hvis andre har erfaringer med spray-tan de er fornøyde med, er det fint om dere gir et lite pip :)

Skrevet

det kommer veldig ann på hudtypen. tror eneste måten å finne ut hvilken som passer for deg er å prøve ut forskjellige før bryllupet

Skrevet

jeg snakket med de i kjole salongen om sparytan og de anbefalte det absolutt ikke...mest pga kjolen de sa at man kunne få fæle flekker på kjolen av det.. selv om du hadde gjort det en stund før... aner ikke jeg altså..

Skrevet
jeg snakket med de i kjole salongen om sparytan og de anbefalte det absolutt ikke...mest pga kjolen de sa at man kunne få fæle flekker på kjolen av det.. selv om du hadde gjort det en stund før... aner ikke jeg altså..

Jeg støtter denne. Jeg ville gått for selvbruningskrem fremfor spray-tan, uten tvil.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Jeg støtter denne. Jeg ville gått for selvbruningskrem fremfor spray-tan, uten tvil.

hmm, kanskje jeg skal det da. Er bare så redd for at jeg ikke klarer å få det jevnt nok selv om jeg jo er ganske dreven. Er ikke så lett å få det fint på hendene, men får ta litt sol, så jeg er brun der. Sverger til fake bake. Den ser naturlig ut og dekker litt. Klissete å ta på og lukter ikke godt men.. Jeg får se hva jeg gjør. Er heldigvis noen måneder igjen.

Skrevet
hmm, kanskje jeg skal det da. Er bare så redd for at jeg ikke klarer å få det jevnt nok selv om jeg jo er ganske dreven. Er ikke så lett å få det fint på hendene, men får ta litt sol, så jeg er brun der. Sverger til fake bake. Den ser naturlig ut og dekker litt. Klissete å ta på og lukter ikke godt men.. Jeg får se hva jeg gjør. Er heldigvis noen måneder igjen.

Skrubb huden 1-2 ganger i uka med mild peeling allerede nå og frem til bryllupet, samt bruk en god fuktighetskrem 1-2 ganger daglig. Jo mindre død og tørr hud, jo mer sjans for et jevnt resultat. Det er jo også fullt mulig å gjøre dette i salong. Jeg blandet som sagt selvbruningskrem og lotion 50-50 og fikk ikke noe problem med lukt. Det er noen av kremene som lukter mye mindre enn andre. http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/helse/article1829440.ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...